تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/03/26 - 19:09
کد خبر: 315889

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد؛

دستگاه‌های نظارتی و قضائی با مفسدان شورا و شهرداری شهرکرد برخورد قاطع کند

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در واکنش به ادعا‌های مطرح شده در مورد فساد در شورا و شهرداری شهرکرد بیانیه‌ای صادر کرده و از دستگاه‌های نظارتی و قضائی خواستار بررسی این ادعا‌ها شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در واکنش به ادعا‌های مطرح شده در مورد فساد در شورا و شهرداری بیانیه‌ای صادر کرده و از دستگاه‌های نظارتی و قضائی خواستار بررسی این ادعا‌ها شد.

متن بیانیه در زیر آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اما اکنون، پس از گذشت چهل سال از برقراری نظام اسلامی، که برای احیای مجدد حکومت عدل علوی استقرار یافته، در معدود مواردی با مسئولینی مواجه هستیم که به نام کارگزار جمهوری اسلامی و به کام خود و دشمنان نظام، تیشه به ریشه آن می‌زنند و باعث می‌شوند عملکرد مثبت و پاکدستی سایر مدیران جمهوری اسلامی نادیده گرفته شود و کمرنگ شود.

امروز درد بزرگ مردم ما، باقی‌ماندن معدود مسئولان بی کفایت و بعضا خائنی است که هر روز وقیح‌تر از قبل، مفسده اداری، اقتصادی و اخلاقی جدیدی را رقم می‌زنند؛ هرچند این مسئولان تعدادشان اندک است، ولی همچون لکه‌های چرکین بر لوح سفید جمهوری اسلامی خودنمایی می‌کنند.

در روز‌های اخیر شاهد پرده‌برداری و روشنگری قابل تامل یکی از اعضای شورای شهر شهرکرد درباره فساد در شهرداری و شورای شهر بوده‌ایم که دوگانه‌ای از امید و نگرانی را در دل‌های مردم ایجاد کرده است، که اگر عاقلانه با این اتفاق مبارک برخورد نشود، موجب بی‌اعتمادی مردم خواهد شد.

اظهارات نایب رئیس شورای شهرکرد در خصوص وجود رانت و فساد در شهرداری درد و دل بسیاری از مردم این شهر بوده که در محافل عمومی و غیر رسمی زمزمه آنا به گوش می‌رسید، و امروز این ادعا‌ها توسط نایب رئیس شورای شهر تایید شد که فاجعه‌ای بزرگ برای شورا و شهرداری رقم زد.

امیرالمؤمنین (ع) در نامه‌اش به جناب مالک می‌فرمایند وقتی دریافتی که پیرامون تو و رفتار حکومتت در اذهان مردم شبهه‌ای طرح شده، اجازه نده که حرف و حدیث‌ها، شایعات و ابهامات در اذهان عمومی رشد کرده و مردم را به حکومت بدبین سازد، تا چنین دریافتی، میان آنان حاضر شو و بی پرده و بی واسطه به آنان توضیح ده و اقناعشان ساز.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی برخود لازم می‌داند در مرحله اول موارد زیر را به مسئولان مربوطه متذکر شود:

اول؛ ما دانشجویان از دستگاه قضایی می‌خواهیم بدون مماشات و بدون توجه به جو موجود، ادعا‌های مطرح شده را در کمترین زمان ممکن مورد بررسی دقیق قرار دهد و نتیجه بررسی و تحقیقات خود را گام به گام با مردم در میان بگذارد تا اذهان عمومی پیرامون فضای واقعی شورا و شهرداری با اطلاعات صحیح، روشن شود.

دوم؛ برخورد قاطع، بدون مماشات و ملاحظات با مفسدان، رانت‌خواران و خائنان به بزرگترین سرمایه نظام که همان اعتماد عمومی است، باید در دستور کار دستگاه قضا قرار گیرد و شبهه فساد در شهرداری به سرنوشت تلخ و مبهم سازمان صنعت معدن و تجارت استان یا موارد مشابه تبدیل نشود.  

سوم؛ از رسانه‌های عمومی و مردمی تقاضا داریم به رسالت اصلی خود که روشنگری و مبارزه با فساد بدون توجه به خواست احزاب، افراد و جریانات سیاسی است، بپردازند و خائنان به نظام را برای مردم رسوا و بی آبرو کنند.

چهارم؛ پس از افشاگری کم سابقه یکی از اعضای شورای شهر در مورد پشت‌پرده‌های تلخ، همان افرادی که احتمالا منافعشان به خطر افتاده و احساس خطر کرده‌اند به دنبال تحریف موضوعات مطرح شده هستند و سعی دارند با جمع‌آوری امضا و طومار به پرسنل شهرداری القا کنند که عضو شورا به شما توهین کرده است، درحالی که در اظهارات ایشان به صراحت آمده است که فساد موجود به افراد معدود که به تعبیر ایشان کمتر از انگشتان یک دست هستند، بر می‌گردد؛ مردم انقلابی هوشیار باشند و اجازه ندهند اصل موضوع دچار انحراف و خدایی ناکرده فراموشی شود.

پنجم؛ جناب آقای شهردار و شورای شهر اگر گفتنی‌های یک عضو از شورای شهر که اتفاقا تا جلسه هم فکری دیروز شما در کنار شما و سر یک میز بوده است کذب است، ما شما را به مناظره‌ای منصفانه با این عضو شورا دعوت می‌کنیم.

ششم؛ جریان دانشجویی و انقلابی در گام دوم انقلاب بدون توجه به هیچ مصلحتی و با نصب‌العین قرار دادن مطالبه مقام معظم رهبری در بیانیه اخیر ایشان و تاکید معظم له برای مبارزه جدی با مفاسد اداری، روند بررسی شبهه فساد در شهرداری شهرکرد را با حساسیت رصد خواهد کرد و فعلا پیگیری موضوع را به دستگاه‌های متولی از جمله سازمان بازرسی، اداره کل اطلاعات استان، سازمان اطلاعات سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) و قوه قضائیه می‌سپارد.

بدون شک اگر احساس کنیم که در برخورد با این پرونده کوتاهی صورت گرفته باشد، آنگاه به رسالت انقلابی خود عمل خواهیم کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top