تاریخ انتشار: شنبه 1398/03/18 - 20:35
کد خبر: 314912

سیستم‌عامل مدرن مایکروسافت، ایمن برای دستگاه‌های آینده

از سال 2017 پروژه "Windows Core OS" شرکت مایکروسافت را دنبال کرده‌ایم و حالا مایکروسافت تصمیم گرفته تا درباره این پروژه صحبت کند. سیستم‌عامل مدرن مایکروسافت کاملا ایمن، چابک، سبک و همیشه متصل برای استفاده روی دستگاه‌های موبایلی آینده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چیزی که قبل از شروع به مطالعه باید بدانید آن است که مایکروسافت در حال کار بر روی "سیستم‌ عامل مدرن" و جدید برای دستگاه‌های جدید است و فعلا انتشار به‌روزرسانی‌های پیوسته و مداوم تأیید شده است.

در هفته‌ای که گذشت شاهد معرفی تعداد زیادی از کامپیوترهای ویندوزی جدید در جریان نمایشگاه کامپیوتکس تایوان بودیم. خیلی از کامپیوترهای معرفی شده دارای طراحی‌های خاص و منحصر به‌فرد و نمایشگرهای دوگانه هستند. کامپیوترهای ویندوزی در حال تغییر هستند و این خبر خوشایندی برای علاقمندان آن است. اما فقط سخت‌افزار نیست که در حال تغییر است بلکه تغییرات به حوزه نرم‌افزار نیز گسترش پیدا کرده است. با توجه به فعالیت‌های مایکروسافت بر روی Windows Core OS که قرار است به‌زودی منتشر شود، مایکروسافت بالاخره شروع به ساخت روایتی برای سیستم‌ عامل جدید خود کرده است.

مایکروسافت در یک پست خبری که در ویندوز بلاگ منتشر شده جزئیات تازه‌ای از یک سیستم‌عامل مدرن و جدید برای اجرا بر روی دستگاه‌های موبایل و قابل حمل مانند لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌های تاشو، کامپیوترهای دارای دو نمایشگر و محصولات بیشتری از این دست را ارائه کرد. با این‌که اسمی اعلام نشده، اما به‌احتمال زیاد منظور مایکروسافت "ویندوز لایت" است که در واقع نسخه‌ای از Windows Core OS است که در حال ساخته شدن برای دستگاه‌های اشاره شده در بالا است. ویندوز لایت یک نسخه جدید، مدرن و بسیار سبک از ویندوز است که کانون اصلی طراحی آن کاربری وب است.

"این اکوسیستم به سیستم‌عاملی نیاز دارد که بتواند تجارب اساسی و بنیادینی که مشتریان از دستگاه‌های خود انتظار دارند، مانند به‌روزرسانی‌های پیوسته، امنیت پیش‌فرض که کاربران و سیستم‌عامل را در برابر حملات خراب‌کارانه محافظت کند، ارتباط دائم در همه مکان‌ها با 5G، LTE و وای‌فای و هم‌چنین کارایی باثبات و قابل اطمینان در طول زمان، را امکان‌پذیر کند. مایکروسافت روی ساخت تجارب مدرن OS سرمایه‌گذاری کرده و تلاش می‌کند تا تجارب جدیدی را ارائه دهد که از تمام پیشرفت‌های سیلیکونی، کامپیوترهای قدرتمند، کلاود و قدرت AI نهایت بهره را ببرد."

اما مایکروسافت در یک پست دیگر، جزئیات بیشتری از این سیستم‌عامل مدرن را منتشر کرده است. مایکروسافت در ساخت OS مدرن خود روی بخش‌های کلیدی یعنی: به‌روزرسانی‌های مداوم، ایمن به‌صورت پیش‌فرض، همواره متصل، کارایی باثابت و همیشگی، متصل به کلاود، AI، چند حسی و چابکی، متمرکز کرده است.

مایکروسافت هنوز از نام "Windows Core OS" استفاده نمی‌کند و فقط از "modern OS" برای اشاره به آن استفاده می‌کند. ویژگی به‌روزرسانی پیوسته و مداوم به این شکل است که دستگاهی که به Windows Core OS مجهز باشد در هنگام ریبوت شدن در کمتر از یک دقیقه به‌روزرسانی می‌شود. علاوه بر این، مایکروسافت می‌خواهد سیستم‌ عاملی داشته باشد که در طول زمان کارایی آن تنزل پیدا نمی‌کند و چابکی خود را همواره حفظ می‌کند.

در دوره هیجان‌انگیزی برای دستگاه‌های ویندوزی به سر می‌بریم و این تازه آغاز داستان است. با وارد شدن به سال 2020، باید منتظر اتفاقات جدیدتر و جذاب‌تری باشیم. قرار است Windows Core OS آینده ویندوز باشد و برای آینده دستگاه‌های ویندوزی بسیار حیاتی است. در طی ماه‌های آینده و احتمالا در ماه اکتبر اخباری درباره ویندوز لایت خواهیم شنید.

منبع: ویندوزسنترال

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top