تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/03/21 - 15:47
کد خبر: 315331

در نشست دانشجویی «تبیین اتفاقات دیپلماتیک اخیر و مسائل مهم کشور» مطرح شد:

میانجی‌گری هیچ کشوری برای مذاکره پذیرفتنی نیست/ عمل به تعهدات عرضه می‌خواهد که این دولت‌ها ندارند

میانجی‌گری هیچ کشوری برای مذاکره پذیرفتنی نیست/ عمل به تعهدات عرضه می‌خواهد که این دولت‌ها ندارند

روزه‌ای که در ضیافت روباه پیر افطار شود مطمئناً‌ مورد قبول ملکه و یاران قرار خواهد گرفت. اما گویا تناقض مضحک افطاری در سفارت بریتانیا برای دیپلمات‌های انگلیسی کافی نبوده که اکنون به ظاهر به دنبال برگزاری جشن تولد ملکه با اسپانسر ایرانی هستند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نشست خبری جمعی از مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران با عنوان «تبیین اتفاقات دیپلماتیک اخیر و مسائل مهم کشور» و با حضور علی مرادی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی، سید مجتبی قدسی مسئول بسیج دانشجویی واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد، عالمه قلی زاده مسئول بسیج دانشجوی دانشگاه الزهرا، علیرضا رحیمیان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار ‌شد.

علی مرادی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی در این نشست گفت: وظیفه قشر نخبگانی جامعه به عنوان سربازان خط مقدم روشنگری و مطالبه گری در نظام جمهوری اسلامی همواره تبیین چالش ها و ضرورت ها و آرمان های انقلاب اسلامی بوده است. امروز جنبش دانشجویی اگر علم مبارزه با خدعه دشمن را برندارد و برای مردم روشنگری نکند، خیانت به انقلاب و نظام کرده است.

او گفت: همانطور که روزی دانشجویان در مسیر استکبارستیزی انقلاب دوم را رقم زدند، امروز دانشجویان و قشر نخبگانی جنبش های دانشجویی باید در جنگ اقتصادی، باید در خاکریز داخلی آرایش جنگی بگیرد و با رسوایی آنها در میان مردم و شناسایی خط نفوذ و نفوذی ها و آگاهی دادن به مردم از طرح فتح سنگر به سنگر دشمن برای آلوده سازی نظام و انقلاب و مردم جلوگیری کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی ادامه داد: این دشمن برای نفوذ و تحقیر و سو استفاده از مردم ایران از هیچ راهی فروگذار نکرده است. اگر نیاز باشد ملبسی از لباسی از معصومین را نیز روی قبای شیطانی خود می پوشاند و به میان مردم می آید. روزی افطاری می دهد و روزی در سفارتخانه اش دسته عزاداری برپا می کند و روزی هم به بهانه جشن و سرور برای ملکه خبیث و خانواده جنایتکار وارد میدان می شود.

او اظهار داشت: البته این یکبار را اشتباه کرده است چرا که جنبش دانشجویی مدتهاست اجازه تحقیر و توهین و توطئه علیه عزت و منفعت ملی ایستاده و باز هم اجازه نخواهد داد تحقیری که روزی با چمکه های رضاخانی به کشور تحمیل کردند، تکرار شود.

سید مجتبی قدسی مسئول بسیج دانشجویی واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد نیز با اشاره به حضور هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در ایران گفت: ابتدا باید یادآوری کنیم که هواپیمای وزیر خارجه کشورمان در مونیخ آلمان به زمین نشست و آنها از ترس آمریکا به هواپیمای آقای ظریف بنزین ندادند. حال « هایکو ماس» با چه رویی به ایران آمده است؟

وی در ادامه با اشاره به اظهارات «هایکو ماس» در تهران افزود: ما همانطور که «هایکو ماس» روز گذشته گفت از آنها انتظار معجزه نداریم، ولی عمل به تعهدات معجزه نیست و عرضه می‌خواهد که مسئولان دولت آلمان ندارند.

