تاریخ انتشار: شنبه 1398/03/18 - 07:14
کد خبر: 314782

هشدار امنیتی گوگل به آمریکا

شرکت فناوری گوگل به دولت آمریکا هشدار داد گسترش تحریمها علیه شرکت هواوی چین مشکلات امنیتی خطرناکی برای واشنگتن خواهد داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، شرکت فناوری گوگل به دولت آمریکا هشدار داد گسترش تحریمها علیه شرکت هواوی چین مشکلات امنیتی خطرناکی برای واشنگتن خواهد داشت.

به نوشته اسپوتنیک، جنگ تجاری کنونی بین آمریکا و چین شرکتهای چندملیتی آمریکا را در موقعیت بحرانی قرار داده است. اخیراً واشنگتن فعالیت شرکت فناوری هواوی چین در این کشور را ممنوع کرد و شرکت گوگل نیز مجبور شد دسترسی تولیدات هواوی به سیستم عامل اندروید را محدود کند.

بنا به این گزارش شرکت آمریکایی گوگل اخیراً به دولت آمریکا هشدار داده گرچه  اعمال محدودیت بر شرکت هواوی در کوتاه‌مدت مشکلاتی برای این شرکت و دیگر شرکتهای چینی ایجاد می‌کند، در بلندمدت اما این شرکت با خودکفایی بیشتر و توسعه فناوریهای خود، سلطه و نفوذ جهانی شرکتهای آمریکایی مانند گوگل را تضعیف می‌کند.

به گفته مقامات گوگل، اصلی‌ترین نگرانی این شرکت چندملیتی این است که به علت تحریمهای آمریکا از این پس نمی‌تواند سیستم عامل اندروید را در تولیدات هواوی بروزرسانی کند و این موضوع سرانجام موجب می‌شود هواوی نسخه نرم‌افزاری مختص به خود را طراحی کند.

تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین به حدی رسیده است که مذاکرات تجاری اخیر دو کشور بی نتیجه ماند و هیئت تجاری چین چندی پیش ۲ ساعت پس از ورود به واشنگتن، پایتخت آمریکا را ترک کرد. رئیس جمهور آمریکا هم بار‌ها در حساب توییتر خود چین را تهدید کرده در صورتی که به یک توافق تجاری با واشنگتن دست نیابد، به شدت آسیب خواهد دید. وی حتی مدعی شد چین نباید این اقدام آمریکا را تلافی کند، زیرا به قدر کافی در سال‌های گذشته از آمریکا سود بدست آورده است.

اخیراَ چند کشور تحت تأثیر فضاسازی آمریکا، شرکت هواوی را به ارتباط با دولت چین و جاسوسی به نفع پکن متهم می‌کنند. سال گذشته میلادی آمریکا، استرالیا، ژاپن، و نیوزیلند استفاده از تولیدات مخابراتی و گوشی‌های همراه شرکت هواوی را در سازمان‌های دولتی به بهانه مسائل امنیتی ممنوع کردند.

وزارت بازرگانی آمریکا نیز اخیراً رسماً شرکت هواوی و ۷۰ شرکت وابسته به آن را در فهرست سیاه قرار داد. وزارت بازرگانی آمریکا ادعا کرد مبنایی منطقی وجود دارد که نشان می‌دهد هواوی درگیر فعالیت‌هایی شده که مغایر با امنیت ملی آمریکاست.

«سانگ لیوپینگ» از مقامات حقوقی شرکت چینی هواوی نیز هفته گذشته در واکنش به این اقدام آمریکا گفت: «دولت آمریکا با ممانعت شرکت‌های این کشور از دادوستد تجاری با هواوی مستقیماً به ۱۲۰۰ شرکت آمریکایی ضربه می‌زند که ده‌ها هزار شغل در این کشور را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهد».

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات
قابلیت های هوش مصنوعی به این نرم افزار شکل بهتری داده است
فایننشال تایمز از توانایی‌های پنهان حزب الله لبنان می گوید
هشدار نارنجی هواشناسی درباره بارش‌های اردیبهشتی
ائتلاف خطرناک ستاره‌های پرسپولیس در رختکن +جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top