تاریخ انتشار: شنبه 1398/03/25 - 18:16
کد خبر: 315757

مطالبه دانشجویان ایلامی از مدیر عامل پالایشگاه گاز ایلام چه بود؟

پالایشگاه گاز ایلام ۷۰ نفر از نیرو‌های خود را به صورت کاملاً نامشخص استخدام کرده و گفته‌ها از این حکایت دارد که این روند جذب به صورت رانتی و خانوادگی بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، صف‌ طولانی بیکاری و رکود در جذب نیرو‌های جوان و متخصص باعث شده تا دیگر افراد به جای تلاش برای قرار گرفتن در چرخه درست رقابت و نمایش توانمندی‌ها و تخصص خود، به دنبال یافتن واسطه و یا پارتی برای اشتغال باشند و به اصطلاح گزینه «پارتی بازی» اولین انتخاب جوانی باشد که در انتظار کار و شغل مناسب به سر می‌برد و واقعیت این است که افراد با پیدا کردن پارتی فقط حق دیگران را پایمال می‌کنند.

شاید شما هم در صف انتظار یکی از همین ادارات و یا شرکت‌های دولتی هستید و یا افرادی را دیده اید که با بر زبان آوردن اسم یکی از آشناهای خود، قبل از همه وارد اتاق مسئول مربوطه شده و بدون هیچ معطلی کار خود را انجام می‌دهند و می‌روند. در چنین مواقعی چه حس و حالی پیدا می‌کنید؟

عدالت؛ امری است که امروزه به واسطه وجود این افراد به شدت نادیده گرفته می‌شود و باعث بی اعتمادی مردم به سیستم خواهد شد. به همین دلیل عدالت در جذب افراد متخصص که چندین سال برای گرفتن تخصص هزینه و زمان صرف کرده اند، می‌بایست در اولویت مطالبه عدالتخواهان جوان کشور باشد، زیرا آینده کشور و بهبود وضعیت فعلی در سال‌های آتی به دست این افراد متخصص  رقم خواهد خورد.

اما وجود این مطالبه گرها در کشور کم نبوده و نیست؛ دانشجویانی که دغدغه‌مند به بطن این ماجرا‌ها ورود کرده و تا مطالبه اساسی و درست انجام ندهند و پاسخی دریافت نکنند، دست از کار نمی‌کشند.

مطالبه قرارگاه احمدی روشن ایلام از مدیرعامل پالایشگاه گاز

چندی پیش اخباری مبنی بر رانت استخدامی در پالایشگاه گاز استان ایلام به دست ما رسید که با پیگیری‌های صورت گرفته، باخبر شدیم که قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی استان ایلام پیگیر این ماجرا بوده و به مطالبه از مدیرعامل این پالایشگاه پرداخته است. با دبیر این قرارگاه دانشجویی ارتباط برقرار کرده و به گفتگو حول این مسئله پرداختیم.

به گفته صیادیان، دبیر قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی استان ایلام، پالایشگاه گاز این استان ۷۰ نفر از نیرو‌های خود را به صورت کاملاً نامشخص جذب کرده است و گفته‌ها حاکی از این است که این روند جذب به صورت پارتی بازی و خانوادگی بوده است. او می‌گوید حدود ۵۰۰ نفر را در این استان می‌شناسد که برای جذب در پالایشگاه، دارای مدارک مرتبط و معتبر هستند.

صیادیان از فردی گفت که مدرک دکترای برق صنعتی شریف دارد، اما حالا بیکار است. این درصورتی است که مدرک و تخصص او کاملاً با قسمتی از پالایشگاه گاز مرتبط است ولی فردیکه دارای لیسانس تاریخ است در همان قسمت از پالایشگاه گاز در حال کار است.

به گفته او، در پی این جریانات، قرارگاه احمدی روشن تصمیم گرفته و نامه‌ای را تنظیم کرد تا طی آن مدیرعامل این پالایشگاه را از وجود این اخبار ضد و نقیض و شبهات ایجاد شده آگاه کند. متن این نامه از شبهات به وجود آمده در روند جذب افراد در سطوح فامیلی و اشتغال افرادی که در آن پست کاملاً غیر متخصص هستند، حکایت داشت.

ورود به رانت استخدامی به صورت قانونی، اولویت دانشجویان بسیجی است

دبیر قرارگاه احمدی روشن ایلام بر این موضوع تاکید دارد که این قرارگاه خواستار شفاف سازی از سوی مدیر عامل پالایشگاه گاز ایلام بوده و در این مرحله از مطالبه گری، می‌خواهند لیست تمامی کارکنان به همراه مدارک تخصصی آن‌ها ارائه شود تا ادله و مستنداتی که در خصوص این شبهات به وجود آمده را در فضای رسانه‌ای انتشار دهند.