قدسی اضافه کرد:  اگر آنها عرضه عمل کردن به تعهداتشان را ندارند چرا وقت ملت ایران را گرفتند و پای میز مذاکره آمدند.مسئولان آلمانی باید حتما برای این کار از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کنند.

علی طلوعی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در این نشست گفت: امروز مجددا در فضای سیاسی کشور صدایی به گوش می‌رسد که در پی برقراری رابطه با غرب و مذاکره مجدد است.

وی ادامه داد: آنهایی که علیرغم هشدار دلسوزان انقلاب، سرمایه‌های کشور را حراج گذاشتند متاسافانه امروز در پی آزمودن تجربه تلخ گذشته خود هستند و می‌خواهند از سوراخی که قبلا گزیده شده‌اند، مجددا هم گزیده شوند.

طلوعی یادآور شد: امریکا امروز دست به دامان خیلی‌ها شده تا دوباره بتواند ایران را پای میزمذاکره بکشاند، برخی دولتمردان داخلی هم بعضا با دادن آدرس غلط در پی مذاکره مجدد هستند.

این فعال دانشجویی گفت: ما دانشجویان بسیجی با صراحت اعلام می‌کنیم با هر نوع وادادگی و زدن چوب حراج به سرمایه‌های کشور مخالف هستیم و تاکید می‌کنیم مقاومت و تکیه بر توان داخلی راه حل مشکلات است و دولتمردان باید به این راه بازگرداند. 

وی گفت: راه حل مشکلات کشور این است که دولتمردان با استفاده از ظرفیت‌های عظیم کشور و نیرو و توان داخلی به حل مشکلات بپردازند و امیدواریم مسئولان ما هرچه زودتر به این مسئله توجه جدی کنند.

طلوعی در ادامه با اشاره به حضور مسئولانی از آلمان و ژاپن در تهران گفت: در گذشته برخی پیشرفت ژاپن و آلمان را مثال می‌زدند و می‌گفتند چون آنها نیروی نظامی ندارند پیشرفت کرده‌اند! حال شاهد حضور مسئولان این دو کشور به ایران هستیم. ما اگر موشک و قدرت نظامی داریم برای دفاع از کشور و مردم است و با کسی سرجنگ نداریم، ما هیچ وقت اجازه نمی‌دهیم ایران زیر سلطه بیگانگان برود و به هیچ وجه توان دفاعی ما قابل مذاکره نیست.

عالمه قلی زاده مسئول بسیج دانشجوی دانشگاه الزهرا در نشست خبری مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه های بزرگ تهران که در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد با اشاره به حضور هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در تهران و اظهارات وی افزود: مسئولان غربی بهتر است به جای آمدن به تهران و تلاش برای میانجی‌گری به تعهدات برجامی خود در قبال ایران عمل کنند.

وی ادامه داد: آنها با حضور در ایران به دنبال تسلیم ملت ایران هستند ولی هرگز ملت ما زیر بار این مسئله نمی رود و غربی ها هم بهتر است به تعهدات خودشان در برجام دادن عمل کنند.

وی ادامه داد: در تاریخ 800 سال اخیر هرگاه سخن از خیانت و خباثت کشوری در حق مردم ایران به میان می‌آید انگلستان با پیشتازی در مقام اول قرار دارد. ملاک‌های دولت استعمار انگلستان در طول ده‌ها سال بر سر ملت ایران آورد فراموش نشدنی است. مگر می‌توان قتل عام نیمی از مردم ایران نزدیک به 10 میلیون نفر به دلیل قحطی و گرسنگی ناشی از غارت و احتکار غلات توسط انگلیسی‌ها در جنگ جهانی اول را فراموش کرد.

قلی‌‌زاده یادآور شد: انقلاب مشروطیت را مصادره کردند دیکتاتوری سیاه رضاخان را بر این مردم تحمیل کردند، نفت را غارت کردند، کشور را عقب نگه داشتند ملت را مورد اهانت قرار دادند و حق عمومی یک ملت را در طول ده‌ها سال پایمال کرده‌اند. مردم ایران هرگز خیانت‌های بی‌شمار بریتانیا در حق خود را فراموش نخواهند کرد اما در این بین همواره هستند افرادی که زر و زور این خیانت‌پیشه مکار چشم‌شان را کور کرده و به جای خادمی ملت بر سال خادمی ملکه هستند. 

