تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/03/21 - 10:19
کد خبر: 315293

پیروزی "احیای آزادی" بر "طلوع آزادی" در انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم؛

اصلاح‌طلبان با تقلب هم شکست خوردند

اصلاح‌طلبان با تقلب هم شکست خوردند

در این انتخابات محمدرضا محمدی و میلاد مفاخری به نمایندگی از ائتلاف "احیای عدالت، احیای آزادی" و محمدعلی کامفیروزی و آرش جولاده به نمایندگی از ائتلاف "طلوع آزادی" رقابت کردند. تفاوت این دو ائتلاف را می توان در نگاه دولتی و غیردولتی آنها دید.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز گذشته آخرین روز از هفدهمین همایش سراسری نشریات دانشجویی با برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی به پایان رسید. انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی از روزهای قبل از برگزاری هماین همایش محل نزاع طیف های مختلف بود، احتمال تخلف در این انتخابات بارها توسط دانشجویان مطرح شده بود. محمدرضا محمدی در گفت و گویی در اولین روز از گردهمایی گفته بود: «یکی از خلأهای شیوه‌نامه این است که اگر تخلفی در روند انتخابات رخ دهد قانون برای اعضای ناظر دانشجویی شأنیتی قائل نشده است و حق اعتراض یا ابطال نتایج انتخابات را ندارند.» او در بخشی دیگر از این گفت و گو نیز از احتمال وقوع تقلب در انتخابات را مطرح کرده بود.

در این انتخابات محمدرضا محمدی و میلاد مفاخری به نمایندگی از ائتلاف "احیای عدالت، احیای آزادی" و محمدعلی کامفیروزی و آرش جولاده به نمایندگی از ائتلاف "طلوع آزادی" رقابت کردند.  تفاوت این دو ائتلاف را می توان در نگاه دولتی و غیردولتی آنها دید. ائتلاف "طلوع آزادی" که در سال گذشته نیز اعضای خود را به شورای ناظر بر نشریات دانشجویی فرستاده بود را می توان دارای  نگاهی دولتی دانست، طیفی که توسط دولت و اصلاح طلبان حمایت شده و در زمانی که دانشجویان به نمایندگان خود در نشریات دانشجویی نیازمندند نقش وکیل الدوله را بازی می کنند. ائتلاف مقابل، یعنی ائتلاف "احیای عدالت، احیای آزادی" نیز همچنان که از عنوان آن مشخص است به دنبال آزادی کمیته نشریات دانشجویی از دنباله روی دولت و طیف های سیاسی بود.

در نهایت صبح دیروز هفدهمین دوره از انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی برگزار شد. این مرحله کمی با چالش زمان برگزاری مواجه شد، در این مرحله دو مرتبه زمان برگزاری انتخابات تمدید شد. در مرحله اول میلاد مفاخری با ۱۴۸ رای بیشترین آرا و محمدرضا محمدی همراه با محمدعلی کامفیروزی هریک با 140 رای به دست آوردند که به این ترتیب در این مرحله میلاد مفاخری یکی از اعضای "احیای عدالت، احیای آزادی" وارد کمیته ناظر بر نشریات شد و رقابت برای به دست آوردن کرسی دوم و کرسی علی البدل ادامه پیدا کرد.

دور دوم انتخابات به خاطر اهمیت آن حاشیه های بیشتری داشت. هر چند  در ابتدا از پیروزی کامفیروزی با اختلاف یک رای از محمدی اعلام شده بود. اما پس از مدتی مشخص شد یکی از مدیران مسئول نشریات در تقلبی محرض دوبار به محمدعلی کامفیروزی رای داده است.

بیشتر بخوانید: تقلب طیف اصلاح طلب در انتخابات نشریات دانشجویی

توئیت عضو شورای ناظر بر انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی پیرامون تقلب در انتخابات

این تخلف محرز باعث شد تا دانشجویان در اعتراض به عدم اقدام قانونی در ابطال کردن آرای فرد متخلف که باعث می شود دو رای از کامفیروزی کم شود و محمدرضا محمدی، نماینده ائتلاف "احیای عدالت، احیای آزادی" به عنوان نمایند دوم وارد کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی شود در محل برگزاری انتخابات تجمع کردند، که در نهایت با نوشتن شکایت نامه ای پیرامون این تخلف محرز خواستار بررسی هیات نظارت شدند.

توئیت محمدرضا محمدی پیرامون تخلف در انتخابات

این تقلب برای طیف دولت که با تمام امکانات سعی کرده بودند تا پیروزی خود در انتخابات را تضمین نمایند، شکست سنگینی برای طیف دولتی و وزارت علوم بود، تغییر زمان برگزاری انتخابات و حذف شدن تعداد زیادی از دانشجویان شهرستانی، دست کاری در تعرفه های انتخاباتی نشان دهنده آن است که حامیان وزارت علومی نه تنها در انتخابات بلکه در اخلاق نیز شکست خورده اند. در حال حاضر و با همین وضعیت آرا که البته به دلیل تخلفات محرز ائتلاف "طلوع آزادی" تغییراتی را خواهد داشت، هر دو نفر از اعضای ائتلاف "احیای عدالت، احیای آزادی" وارد کمیته ناظر برنشریات دانشجویی شدند.

توئیت ابوالفضل محرمی عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل

توئیت حمزه دستیار عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل

توئیت محسن عبدالهی، فعال دانشجویی سابق پیرامون تخلفات در انتخابات

توئیت کیانوش بدنکی از فعالین دانشجویی پیرامون تخلف در انتخابات

برخی نیز از آزادی نشریات نوشتند

توئیت فعال دانشجویی پیرامخون تخلفات در انتخابات کمیته ناظر بر نشریات

توئیت یکی از فعالان دانشجویی پیرامون پیروزی جریان انقلابی در انتخابات

مدعیان آزادی  تقلب کردند، نکته ای که در برخی از توئیت ها دیده می شود

توئیت فعال دانشجویی پیرامون تقلب در انتخابات

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top