تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/03/20 - 10:27
کد خبر: 315164

طرح استیضاح وزیر نفت در جریان است

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس گفت:می‌شد برخی مشتریان سنتی نفت ایران را با چند سفر وزیر نفت به آن کشورها و یا دعوت دولتمردان آنها به ایران حفظ کرد، در حالی که ارتباطات دیپلماتیک وزارت نفت در بحث فروش نفت مطلوب و کارآمد نبود و ابهامات زیادی وجود دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: هنوز شخصاً پای طرح استیضاح وزیر نفت را امضا نکرده‌ام اما به زودی این طرح را امضا می‌کنم.

وی افزود: عملکرد وزارت نفت مورد سوال و ابهام است و آنچه از آثار و نتایج عملکرد این وزارتخانه در بحث فروش نفت در شرایط تحریم برمی‌آید این است که شخص وزیر در مدیریت این شرایط به خوبی عمل نکرده است.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: زمانی که برجام امضا شد، دولت با تفکر اینکه مستقیم سراغ کدخدا برود، به اروپا و ظرفیت‌هایش کم‌توجهی کرد، بعد از آنکه امریکا برجام را پاره کرد، تازه یاد ظرفیت‌های اروپا افتادند و در این جریان، به ظرفیت‌های آسیا و شرق کم‌توجهی شد.

وی ادامه داد: می‌شد برخی مشتریان سنتی نفت ایران را با چند سفر وزیر نفت به آن کشورها و یا دعوت دولتمردان آنها به ایران، حفظ کرد، در حالی که ارتباطات دیپلماتیک وزارت نفت در بحث فروش نفت مطلوب و کارآمد نبود و سوالات و ابهامات زیادی وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه "چرا این سوالات به جای طرح استیضاح در قالب طرح سوال از وزیر مطرح نشد؟"، گفت: پیش از این، این ابهامات را در قالب سوال نمایندگان مجلس از وزیر نفت پرسیده بودیم، اما جواب قانع کننده و کاملی دریافت نکردیم و این شرایط حاکم بر نفت، چاره ای جز طرح استیضاح باقی نگذاشته است.

وی افزود: در دوره 6 ساله فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم، سرمایه گذاری جدیدی در بحث فرآورش و پالایش نفت خام و میعانات گازی صورت نگرفت و طرح جدیدی کلنگ زنی نشد و این مسئله به اصرار بر فروش تک محصولی نفت منجر شد، در حالی که با ایجاد ظرفیت‌های تولید مشتقات نفتی از نفت خام، شرایط برای کشور در زمان تحریم‌ها تسهیل می شد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه " از وضعیت طرح استیضاح و اینکه الان در چه مرحله‌ای است بی‌خبرم"، گفت: می‌دانم این طرح در جریان است و به‌زودی شخصاً پای آن را امضا می کنم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top