وی با اشاره به افطاری سفارت انگلیس گفت: روزه‌ای که در ضیافت روباه پیر افطار شود مطمئناً‌ مورد قبول ملکه و یاران قرار خواهد گرفت. اما گویا تناقض مضحک افطاری در سفارت بریتانیا برای دیپلمات‌های انگلیسی کافی نبوده که اکنون به ظاهر به دنبال برگزاری جشن تولد ملکه با اسپانسر ایرانی هستند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: یادمان هست که چندی پیش اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه برای حل و فصل مشکل دست‌کم 9 میلیون نفری که در کشور انگلیس تنها زندگی می‌کنند یک وزیر امور تنهایی در کابینه می‌خواهند منصوب کنند.

وی گفت: ما نیز پیشنهاد می‌کنیم پس از پایان درگیری‌های تمام نشدنی‌شان بر سر خروج از اتحادیه‌ اروپا برای رسیدگی به امور دخل و خرج تولد ملکه نیز وزیری منصوب کنند تا آنقدر ذلیلانه برای برگزاری تولد در سفارت به دنبال اسپانسر ایرانی نگردند. 

قلی‌زاده تاکید کرد: مردم ایران هرگز اجازه نمی‌دهند که پول‌شان صرف خوشگذرانی عده‌ای انگلیسی صفت در تولد ملکه شود.

وی پیرامون موضوع سفرهای اخیر مقامات خارجی به ایران هم افزود: دلیل این همه میانجی‌گری‌ها و واسطه فرستادن‌ها چیست؟ چه اتفاقی افتاده است که بعد از 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نخست‌وزیر ژاپن برای نخستین بار به ایران سفر می‌کند؟ غیر از این است که وقتی ایران از اهرم مقاومت خود در مقابل راهبرد فشار آمریکا استفاده کرد و شورای عالی امنیت ملی در یک اقدام و حرکت به جا و درست برخی تعهدات ایران را در ذیل برجام کاهش داد آمریکا به دنبال یافتن یک میانجی افتاد؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا تصریح کرد: پاسخ ایران واضح و مشخص است و نیازی به میانجی‌گری نیست. ما هرگز با آمریکا در هیچ حوزه‌ای مذاکره نخواهیم کرد و می‌دانیم که پیشرفت در صورتی حاصل خواهد شد که آمریکا جلو بیاید. در این بین اعضای 1+4 نیز بدانند که ایران بر سر موضوعات ناموسی خود با کسی مذاکره نخواهد کرد و تنها یک چیز می‌تواند برجام را حفظ کند و آن هم مقابله مستقیم اعضا با عهدشکنی آمریکا و انجام تعهدات خود طبق مفاد برجام است.

وی در خاتمه خطاب به وزیر امور خارجه آلمان هم گفت: آقای هایکو ماس هر وقت معجزه کردید و تلاش‌تان در حفظ برجام توسط تمامی اعضای 1+5 به نتیجه رسید برگردید. در حال حاضر موضوعی برای مذاکره بین اروپا و جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

علیرضا رحیمیان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در نشست خبری گفت: مسئله اصلی امروز کشور مسئله اقتصادی است و مردم در تنگنای سختی قرار دارند و دولت و سایر قوا باید تمرکز خود را روی مسائل اقتصادی بگذارند و آدرس غلط به مردم ندهند.

