تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/03/22 - 13:05
کد خبر: 315483

سفر هیئت‌های مصری و قطری به غزه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، از سفر قریب الوقوع هیئت مصری و سفیر قطر به نوار غزه خبر داده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، جنبش حماس اعلام کرد سفر هیئت امنیتی مصر و محمد العمادی سفیر قطر طی روزهای آینده به نوار غزه انجام  خواهد شد. وی هدف از این سفر را پیگیری تفاهمات مربوط به شکستن محاصره و اطلاع از روند اجرای طرح های بازسازی نوار غزه اعلام کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری شهاب،‌حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد هنوز زمان های مشخصی درباره دعوت قاهره برای ازسرگیری گفت‌وگوهای آشتی برای پیشبرد این تلاش‌ها وجود ندارد.

روز گذشته کنفرانسی در نوار غزه با عنوان اعراب و مسائل عادی‌سازی روابط(با رژیم صهیونیستی) آغاز به کار کرد، این کنفرانس از سوی وزارت فرهنگ فلسطین در غزه و با همکاری انجمن اندیشمندان عرب و دانشکده بازگشت برگزار شده است.

هاشم المغاری رئیس این کنفرانس با خیرمقدم به حاضرا و روسای جلسات و کمیته‌های فرعی بر اهمیت این کنفرانس برای رویارویی با عادی‌سازی روابط و بیان خطرات آن برای مسئله فلسطین تاکید کرد.

منصف المرزوقی رئیس جمهور سابق تونس در سخنان ضبط شده که در این کنفرانس پخش شد،‌به اظهارنظر درباره مفهوم عادی سازی روابط و آغاز آن پرداخت و گفت عادی سازی روابط، حکومت های عربی را به سمت برقراری روابط طبیعی با اسرائیل در سایه روابط غیر طبیعی میان اسرائیل و فلسطینیان سوق داده است. انور البرعاوی معاون وزارت فرهنگ فلسطین در سخنانی درباره موضع فلسطینی عربی مخالف با مسئله عادی سازی اظهار داشت این موضع طبیعی آزادگان جهان است، اسرائیل فقط خودش را قبول خواهد داشت و هرگز قادر به پیوستن طبیعی به ملت‌ها و ادغام در منطقه نخواهد بود، بلکه هدفش تهاجم فرهنگی و خدشه وارد کردن به فرهنگ و ارتباط دروغین برای خدمت به اهدافش است.

مانویل مسلم کشیش و عضو هیئت اسلامی مسیحی یاری مقدسات هم در سخنانی که به صورت ضبط شده پخش شد، اظهار داشت اسرائیل تلاش می کند ما را از طریق هتک حرمت مسجدالاقصی به سمت جنگ دینی سوق دهد. وی افزود ملت‌های عربی سوخت این جنگ خواهند بود. وی تاکید کرد نظریه سازشکاران که دنبال  عادی سازی روابط هستند واهداف آنها سقوط خواهد کرد و موضع عربی مخالف عادی سازی روابط در میان تمام ملت‌ها تقویت و منسجم خواهد شد.

وی افزود اعراب باید از اموال و نفت خود برای بیرون راندن اسرائیل و جنگ با آن استفاده کنند، چرا که در غیر این صورت، اسرائیل پایتخت‌ها و شهرهایشان را درهم خواهد کوبید و بر سر آنها آوار خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top