تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/03/20 - 00:29
کد خبر: 315087

واکنش یک فعال دانشجویی به هنجارشکنی در سد لفور

مسئول بسیج دانشگاه مازندران گفت: در بحث فرهنگی خود وارد عمل خواهیم شد و شاید کم‌کاری بعضی از قسمت ها می‌بایست به وسیله بسیج دانشجویی پوشش داده شود پیشنهادهایی نیز در این موضوع مطرح شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فندرسکی مسئول بسیج دانشگاه مازندران در خصوص ناهنجاری اخیر در سد لفور این استان گفت: مدتی است که توریست ها در مازندران زیاد شده‌اند و در این شرایط گروه های توریستی به اسم گروه‌های مختلف گردشگری مانند گروه توریستی افرا که به نام گروه کوهنوردی هنجار شکنی هایی کرده بوده است. این نکته عجیب است که در این گروه ها اگر 50 خانم و آقا حضور داشته باشند از این ۵۰ خانوم و آقا ما حتی یک نفر را نمی بینیم که حجاب درست داشته باشد مگر می شود این اتفاق بیفتد؟!

وی در ادامه گفت: تحلیل ما این است که جریانی سازمان یافته پشت این قضایا وجود دارد که افراد مختلفی که در این دوره ها شرکت می کنند حتی یک فرد محجبه درمیان خود نداشته باشد، همه بدون استثنا بدون پوشش و روسری هستند، این اتفاقات اگر پیگیری نشود منجر به آسیب‌هایی جدی در حوزه گردشگری می شود

فندرسکی در ارتباط با جریان سد لفور و ورود بسیج و دانشجویان گفت: ما از دو زاویه وارد این موضوع شدیم، موضوع اول ما ورود از نگاه قهری بود، ما از این موضع وارد شدیم و به مسئولین ذیربط نیز گزارش دادیم و  از آن برای ۹ ارگان اصلی استان وزارت اطلاعات نیروی انتظامی وزارت فرهنگ و ارشاد و امام جمعه و همه موارد و همچنین دادستانی رونوشت کردیم و نیز خواستار پیگیری جدی در خصوص شدیم.

وی اظهار کرد: حساسیتی که در جریان سد لفور وجود داشت این بود که این اتفاق در میان جریانات مشابه پیش آمده در خصوص این گونه ناهنجاری‌ها از همه بدتر و خاص تر بود.

وی در ارتباط با تصمیمات جدی در حوزه ورود قهری به این موارد گفت: موضوع اول که به صورت قهری انجام می‌گیرد نشستی است که در همین رابطه فردا با دادستان مازندران آقای حسینی خواهیم داشت، و نیز از نیروی انتظامی استان و امام جمعه بابل تقدیر و تشکر بعمل آوردیم زیرا در این مورد به خوبی موضع گیری کرده و خواستار پیگیری جدی شدند و همچنین خودشان قویا وارد عمل شدند.

در ادامه بیان کرد: موضوع دوم و دیدگاه دوم ما این است که در بحث فرهنگی خودمان وارد عمل شویم و شاید کم‌کاری بعضی از قسمت ها می‌بایست به وسیله بسیج دانشجویی پوشش داده شود پیشنهادهایی در این موضوع مطرح شده که قرار است در قسمت‌هایی از سواحل استان و یا در جنگل‌ها انجام گیرد، این برنامه ها می‌تواند به صورت جشن ها به مناسبت های مختلف که در سواحل انجام گیرد که همه این برنامه‌ها به عهده بسیج دانشجویی استان مازندران خواهد بود تا بتوانند این مناطق تفریحی و توریستی را این گونه به دست گیرند.

مسئول بسیج دانشگاه مازندران به فعالیت این تشکل در خصوص فرهنگ سازی در این موارد بیان کرد: هم اکنون نیز این فعالیت ها در حال انجام بوده و قرار است تا در تابستان مواردی که مد نظر رهبری هم نیز بوده است به کمک بچه های بسیج انجام گیرد.

 به گفته فندرسکی در چند هفته اخیر شاهد حضور گروه های مختلفی بودیم که در ملاءعام به هنجار شکنی‌ می‌پرداختند، در میان این افراد خانم‌هایی حضور داشتند که در هفته های گذشته ابتدا به برداشتن روسری خود بسنده کرده اما با گذشت زمان و به این دلیل که واکنشی از سوی مردم و مسئولین مشاهده نکردند ناهنجاری را چند پله فراتر برده، که نمونه بارز آن را در سد لفور شاهد بودیم.

وی در ادامه افزود: دو الی سه هفته پس از گذشت مشاهده این هنجار شکنی ها، متوجه شدیم که گروه‌هایی به اسم توریست گردی و گردشگری قرار است که ادامه پیدا کند و بدتر از قبل شود و کسی هم جلوی آنها را نمی گیرد که در سد لفور شاهد آن بودیم. دیگراز روسری و مانتو گذشته و آقایان نیز لباس نداشتند و این باعث شد که حساسیت این موضوع افزایش پیدا کند و شخصاً به این موضوع ورود کنیم.

فندرسکی درباره اهمیت ورود به این اتفاق افزود: اگر در این مورد ورود نمی‌کردیم قطعا شاهد موارد بدتر از این نیز بودیم، از میان تشکل‌های مختلف دانشگاهی تنها بسیج دانشجویی پای کار آمده که در بین آن نیز شورای تبیین پرچم‌دار و جلودار این و قضایا می باشد این اتفاق قرار است که سازماندهی شود و در جلسه فردای ما با دادستانی آغاز این سازماندهی خواهد بود تا زمانی که با مسببین و خاطیان این اتفاق برخورد جدی شود.

به گفته وی نیروی انتظامی قایق های این افراد را توقیف کرده و با آن افراد با جدیت برخورد کرده است اما به این قدر نیز راضی نیستیم و قطعاً باید پاسخگوی این اتفاقات باشند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top