تاریخ انتشار: 16 آبان 1388 - 00:00:00
کد خبر: 3147

رسانه‌های سبز گیج شدند

تعداد افراد حامی موج سبز نما که حاضر شدند در روز 13آبان برای حمایت از این موج به خیابان ها بیایند، به حدی کم بود که برخی رسانه های حامی موج سبزنما از جمله ، مجبور شدند برای پوشش خبری، از فیلم ها و عکس های سایر برنامه ها استفاده کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازبرنا، پس از آنکه تعداد افراد که حاضر شدند در روز 13آبان برای حمایت از موج سبز نما به خیابان ها بیایند بسیار کم گزارش شد، رسانه های حامی این موج بعد از برگزاری راهپیمایی روز 13 آبان دچار سردرگمی خبری شدند.

این رسانه ها قبل از راهپیمایی روز 13 آبان اعلام کرده بودند که مهدی کروبی با همراهی جنبش سبز(!)، از میدان هفت تیر به سمت سفارت آمریکا راهپیمایی خواهد کرد.

در همین حال این رسانه ها ضمن اعلام دو مسیر دیگر برای راهپیمایان موج سبز نما، گفته بودند که میرحسین موسوی و محمد خاتمی نیز از تقاطع شریعتی و طالقانی، به سمت سفارت سابق آمریکا حرکت می کنند؛ آن ها همچنین روز قبل از راهپیمایی 13 آبان در خبری مدعی شده بودند، فردا ملت جواب هتک حرمت شیخ(!) را می دهند.

جالب اینکه خبرنگاران و تصویربرداران رسانه های داخلی و خارجی هر چه تلاش کردند، جز حضور کوتاه کروبی در میدان هفت تیر که آن هم بعد از پاسخ ملت به وی، منفعلانه خیلی زود به پایان رسید، هیچ حضوری از موسوی و خاتمی ثبت نکردند.

از سوی دیگر برخی رسانه های آشوب طلبان مدعی شدند که نیروهای امنیتی از خروج خودروی حامل موسوی از فرهنگستان هنر، زمانی که قصد عزیمت به راهپیمایی را داشته جلوگیری کرده اند؛ ولی همین رسانه درباره نحوه حضور کروبی در میدان هفت تیر بدون ممانعت نیروهای امنیتی، توضیحی نداده اند.

این رسانه ها که در گزارش های خود از حضور گسترده موج سبز نما در میدان هفت تیر خبر داده اند، اعلام کرده اند که متفرق شدن جمعیتشان به دلیل حمله نیروی انتظامی بوده است و هر لحظه احتمال سرازیر شدن مردم از کوچه های فرعی به خیابان ها وجود داشته ولی حتی نتوانسته اند یک گزارش تصویری از این موج سبزنمای داخل کوچه ها ارائه کند.

سایتهای موج سبز و حتی حامی انگلیسی این سایتها به دلیل حضور بسیار کم افراد حامی موج سبزنما در روز 13 آبان، برای پوشش خبری مجبور شده اند به آرشیو خود مراجعه کنند و از تصاویر سایر برنامه ها بهره ببرند.

جالب تر اینکه یکی از سایتهای آشوب طلبان در خبری تحت عنوان حمله وحشیانه نیروهای ضد شورش، لباس شخصی و بسیج به راهپیمایان و رهبران جنبش سبز از تصویر تجمع بسیج دانشجویی در برابر سفارت یکی از کشورهای خارجی استفاده نموده که با نیروی انتظامی برخورد داشته اند.

یکی دیگر از سایتهای آشوب طلبان سبز نما در خبری شبیه به این خبر، از ضرب و شتم گسترده رهبران جنبش سبز خبر داده بود و در استناد خود تنها تصویری از صورت ظاهرا زخمی "حبیب الله پیمان" عضوگروهک غیرقانونی نهضت آزادی را در یک آشپزخانه، منتشر کردند.

شایان ذکر است اعضای دولت موقت اول انقلاب که اکثرا عضو گروهک غیرقانونی نهضت آزادی بودند، در اعتراض به فتح لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان، در سال 58 از دولت استعفا دادند و بعدها اسناد خیانت گروهک غیرقانونی نهضت آزادی به ملت ایران، در لانه جاسوسی آمریکا کشف شد.

راهپیمایی با شکوه و ضداستکباری 13آبان، هر ساله به مناسبت سالروز فتح لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در سال58، برگزار می شود که امسال مخالفان نظام جمهوری اسلامی قصد داشتند از طریق موج سبزنما، با سواستفاده از این مراسم استکبارستیزی، به اهداف استکبار جهانی برسند ولی با هوشیاری ملت ایران ناکام ماندند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top