تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/03/20 - 16:19
کد خبر: 315202

محمد اکبرپور

اسنپ و قانون‌هایی که نادیده گرفته می‌شود

اسنپ و قانون‌هایی که نادیده گرفته می‌شود

حال سوال این اینجاست که با وجود نقض قوانین جرایم رایانه‌ای توسط کاربر مسافر و پخش اطلاعات شخصی و محرمانه راننده اسنپ، دادستانی با این موضوع چه برخوردی خواهد داشت؟

خبرنامه دانشجویان ایران: محمداکبرپور*// روز ۱۶ خرداد بود که خبری در فضای مجازی با این موضوع که یکی از رانندگان اسنپ، مسافر خود را به دلیل رعایت نکردن حجاب از ماشینش پیاده کرده، پخش می‌شود.

اما خبر چه بود؟!
یکی از رانندگان‌اسنپ پس از قبول درخواست مسافر و سوار کردن وی، از مسافر خود خواسته بود تا حجاب را رعایت کند که با واکنش منفی مواجه شده بود. راننده با بیان اینکه علاوه بر بحث امر به معروف و تذکر به وی، اذعان داشته که با ضبط چنین موقعیتی توسط دوربین پلیس، ضمن جریمه ۲۰۰هزارتومانی، خودرو وی نیز به پارکینگ منتقل می‌شود از وی درخواست کرده بود که حجاب خود را رعایت کند، این در حالی است که در گذشته نیز که چنین مواردی مواجه میشده، مسافر با رعایت ادب و‌ احترام ، درخواست وی را قبول می‌کردند.

اما پس از پیاده شده مسافر و با گذشت چند ساعت مسافر مذکور با انتشار تصاویر و مشخصات راننده در صفحه شخصی خود در توئیتر از مسئولان اسنپ خواست تا این راننده را اخراج کنند. چند ساعت بعد مسافر اسنپ در توئیت جدیدی مدعی شد که مسولان اسنپ در تماس با وی، از او دلجویی کردند!‌

واکنش اسنپ به این اتفاقات:
از کاربر راننده بابت انتشار اطلاعات شخصی‌شان دلجویی به عمل آورده‌ایم و ایشان با رضایت شخصی‌شان در ناوگان اسنپ به فعالیت خود ادامه می‌دهند. علاوه بر آن، رعایت اصل مشتری‌مداری اقتضا می‌کرد که پس از ذکر شرایط و قوانین اسنپ، از مسافر نیز به دلیل ناتمام ماندن سفرشان دلجویی شود. ‌اینها همه زمانی توجیه کاملی دارد که با قوانین داخلی شرکت، و قوانین کشوری در تضاد نباشد، و اسنپ با چنین برخوردی ۳ مورد از قوانین خود را نقض کرده که این جای بسی تأمل را دارد.

پس از مصاحبه با چند تن از رانندگان اسنپ و پرس‌و جو درباره رسیدگی به وضعیت کاربران راننده، اذعان داشتند که این شرکت با دریافت کمیسیون ۲۰٪ از آنان، عدم توجه به رانندگان و شرایط مذکور، توجه صرف به مسافران، خواب حداقل ۲۴ساعتی درآمد در حساب شرکت و سپس واریز آن به حساب کاربران راننده، و‌انحصار موجود بازار که در دست این شرکت است و نیاز به درآمد بیشتر این قشر، آنان را به ادامه این روند واداشته است.

حال سوال این اینجاست که با وجود نقض قوانین جرایم رایانه‌ای توسط کاربر مسافر و پخش اطلاعات شخصی و محرمانه راننده اسنپ، دادستانی با این موضوع چه برخوردی خواهد داشت؟! و آیا این نقض قوانین شرکتی اسنپ، برخورد دوپهلو‌ی شرکت با این موضوع برخورد کابران با این شرکت چیست؟! و سوال اساسی‌تر این است که با وجود نقض‌های این‌چنینی، آیا وقت آن نرسیده است که یک بازنگری در قانون و آیین‌نامه اجرایی مرتبط با فعالیت این نوع شرکتها شود؟ تا شاهد چنین تعارضاتی نباشیم؟

*فعال دانشجویی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top