تاریخ انتشار: شنبه 1398/03/18 - 09:45
کد خبر: 314828

تسلط انقلابیون یمن بر ۲۰ پایگاه ارتش سعودی فقط طی ۳ روز

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفته، نیروهای ارتش این کشور به کمک انصارالله توانسته‌اند طی فقط ۳ روز بر ۲۰ پایگاه ارتش سعودی در نجران واقع در جنوب عربستان مسلط شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، ارتش یمن از زمانی که بانک اهداف 300 گانه خود در عربستان و امارات برای حمله را تعیین کرده توانسته ضربات محکمی بر متجاوزان وارد کند. حمله به تاسیسات نفتی عربستان و فرودگاه‌های نجران و جیزان تنها چند نمونه از این حملات بوده است. در جدیدترین عملیات، انقلابیون یمن می‌گویند پایگاه‌های سعودی در جنوب این کشور را به کنترل خود درآورده‌اند. به گزارش فارس، «یحیی سریع» سخنگوی ارتش یمن و انصارالله روز چهارشنبه 15 خرداد در یک نشست خبری گفته نیروهای یمنی در 72 ساعت گذشته بر بیش از 20 پایگاه نظامی در محور نجران واقع در جنوب عربستان مسلط شده‌اند. وی این را هم گفته که «در یک عملیات غافلگیرانه» از سه مسیر به این پایگاه‌ها حمله و همه آنها به تصرف انقلابیون درآمده است.

میزان تلفات سعودی
به گزاش المسیره، «یحیی سریع» گفته: «با انجام این عملیات غافلگیرانه، عناصر مزدور دچار حالت هراس شدند و بیش از 200 نفر از آنها کشته و یا زخمی و تعدادی دیگر نیز اسیر شدند.» به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن آنها در این عملیات بیش از 20 خودروی نظامی را هم در نجران منهدم و مقادیر زیادی سلاح و مهمات به غنیمت گرفته‌اند. سرهنگ «یحیی سریع» حتی می‌گوید جنگنده‌های ائتلاف سعودی تلاش زیادی کردند با انجام بیش از 75 حمله هوایی از شبه‌نظامیان پشتیبایی کنند، اما تلاش‌ها هیچ کمکی به آنها نکرد.
پایگاه «العربی الجدید» هم در گزارشی با عنوان «پیشروی حوثی‌ها در نجران: نشانه‌های شکست عربستان در جنگ یمن» نوشته:«تسلط حوثی‌ها بر 20 پایگاه نظامی در نجران عربستان را نه ریاض و نه مقامات دولت مستعفی یمن هیچ کدام تکذیب نکردند تا این تحول، تصویری از ناکامی عربستان در جنگ بیش از چهارساله در یمن و حتی ناتوانی این کشور را در زمینه تامین امنیت مرزها و جلوگیری از انجام حملات بیشتر حوثی‌ها ارائه دهد.»

اعتراف سعودی به دادن 70 کشته
این در حالی است که رسانه‌های سعودی به کشته شدن70 نیروی ارتش این کشور در چند روز گذشته در یمن اعتراف کردند. در آماری که خبرگزاری رسمی یمن از کشته‌های سعودی در چند روز گذشته منتشر کرده، نظامیانی با درجه‌های مختلف از سرهنگ، سرگرد تا سرباز دیده می‌شود. از سوی دیگرشبکه «المسیره» اعلام کرده، سامانه دفاع هوایی یمن یک فروند پهپاد آمریکایی را در ساحل غربی(الحدیده) سرنگون کرده است. این دومین هواپیمای بدون خلبان جاسوسی ساخت آمریکا مدل «ام کیو 9» است که بر فراز سواحل غربی سرنگون می‌شود. یک منبع پدافند هوایی یمن در این مورد گفته، «ام کیو 9» ساخت آمریکا مدل جدید و ارتقاء یافته است که در حال نقض حریم هوایی یمن در استان الحدیده با یک فروند موشک زمین به هوا هدف قرار گرفت و سرنگون شد. همچنین یک منبع نظامی یمنی پنجشنبه (16 خرداد) اعلام کرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور، یک پهپاد جاسوسی متعلق به ائتلاف سعودی را در نزدیکی «جبل السدیس» واقع در مرز استان نجران عربستان سرنگون کردند.

گفتنی است ائتلاف سعودی حدود چهار سال پیش که تجاوز به یمن را شروع کرد، وعده داده بود ظرف کمتر از 10 روز کار را یکسره کند!

منبع:  روزنامه کیهان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top