به گفته او، هدف از انجام اینکار این است که صحت و سقم این شبهات به صورت کاملا قانونی و از مسیر درست طی شود و مردم در جریان واقعیت قرار گیرند.

صیادیان می‌گوید قرارگاه احمدی روشن ایلام سعی دارد تا در مرحله اول با انتشار این نامه تنها اتمام حجت کند و در مراحل بعدی وارد کار‌های میدانی و رسانه‌ای خواهد شد. هدف دوم پتروشیمی و فاز سوم، جهاد کشاورزی خواهد بود. در حال حاضر این قرارگاه فاز اول مطالبه‌گری خود را با پالایشگاه گاز شروع کرده و تمام تلاش خود را معطوف به این موضوع کرده است.

ورود به فاز دوم مطالبه گری

پس از اولین گفتگوی دانشجو با دبیر قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی ایلام، منتظر نشستیم تا ببینیم مدیرعامل پالایشگاه استان ایلام چه واکنشی در پاسخ به این نامه خواهد داشت.

دوباره با صیادیان ارتباط گرفته و پیگیر این مطالبه شدیم، اما گویا ماجرا به گونه‌ای اتفاق افتاد که مسیر این پرونده تغییر پیدا کرد و وارد فاز دوم خود شد.

صیادیان از روند این ماجرا برای ما می‌گوید: پس از اینکه برای ارائه توضیحات در خصوص شبهات پیش آمده جذب و استخدام افراد در پالایشگاه گاز به مدیرعامل نامه زده شد، انتظار می‌رفت تا پاسخ جامع و کاملی را از سوی مدیرعامل پالایشگاه دریافت کنیم.

مدیر عامل پالایشگاه استان ایلام با صیادیان تماس گرفته و در این تماس به این موضوع اذعان کرد که در ۸ الی ۱۰ سال گذشته استخدام‌های رانتی تنها با تایید نماینده‌های مجلس وجود داشته، اما در ۲ تا ۳ سال اخیر که من مدیرعامل بودم، چنین اتفاقی رخ نداده است. این‌ها را صیادیان میگوید.

ادعا‌های کذب و جواب رد به دعوت دانشجویان از سوی مدیر عامل

به گفته صیادیان، قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی ایلام در جواب پاسخگویی از سوی مدیرعامل پالایشگاه که خلاف شنیده‌ها و شبهات پیش آمده بود، به جمع آوری اسناد و مدارکی پرداختند که باوجود ادعای مدیرعامل پالایشگاه ایلام، از وجود این اتفاق شهادت می داد.

از طرفی مدیر عامل این پالایشگاه درخواست دعوت قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی استان را برای نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان و توضیح برای رفع این شبهات را رد کرد و ادعا کرد که ادله موجود را به دادستان ایلام ارائه داده است.

بر اساس این ادعا، اعضای این قرارگاه به همراه دبیر جلسه ای را نزد دادستان استان ایلام حضور یافتند تا در آن جلسه مشخص شود حرف‌های مدیر عامل پالایشگاه استان ایلام در خصوص ارائه ادله به دادستانی چه اندازه حقیقت داشته است.

به گفته صیادیان در این جلسه مشخص شد که هیچ گونه ادله‌ای از سوی مدیرعامل ایلام به دادستانی ارائه نشده و اظهارات وی کاملا کذب بوده است.

صیادیان می‌گوید در ادامه این پیگیری‌ها، توانستیم نظر مثبت امام جمعه ایلام را جلب کنیم و ایشان را در جریان رسیدگی به این پرونده با خود همراه کنیم. او بر این باور مصمم است که باید از این به بعد از فاز مسالمت آمیز خارج شده و دیگر وارد فاز رسانه ای شوند.

با تغییر سیاست‌های ورود جوانان به دانشگاه‌ها در دهه‌های اخیر، امروز کشور با انبوهی از تقاضا‌های متفاوت برای کار مواجه است، ولی ظرفیت پذیرش آن‌ها در بازار کار کشور وجود ندارد. قطع ارتباط بین دانشگاه‌ها و بازار کار و فراهم نبودن زمینه‌های شناخت نیاز‌های روز کشور که بتوان طی آن برای جوانان تقاضای تحصیل برنامه ریزی کرد، باعث شده تا طبق آخرین آمار‌های جمعیت بیکار کشور با ٦٨ هزار نفر افزایش به ٣ میلیون ٢٢١ هزار نفر برسد.

حال باید منتظر ماند و دید تا با مطالبات این چنینی دانشجویان که خود شخصا برای ساخت آینده کشور پیش قدم شده و می‌خواهند فساد رانتی در زمینه اشتغال را نابود سازند، می‌توانند کاری از پیش ببرند و یا دستان قدرت و فساد مانع عدالتخواهی به حق آن‌ها خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
افزایش امنیت با توسعه هوشمندسازی در طرح‌های پلیسی
ارائه رایگان خدمات سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت کشور
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top