وی افزود: حضور مسئولان برخی از کشورهای غربی در ایران و مسائل حاشیه ای در مورد حجاب و مسائل اجتماعی بیان می شود همه برای فرار از پاسخگویی درباره مسائل اقتصادی است. دولت باید تمرکز خود را روی مسائل اقتصادی قرار دهد و از دادن آدرس غلط به مردم پرهیز کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در ادامه گفت: بسیاری از مسائل اقتصادی که با آن‌ها روبه رو هستیم در داخل کشور قابل حل است، الان اگر کسی بخواهد کسب و کار آسان راه بیندازد چندین ماه باید درگیر گرفتن مجوز باشد ولی در همین کشور‌های همسایه مردم می‌توانند در یک نصف روز کسب و کار راه بیندازند، این مسائل باید در کشور ما حل شود.

رحیمیان در ادامه با اشاره به روند خصوصی سازی در کشور تصریح کرد: متاسفانه  امروز شاهد اشتباهاتی در قیمت گذاری‌ها در بحث خصوصی‌سازی‌ها هستیم که امیدواریم که موضوع از روی اشتباه باشد نه خائنانه. اشتباهات در قیمت گذاری‌ها به اقتصاد مملکت ضربه می‌زند و این مسئله هم باید حل شود.

وی در ادامه با اشاره به تخصیص نادرست ارز دولتی تصریح کرد: تخصیص ارز دولتی برای کالا‌های لوکس، عدم جلوگیری از قاچاق، نهادینه شدن قاچاق در گمرکات، عدم برخورد جدی با مفاسد اقتصادی، عدم توجه به نیاز‌های کشور در حوزه اقتصادی و عدم توجه به اقتصاد بدون نفت از مشکلاتی است که اگر برطرف شود بسیاری از مشکلات هم حل خواهد شد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: ما امروز با سخت‌ترین تحریم‌ها مواجه هستیم؛ اما اقتصاد کشور به بن بست نرسیده است. این نشان می‌دهد تحریم‌ها اگرچه مشکلاتی ایجاد کرده ولی توانایی اینکه اقتصاد ما را به بن بست برساند را ندارد، بنابراین باید با توجه به توان داخلی مشکلات موجود را هم برطرف کنیم. امروز مسئله اصلی کشور بحث اقتصاد و معیشت مردم است در هر حال دولت و مسئولان نظام باید فارغ از هر گونه حاشیه سازی و دادن آدرس غلط به ملت از پاسخگویی فرار نکنند.

در پایان این نشست دانشجویان با صدور بیانیه ای خطاب به کارگزاران نظام لزوم توجه به اتفاقات اخیر را یادآوری و نکاتی را هشدار دادند، متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خطاب به کارگزاران محترم نظام جمهوری اسلامی ایران

سلامٌ علیکم
امروزه در شرایطی به سر می‌‌بریم که کارشکنی‌ها علیه نظام مقدّس جمهوری اسلامی‌ ایران در تمامی‌ عرصه‌ها، اعم از سیاسی، فرهنگی، و به خصوص اقتصادی به اوج خود رسیده‌است. شدیدترین محدودیت‌ها و تحریم‌های مالی و بانکی، نفتی، پتروشیمی‌، ارزی و... علیه جمهوری اسلامی‌ تعبیه شده و دیگر چاره‌ای جز اتکای بیشتر به چشمه جوشان ظرفیت‌های داخلی و اتخاذ آرایش جنگی در همه عرصه ها در برابر دشمنان قسم خورده نظام، پیش روی کشور باقی نمانده‌است. اما بزرگترین چالش (و نه بن بست) برای نظام که بطور کامل راه‌حلی داخلی دارد، مسئله‌ی معیشت مردم است. مدّت مدیدی است که به واسطه خطای محاسباتی عده‌ای در داخل کشور، به مسائل خارجی گره زده شده است؛ در حالی که راهکاری‌هایی با کارایی بسیار بالا وجود دارد از جمله فعال کردن ظرفیت عرصه کشاورزی (که 30 درصد ظرفیت اشتغال کشور را در برگرفته‌است)، رونق بخشیدن به عرصه مسکن (که از صنایع مادر و متّصل به بسیاری از صنایع دیگر است)، اصلاح ساختار بودجه (که بخش بیشتر فرصتی که مقام معظم رهبری به مجلس شورای اسلامی برای این امر دادند، سپری شده‌است)، روی‌آوردن به رویکرد صحیح خصوصی‌سازی، اصلاح نظام مالیاتی کشور، جدیت در مبارزه با قاچاق و مفاسد اقتصادی، تسهیل فضای کسب و کار‌ و... .

