تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/03/23 - 12:35
کد خبر: 315575

دانشگاه آزاد واحد جنوب صدور کارت ورود به جلسه امتحان را منوط به پرداخت شهریه کرد؛

نگرانی دانشجویان از اقدام عجیب یک واحد دانشگاهی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب 25 اردیبهشت ماه 98 اطلاعیه ای صادر کرد که طی آن تمام دانشجویان ملزم به دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات هستند و بدون آن ورود به جلسه ممکن نیست، اما برای دریافت کارت ورود به جلسه دانشجویان بایستی تمام بدهی‌های قبلی خود به دانشگاه را تسویه کنند.

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب 25 اردیبهشت ماه 98 اطلاعیه ای صادر کرد که طی آن تمام دانشجویان ملزم به دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات هستند و بدون آن ورود به جلسه ممکن نیست، اما برای دریافت کارت ورود به جلسه دانشجویان بایستی تمام بدهی‌های قبلی خود به دانشگاه را تسویه کنند.

همین موضوع باعث شده است تا برخی از دانشجویان در اعتراض به چنین روندی خواهان ورود نهادهای نظارتی شوند. یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد جنوب تهران در گفت و گو با «خبرنامه دانشجویان ایران» پیرامون مشکلات این دانشجویان گفت: این اطلاعیه در حالی است که در شرایط بد اقتصادی کشور با کالایی سازی گسترده آموزش، دانشجویانی که توان پرداخت شهریه را ندارند با مشکلات عمده رو به رو می‌شوند، این طرح پا را فراتر از طرح‌های قبلی گذاشته و مشکلات دانشجویان را برای پرداخت شهریه علاوه بر ابتدای هر ترم، در پایان هر ترم نیز ایجاد کرده است.

او ادامه داد: اکنون باید دانشجویان بجای آمادگی برای امتحانات دنبال آمادگی برای پرداخت پول به دانشگاه باشند و در صورت عدم پرداخت تمام وقت و هزینه‌ای که در طول ترم برای شرکت در کلاس‌ها صرف کردند با عدم مجوز شرکت در امتحانات به هدر می‌رود.

همین موضوع باعث شده است تا جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد در نامه ای اعتراضی از برگزاری تجمع خبر دهند. در بخشی از این نامه آمده است:« این تصمیم دانشگاه با استناد به ماده 14 منشور حقوق دانشجویی (ویراست دوم) و اصل 43 قانون اساسی مبنی بر فقر زدایی و تسهیل امور برای دانشجویان منافات داشته و دانشجویان را در عُسر و حَرَج قرار خواهد داد.»

در این نامه آمده است:

احتراماً پیرو اطلاعیه صادره از طرف دانشگاه در تاریخ 1398/02/25 مبنی بر التزام دانشجویان به تسویه حساب برای دریافت کارت ورود به جلسه (مجوز ورود به جلسه امتحان) و مضافاً سیاست های قبلی دانشگاه مبنی بر التزام دانشجویان به تسویه حساب برای انجام عمل حذف و اضافه و با توجه به مشکلات فراوان اقتصادی موجود در کشور به استحضار مسئولان، اساتید و دانشجویان محترم میرساند:

این تصمیم دانشگاه با استناد به ماده 14 منشور حقوق دانشجویی (ویراست دوم) و اصل 43 قانون اساسی مبنی بر فقر زدایی و تسهیل امور برای دانشجویان منافات داشته و دانشجویان را در عُسر و حَرَج قرار خواهد داد.

از آنجاییکه دانشجویان سابقاً در خصوص این موضوع با مسئولین مربوطه مکاتبه داشته و اعتراض خود را اعلام نموده اند و در مقابل با بی توجهی و استنکاف مسئولین از ایجاد محیطِ آموزشی سهل الوصول برای دانشجویان مواجه گردیده اند:

با استناد به ماده 12 از منشور حقوق دانشجویی(ویراست دوم) و اصل بیست و هفتمِ قانون اساسی و ماده 47 منشور حقوق شهروندی دانشجویان در اعتراض به این تصمیمات سختگیرانه اخذ شده به زودی تجمع اعتراضی برگزار خواهند کرد.

تخلف یک واحد
این در حالی است که ولایتی، رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد در شهریور سال گذشته با تاکید برحفظ شانیت دانشجویان گفته بود: افرادی که به واسطه مشکل مالی محروم از تحصیل بوده اند، تاکید داریم متناسب با شرایط اقتصادی بتوانند در دانشگاه تحصیل کنند.برای این افراد متناسب با درجه محرومیت میزان شهریه تخفیف تعلق می‌گیرد.

اطلاعیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در حالی منتشر شده است که دانشجویان سایر واحدهای این دانشگاه با چنین مشکلی روبرو نیستند و البته سیاست های ابلاغی این دانشگاه نیز چنین برخوردهایی را نفی کرده است. حال باید دید این واحد از دانشگاه آزاد نسبت به سیاست های ابلاغی این دانشگاه چه اقداماتی را انجام خواهد داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top