تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/03/12 - 21:00
کد خبر: 314387

نخستین برنامه کارآفرینی فناوری اطلاعات در مدارس

معاون وزیر ارتباطات از اجرای نخستین برنامه کارآفرینی فناوری اطلاعات در مدارس خبر داد و گفت: رویدادهای کارآفرینی، مدارس فصلی برنامه‌نویسی و دوره‌های برنامه‌نویسی در سال تحصیلی 99 تا 98 در مدارس متوسطه اول و دوم برگزار خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با فارس، از اجرای نخستین برنامه کارآفرینی فناوری اطلاعات در سطح مدارس خبر داد و گفت: طبق وظایف‌مان در این طرح برای نخستین بار بر کارآفرینی براساس فناوری اطلاعات متمرکز شده‌ایم.

وی گفت: این طرح «توسعه نگرش‌های کارآفرینی و برنامه‌نویسی در حوزه فناوری اطلاعات ویژه دانش آموزان در سراسر کشور» نام دارد.

به گفته ناظمی، برای این منظور تفاهم‌نامه‌‌ای سه جانبه میان سازمان فناوری اطلاعات ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت آموزش‌ و پرورش به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: این برنامه در کنار یادگیری مهارت برنامه‌نویسی، توسعه کارآفرینی، اشتغال هدفمند و پایدار را در کسب ‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات دنبال می‌کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: طبق این برنامه رویدادهای کارآفرینی، مدارس فصلی برنامه‌نویسی و دوره‌های برنامه‌نویسی در سال تحصیلی 99 تا 98 در مدارس متوسطه اول و دوم برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: پس از اجرای دوره آزمایشی به مدت یک سال، از نتایج این دوره برای ادامه برنامه استفاده خواهد شد؛ همچنین احتمالا از نتایج این طرح  در تالیف کتاب یا گنجاندن در دروس آموزشی استفاده شود.

ناظمی گفت: پیش از این نیز برنامه‌های کارآفرینی دیگری از جمله در حوزه‌های بایو تکنولوژیک، زیست فناوری و نانو اجرا شده است.

وی درباره اعتبار این طرح، گفت: اعتبار به صورت اشتراکی تامین می‌شود و اغلب اعتبار به صورت اشتراک منابع خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top