جریانی که روزی چرخش زندگی مردم و سانتریفیوژها درگرو نشستن بر سر میز مذاکرات هسته‌ای و تعامل با دشمن نشان می‌دادند، امروز و پس از تحمیل تجربه‌ای تلخ به کام نظام که جز خسارت برای کشور چیزی به همراه نداشت، مجدداَ همان آدرس غلط را می‌دهند و بهبود وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم را به مذاکرات بر سر اهم مسائل کشور (از جمله مسئله‌ی موشکی) گره می‌زنند.

تحولات اخیر در حوزه سیاست خارجی نیز نشان‌دهنده‌ی میل دشمن به مذاکره با ایران می‌باشد. موضع‌گیری وزیر امور خارجه آلمان مبنی بر اینکه مخالفت اتحادیه اروپا درباره برنامه موشکی ایران را به اطلاع تهران خواهد رساند، همچنین سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران و دیدار با مسئولان کشور به قصد میانجیگری بین ایران و آمریکا، مؤید این موضوع می‌باشد.

ژاپن که روزگاری سربازانش در جنگ جهانی دوم مرگ را از اسارت نزد آمریکا برتر می‌دیدند، امروز این گونه حقیرانه به اسارت آمریکا درآمده و شرکت‌های بزرگ تجاری‌اش به دریوزگی آمریکا برای معافیت از تحریم‌ها افتاده‌اند و نیروی نظامی‌ و آموزش و پرورش خویش را به دست آمریکایی‌ها واگذار کرده است. نه تنها ژاپن، که میانجیگری هیچ کشوری برای مذاکره پذیرفتنی نیست؛ چرا که داشته‌های جمهوری اسلامی که در سایه چهل سال مجاهدت‌های شرافتمندانه‌ی دلسوزان انقلاب اسلامی به دست آمده است‌، ناموس ملت بوده و طرف مقابل مذاکره، شیطان بزرگ است.

نکته‌ی قابل تأمل دیگر، زمزمه‌هایی است که از تحرکات روباه پیر به گوش می‌رسد؛ مبنی بر برگزاری جشنی به مناسبت تولد ملکه انگلستان در سفارت این کشور -که همواره مَقری برای توطئه‌چینی علیه ملت ایران بوده‌است. مراسمی‌ که در آن به صورت عمده از شخصیت‌های تجاری و سیاسی جمهوری اسلامی‌ ایران هم دعوت بعمل آمده‌است. یکی از آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی، دفاع از مستضعفان جهان بعنوان ولی‌نعمتان حقیقی ما می‌باشد؛ حال چگونه ممکن است مدعیان چنین آرمان بزرگی، در مجلس نامبارک تولد ملکه‌ی کشوری که قرن‌‌هاست از خون همان مسلمانان و مستضعفان تغذیه کرده، حضور داشته باشند؟ در حالی که امیرالمؤمنین علیه‌السلام، «عثمان بن حنیف» را – که از اصحاب نزدیک ایشان بود- بخاطر شرکت در مجلسی که فقراء از حضور در آن منع شده بودند، توبیخ کرد. حضور هر شخصی منتسب به جمهوری اسلامی‌، در چنین مجلسی نه تنها جایز نیست بلکه مایه خفت امت اسلام و ملت ایران خواهد بود.

بسیج دانشجویی با سری برافراشته، دیدگانی تیزبین و صدایی رَسا هشدار می‌دهد؛ حضوری این چنین، که امید مستضعفان عالم را به جمهوری اسلامی‌ برای مقابله با مستکبران ناامید می‌کند، مستحق عقوبت الهی و برخورد انقلابی است.

یقیناً کلید حل مشکلات اقتصادی و معیشتی در سفارت هیچ مملکتی پیدا نخواهد شد که «لَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً».

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top