تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/03/12 - 18:24
کد خبر: 314368

34 درصد اراضی خوزستان همچنان زیر آب هستند

پنجمین جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان در حالی برگزار شد که به گفته رئیس جهاد کشاورزی 34 درصد اراضی استان همچنان زیر آب هستند که قسمت عمده آن مربوط به دشت‌آزادگان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ کیخسرو چنگلوایی در پنجمین جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان با بیان اینکه 120 هزار هکتار  از اراضی کشاورزی در سیلاب اخیر زیر آب رفتند، اظهار کرد:  34 درصد اراضی ما همچنان زیر آب هستند که قسمت عمده آن مربوط به دشت‌آزادگان است.

4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای اهواز زیر آب است
وی با بیان اینکه از میان دستگاه‌های اجرایی تنها اداره راه و شهرسازی پای کار بود و شهرهای باوی، اهواز و کارون فقط نفت کمک که در حال حاضر وسایل خود را از منطقه خارج کرده است، گفت: شرکت ملی حفاری تاکنون برای اهواز کاری نکرده است به همین دلیل حدود 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای اهواز همچنان زیر آب قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خطاب به مدیران حاضر در جلسه مبنی بر اینکه تکلیف ما را مبنی بر اینکه دستگاه‌های اجرایی برای خروج آب از اراضی کشاورزی قرار است به ما کمک کنند یا خیر؟ افزود: خروج آب  از زمینهای کشاورزی اول کار است پس از آن مبلغ یک هزار و 100 میلیارد تومان نیاز است تا عرصه 120 هزار هکتاری که زیر آب رفته را آماده سازی کنیم.

چنگلوایی با اشاره به ارسال 730 پرونده مربوط به خسارات کشاورزان عنوان کرد: 926  میلیارد تومان اعتبار بلاعوض به کشاورزان اختصاص داده شده که 50 درصد آن تخصیص یافته و مابقی آن باید داده شود.

ابلاغیه  بانک در پرداخت تسهیلات تغییر کرد
در ادامه این جلسه سعید طاهری دبیر شورای بانک‌های خوزستان گفت: مقرر شده بود بانک ها تسهیلاتی را برای تعمیر و بازسازی واحد های آسیب دیده و خسارت دیده را پرداخت کنند اما ابلاغیه جدید بانک مرکزی تغییراتی را ایجاد کرد و مهمترین آن نوع عقد تسهیلات است.

وی افزود: ابلاغیه جدید که  تسهیلات را تبدیل به قرض الحسنه کرد نیازمند قرارداد های جدید داشتیم چراکه تسهیلات ساخت مسکن جزو تسهیلات قرض الحسنه نیست و تا زمانی که به ما بالغ نشود و قراداد متناسب با عقد نداشته باشیم نمی توانیم اقدام کنیم.

سیل اخیر خسارات زیادی را به روستاهای اهواز وارد کرد
جمال عالمی نیسی سرپرست فرمانداری اهواز اظهار کرد: شهرداری در کارهای خود مانده  است و باتوجه به اینکه به سیل اخیر خسارات زیادی را به روستاهای اهواز وارد کرد شهرداری اهواز توانایی رسیدگی به روستاها را ندارد.

وی افزود: در حال حاضر در بخش اسماعیله و مرکزی سیل‌بندی وجود ندارد که سیل بندها باید تمدید شود نباید زمان را  از دست داد و قبل از شروع فصل باران باید کار ترمیم سیل‌بندها را آغاز کرد.

سرپرست فرمانداری اهواز با بیان اینکه بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی کار بازسازی را به خوبی آغاز کردند، گفت:  راه های روستایی، پل ها، مراکز بهداشتی و آموزشی آسیب جدی دیده اند که نیاز به اعتبار کلان دارند تا دستگاه های اجرایی بتوانند کار کنند.

بعید میدانم به کشت تابستانه برسیم
حمید سیلاوی سرپرست فرمانداری دشت آزادگان  با بیان اینکه تا زمانیکه سیل بندها ترمیم نشوند امکان کشاورزی وجود ندارد، اظهار کرد: یک هزارو 350 متر سیل‌بند تخریب شده  داریم تاکنون فقط 70 متر آن ترمیم شد.

وی افزود: وسایل و امکانات موجود برای سرعت کار کافی نیست انتظار می‌رود  در 5 نقشه ترمیم سیل‌بندها صورت بگیرد.

سرپرست فرمانداری دشت آزادگان  با بیان اینکه 34 هزار هکتار از اراضی کشاورزی که زیر آب رفت هنوز آماده کشت نشده‌اند، عنوان کرد: دشت آزادگان آخرین نقطه خروج آب است که اوضاع فعلی بعید میدانم به کشت تابستانه برسیم در حال حاضر فقط 20 هزار هکتار آماده کشاورزی هستند.

سازمان آب و برق وضعیت سیل بندها را تعیین کند
شاهین هاشمی سرپرست فرمانداری شهرستان حمیدیه اظهارکرد: مهمترین مشکلی که  در شهرستان دارین مربوط به مقاوم سازی سیل‌بندها است سازمان آب و برق وضعیت سیل بندها را تعیین کند و اگر قرار است تغییر و جابجا شوند این را برای ما مشخص کند.

وی با بیان اینکه با این وضعیت سیل‌بندها دبی کمتر از یک هزار مترمکعب بر ثانیه سیل ایجاد می‌کند، گفت: 40 کیلومتر از مسیرهای روستایی در سیل اخیر تخریب شد ضمن اینکه  800 پایه برق ما نیازمند تعمیر هستند و هرلحظه امکان تخریب آنها وجود دارد.

سرپرست فرمانداری شهرستان حمیدیه با اشاره به  تخریب زیرساخت های شهر حمیدیه مانند آسفالت و فاضلاب در سیل اخیر  عنوان کرد: سیستم آب و فاضلاب شهر با مشکل جدی مواجه شده  و 13 روستای ما نیازمند اعتبار ویژه هستند.

شهرستان کارون 90 کیلومتر ساحل رودخانه دارد
معصومه خنفری فرماندار شهرستان کارون  با بیان اینکه شهرستان کارون مشکلات آن کمتر منعکس شد، اظهار کرد: با وجود اینکه شهرستان کارون 90 کیلومتر ساحل رودخانه دارد اما تا کنون  اعتباری برای سیل بندها اختصاص داده نشده است.

وی افزود: در زمان سیل هیچ استان معینی برای شهرستان کارون مشخص نشد و  در سیل تنها بودم  فقط بنیاد مسکن هرمزگان یکسری کمک‌ها به شهرستان کرد.

فرماندار شهرستان کارون  گفت: در حال حاضر رودخانه با تغییر مسیر به حریم روستاها آمده است که به تدریج پیشروی کرده و  وارد طرح هادی می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top