تاریخ انتشار: شنبه 1398/03/11 - 00:12
کد خبر: 314077

درخواست رئیسی از مجلس و دولت

رئیس قوه قضاییه گفت: ایجاد بانکی را در دستگاه قضایی به‌عنوان بانک ایده‌ها دنبال می‌کنیم و در این راستا حتماً دیدگاه و نظارت قضات و دیگر صاحبنظران مورد توجه قرار خواهد گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: امروز کرامت، شأن و منزلت قضات باید حفظ شده و قاضی نیز زمینه را برای رسیدگی‌های عادلانه، اجرای حکم متقن با توجه به شخصیت انسانی را فراهم کند.

وی افزود: شأن و منزلت حقیقی و حقوقی قاضی ایجاب می‌کند که مشکلات معیشتی و دغدغه معیشت نداشته باشد و حداقل امکانات برای او فراهم شود.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اینکه نظام قضایی از قاضی نفوذناپذیر، شجاع، دلداده به خدا که برای احقاق حق و ابطال باطل جز خدا و انجام وظیفه الهی خود چیز دیگری به رسمیت نمی‌شناسد حمایت می‌کند، اضافه کرد: حکم این قاضی باید مورد حمایت در دستگاه عدلیه باشد.

رئیسی با بیان اینکه قضاوت کار سختی است، تبیین کرد: قاضی باید اطلاعات قانونی و حقوقی کافی داشته و مجموعه اطلاعاتی که در دانشگاه و حوزه به دست می‌آورد را مهندسی کند لذا قضاوت مهندسی اجرا قانون است.

وی با تأکید بر اینکه قاضی هنگام اجرای حکم باید از همه قوانین اطلاعات داشته باشد، تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در مسئله قوانین حجم بالای قوانین است.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: یکی از ضرورت‌هایی که باید در مجلس و دولت در زمینه کاهش قوانین صورت پذیرد، تنقیح قوانین است چراکه حجم بالای قوانین مشکلی را حل نکرده و قوانین گاهی اجماع و گاهی تعارض دارد که باید حل شود.

رئیسی با اشاره به افزایش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا، تصریح کرد: دستگاه‌های مسؤول باید بر کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضا تلاش کنند.

وی فعال کردن سازمان ثبت اسناد را از ملزومات دانست و تبیین کرد: به دنبال احیای ظرفیت در این سازمان هستیم که با احیای مجامعی مثل داوری و میانجی‌گری حجم پرونده‌های ورودی به دادگستری را کاهش دهیم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در گام دوم انقلاب نیازمند تحول هستیم که باید از مدیران و اراده تمام اجزا آغاز شود که این مهم با اراده بخشی از سازمان تحقق نمی‌یابد.

رئیسی اعلام کرد: باید گام دوم تحول انقلاب را اجرایی و عملیاتی کنیم که این مهم با همکاری قضات و کارکنان محقق می‌شود.

وی بیان داشت: ایجاد بانکی را در دستگاه قضایی به‌عنوان بانک ایده‌ها دنبال می‌کنیم و در این راستا حتماً دیدگاه و نظارت قضات و غیره مؤثر و مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی خراسان‌جنوبی، مطرح کرد: در جهت نزدیک شدن شرایط در مجموعه استان شاخص‌هایی که در رابطه با موضوع تحول در دستگاه قضایی است گام‌های خوبی برداشته شده است.

رئیسی موضوع پرونده‌های مانده و معوقه را از دغدغه‌های اصلی خود دانست و گفت: باید این مهم به سرانجام برسد.

وی با تأکید بر اینکه مسئله اجرای احکام موضوع مهمی است چون تمام احکام اثر آن در اجرا ثابت می‌شود، تبیین کرد: نسبت به اجرای احکام شرایط مناسبی در خراسان‌جنوبی وجود دارد.

رئیس قوه قضاییه با اعلام اینکه نسبت به رفع مشکلات و رفع کمبودهای دادگستری خراسان‌جنوبی هیئتی متشکل از ۱۰ نفر طی یک هفته مشغول جمع‌آوری اطلاعات بودند، اضافه کرد: گزارش‌ها در این خصوص تکمیل و در جلسه شورای قضایی استان مطرح شد.

رئیسی ادامه داد: امیدواریم با تعداد نیروی انسانی تصویب‌شده و میزان اعتبارات، بخش قابل توجهی از مشکلات استان خراسان‌جنوبی کاهش باید.

وی اعلام کرد: در خصوص مشکلات مطرح‌شده مانند کمبود نیرو و اعتبارات مبلغ قابل توجهی به استان خراسان‌جنوبی اختصاص و این موارد با تأمین اعتبارات دنبال می‌شود تا مشکلات استان تا حد امکان برطرف شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top