تاریخ انتشار: شنبه 1398/03/25 - 14:33
کد خبر: 315740

ابوالفضل محرمی

با سطحی‌نگری منویات رهبری را به محاق نبریم!

با سطحی‌نگری منویات رهبری را به محاق نبریم!

رهبری فرمودند گفتمان مقاومت را تبلیغ کنید ولی نفرمودند تمام کارتان را تعطیل کنید.مگر رهبری چند سال پیش نفرمودند حرف من به جماعت دانشجو این است که برود مباحث تمدنی را پیگیری کند چرا آن موقع رگ گردن کلفت نکردید.

خبرنامه دانشجویان ایران: ابوالفضل محرمی*// متأسفانه این جمله معروف که ما فقه خوانده ها بیشتر با آن دست و پنجه نرم کرده ایم فراگیر نشده است :"اثبات شیء نفی ما عدا نمیکند"

عدم توجه به این اصل سبب شده که در بسیاری از تحلیل ها و در سطح جامعه دوگانه های بی اساس شکل بگیرد و عده ای با این دوگانه سازی ها دیگری را نفی کنند. در بدنه قشر حزب اللهی متاسفانه بعضا با همین دوگانه سازی ها برچسب هایی رد و بدل می‌شود که دون شأن جریان انقلابی و حزب اللهی است.

هر کس، دلش می‌خواهد حرف های رهبری را آنگونه که خویش میطلبد و تشخیص می‌دهد گفتمان سازی کند. هر که هم در روش با مرام او کمی زاویه داشته باشد تکفیر می‌شود و از دایره انقلابی گری مطرود. کمی آهسته تر برانید سرعت غیر مجاز جریمه دارد برادر.

می‌گویند رهبری مدتی است گفته اند نظریه مقاومت را تبیین کنید و گفتمان سازی نمایید چرا فلان مجموعه و ایکس و ایگرگ سرشان به کار دیگری گرم است. دم از گفتمان دیگری می‌زنند. حبذا!

رهبری فرمودند گفتمان مقاومت را تبلیغ کنید ولی نفرمودند تمام کارتان را تعطیل کنید.مگر رهبری چند سال پیش نفرمودند حرف من به جماعت دانشجو این است که برود مباحث تمدنی را پیگیری کند چرا آن موقع رگ گردن کلفت نکردید. اصلا الان که گفته مقاومت باید بی خیال تمدن سازی شویم؟! جدای از این مگر نظریه مقاومت با تمدن سازی تناقض دارد؟! رهبری دارای یک منظومه فکری است. برای تبیین بیانات باید منظومه رهبری را دنبال کنیم.

مگر حرف امروز رهبری سبب میشود حرفای زمین مانده ۳۰ ساله اش را فراموش کنیم؟ خب همان بلایی که سر مطالبات قبلی آمده سر این هم می آید! عزیزان بزرگوار؛ مقاومت ابزار می‌خواهد، ملزومات دارد. گفتمان است و خرده گفتمان دارد. چرا دوگانه سازی میکنید و همه چیز را تکفیر؟! الان که رهبری فرمودند نظریه مقاومت را تبیین کنید دیگر نباید مطالبه گر اجرای عدالت در جامعه باشیم؟

آیا نباید کارآمدی اقتصادی که از مطالبات چند ساله رهبری است را فریاد بزنیم؟! هر چیز جایگاه خودش را دارد... تبیین نظریه مقاومت یعنی به جامعه نشان دهی که در عرصه استقلال و امنیت نگاه اتکا به خود در نبرد با نگاه با تعامل پیروز بوده است. باید با آمار و ارقام نشان دهی!

باید با یادآوری تاریخ نشان دهی تبیین نظریه مقاومت یعنی اینکه باید برای مردم تبیین کنی ساختار کلی نظام مشکل ندارد بلکه نوسازی و نوگرایی در برخی از ساختار ها و تغییر در روش ها ما را از بسیاری مشکلات عبور میدهد. تبیین نظریه مقاومت یعنی اقتصاد مقاومتی را به منصه ظهور برسانی و نه فقط به تئوری پردازی مشغول شوی و صد ها کتاب به رشته تحریر در آوری برای توشه آخرتت!

تبیین نظریه مقاومت یعنی به مردم بگویی دشمنی با آمریکا منطق دارد و ارزش های انقلاب مطابق با عقلانیت است. گفتمان مقاومت بدون عدالت مگر تبیین می‌شود؟ گفتمان مقاومت مگر بدون معنویت و عقلانیت تبیین می‌شود؟  گفتمان مقاومت مگر بدون رسیدگی و مطالبه وضعیت معیشت تبیین می‌شود؟! نگذارید بلایی که سر نظریه اقتصاد مقاومتی آمد با دیگر منویات رهبری بیاید. در حوزه عمل چه برای گفتن داریم؟

از صحبت های رهبری جز برای تکفیر هم چه استفاده ای کرده ایم؟! از سر لجبازی همدیگر کلی حرف فراموش شده از نعمت ولایت بر زمین مانده که فقط بلدیم آنها را بلغور کنیم. از دوگانه سازی های روی اعصاب پرهیز کنیم.

*عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top