تاریخ انتشار: شنبه 1398/03/18 - 22:16
کد خبر: 314925

در اولین روز از همایش مدیران مسئول نشریات دانشجویی چه گذشت؟

تقلب؛ شائبه‌ای بر سر انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی

تقلب؛ شائبه‌ای بر سر انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی

گردهمایی مدیران مسئول نشریات دانشجویی از امروز و به مدت سه روز با حضور مدیران مسئول نشریات دانشجویی آغاز شد، قرار است در پایان این همایش انتخابات اعضای شورای ناظر بر نشریات دانشجویی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هفدهمین همایش مدیران مسئول نشریات دانشجویی از امروز آغاز و تا دوشنبه، 20 خرداد ماه ادامه خواهد داشت. آنچه اهمیت این همایش را افزایش داده است انتخابات اعضای دانشجویی کمیته مرکزی شورای ناظر بر نشریات دانشجویی در روز پایانی این گردهمایی است، انتخاباتی که حتی پیش از برگزاری این همایش با حواشی روبرو بوده است. در این همایش، دو نفر از مدیران مسئول نشریات در انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی نامزد شده و با رأی سایرین برای عضویت در این شورا انتخاب می‌شود.

معاون وزیر علوم: جانبداری نمی کنیم
همین حواشی باعث شد تا روز گذشته و پیش از آغاز این همایش غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با ایرنا از عدم جانبداری وزارت علوم در انتخابات شورای مرکزی نشریات دانشگاهی بگوید، او پیرامون این موضوع ادامه می دهد: در برگزاری انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی، جانبداری خاصی به نفع یا علیه هیچ فرد یا جریانی وجود ندارد و هر گونه اظهارات خلاف سیاست این انتخابات، نادرست و محمل بوده و واقعیت ندارد.

غفاری گفت: در برگزاری انتخابات نمایندگان مدیران مسئول در شورای مرکزی ناظر، همه موارد شفاف و قانونی، است و هیچ ابهامی در این باره وجود ندارد. برگزاری صحیح انتخابات که روزهای ۱۸ تا ۲۰ خردادماه برگزار می‌شود، بر اساس شیوه نامه سیاست و هدف معاونت فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: غفاری: انتخابات شورای مرکزی نشریات دانشگاهی هیچ جانبداری ندارد

او پیرامون تاخیر در برگزاری ای همایش که انتقادات فراوانی را به همراه داشته بود نیز گفت:  امسال نیز انتخابات در فاصله زمانی اردیبهشت تا خرداد طبق مقررات برگزار می‌شود. بدیهی است با در نظر گرفتن فراهم بودن شرایط انتخابات، زمان آن تعیین می‌شود. امسال به دلیل آغاز ماه مبارک رمضان از نیمه اردیبهشت و نبود امکان برگزاری انتخابات، اعضای شورای مرکزی ناظر پس از بحث، بررسی و با در نظر گرفتن ملاحظات مختلف با اجماع و بدون حتی یک رأی مخالف، زمان فعلی را مناسب‌ترین تاریخ برای برگزاری انتخابات تشخیص دادند.

ابراهیمی زاده: انتخابات به نفع یک گروه خاص
محمدمعین ابراهیمی زاده، نماینده نشریات دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان امروز در گفتگویی با خبرگزاری دانشجو، پیرامون مسئله انتخابات نشریات دانشجویی با انتقاد از تغییر زمان برگزاری همایش مدیران مسئول  گفت:  امسال متاسفانه با یک رویکرد  ناجوانمردانه از سوی ستاد برگزاری انتخابات نشریات دانشجویی مواجه شدیم که آن تغییر تاریخ برگزاری انتخابات بوده است. این تغییر زمان انتخابات باعث شده است که خیلی از دانشجویان شهرستانی به دلیل زمان امتحانات نتوانند در این همایش بزرگ وزارت علوم شرکت کنند و حق رأی خود را که یک سال در پی آن بودند از دست بدهند.

او افزود: وزارت علوم برای دانشجویان شهرستانی ارزشی قائل نشده و با تغییرزمان انتخابات به طور غیر مستقیم این دانشجویان را حذف کرده است. همچنین باید گفت وزارت علوم نگاهی سیاسی و یک طرفه دارد که خواستار پیروزی جهت خاصی در انتخابات است.

بیشتر بخوانید: نتیجه تغییر زمان انتخابات نشریات چه بود؟

ابراهیمی زاده این تغییرات را موجب یک طرفه شدن انتخابات دانسته و می گوید: وزارت علوم و کسانی که برگزار کننده این انتخابات هستند، خوب می‌دانند که تغییر زمان انتخابات و یک طرفه شدن انتخابات به نفع چه گروهی هست و این تخلف از سوی وزارت علوم واقعا شایسته نیست.

عسگری: این گردهمایی فقط کارگاه نشریات است!
از طرفی دیگر حضور رسانه ها در این همایش با ممانعت روبرو شده است که شفافیت ها پیرامون اتفاقات این همایش را به همراه داشته است. محمد هادی عسگری، مدیرکل فرهنگی وزارت علوم نیز در تایید عدم حضور خبرنگاران و در پاسخ به سوالی از عدم رسانه ای شدن این گردهمایی خبر می دهد.

بیشتر بخوانید: در انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی چه خبر است؟

محمدی: شائبه وقوع تقلب را افزایش یافته
محمدرضا محمدی،عضو شورای ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با ایسکا پیرامون احتمال تقلب در انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته این انتخابات با عدم حضور رسانه‌ها برگزار شد که می‌تواند شائبه وقوع تقلب را افزایش دهد.

وی با تاکید بر اینکه وجود تخلف جزو لاینفک انتخابات مدیران مسئول نشریات است، گفت: با حضور آقایان عضو ائتلاف طلوع آزادی که وابستگان بنیاد باران بین دانشجویان هستند و سابقه وزارت علوم در یک سال گذشته از جمله تعویق زمان انتخابات، دیدار رهبری با دانشجویان سال پیش و بی‌عدالتی‌های رخ داده در دانشگاه تهران و علامه طباطبایی  و در روزهای آتی مستندات خود را رسانه‌ای خواهیم کرد.

محمدی اضافه کرد: از جمله شیطنت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزاری همزمان این انتخابات با دوره امتحانات دانشگاهی است که باعث شده بیش از 150 نفر از مدیران نشریات دانشجویی به این دلیل در نشست شرکت نکنند که در نوع خود بی‌سابقه است.

عضو شورای ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نقض قانون انتخابات، تصریح کرد: یکی از خلأهای شیوه‌نامه این است که اگر تخلفی در روند انتخابات رخ دهد قانون برای اعضای ناظر دانشجویی شأنیتی قائل نشده است و حق اعتراض یا ابطال نتایج انتخابات را ندارند.

وی خاطر نشان کرد: حتی اجازه‌ خروج از نشست را نیز نداریم؛ زیرا شیوه‌نامه حدنصابی را تعیین نکرده است و اگر میدان را خالی کنیم اعضای ائتلاف طلوع آزادی بیشتر به تخلف می‌پردازند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top