تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/03/28 - 11:43
کد خبر: 316151

تصاویر ادعایی جدید آمریکا درباره حادثه نفتکش‌ها

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار تصاویر ادعایی جدیدی از حمله پنجشنبه گذشته به نفتکش ژاپنی «کوکوکا کوریجس» در دریای عمان، مجددا ایران را به دست داشتن در این حادثه متهم کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران، پنتاگون همزمان با انتشار این تصاویر در بیانیه‌ای ضمن تکرار روایت قبلی خود درباره نزدیک شدن یک قایق سپاه به نفتکش «کوکوکا کوریجس» برای جدا کردن یکی از مین‌های عمل‌نکرده مدعی شده است بر اساس فیلم موجود و منابع و مهارتی که برای جدا کردن سریع این مین از بدنه کشتی موردنیاز است، ایران مسئول حمله به نفتکش‌هاست.

با این حال، به غیر از عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی هنوز هیچکس روایت آمریکا از حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان را نپذیرفته است. حتی ژاپن نیز به عنوان مالک نفتکش «کوکوکا کوریجس» رسما اعلام کرده است که از توضیحات و مدارک ادعایی آمریکا درباره دست داشتن ایران در حمله به نفتکش خود که همزمان با حضور نخست‌وزیر ژاپن در تهران صورت گرفت، قانع نشده است.

وزارت دفاع آمریکا جمعه گذشته (یک روز پس از حادثه) برای اولین بار ویدئویی (اینجا) منتشر کرد که در آن ادعا شده بود یک قایق نظامی ایرانی به یکی از نفتکش‌های حادثه‌دیده (کوکوکا کوریجس) نزدیک شده و یک مین عمل‌نکرده را از بدنه آن جدا کرده است.

واشنگتن این ویدئو که کیفیت آن بسیار پایین است و زمان و مکان آن و همچنین هویت قایق مذکور و سرنشینان آن نیز مشخص نیست را به عنوان مدرک خود علیه ایران ارائه کرده و اکنون نیز تصاویر کپچرشده‌ی جدیدی از این ویدئو را به عنوان اسناد جدید ادعایی خود برای اثبات دست داشتن سپاه در حادثه دریای عمان منتشر کرده است.

روزنامه ژاپن تایمز روز گذشته با اشاره به اتهامات آمریکا علیه ایران به نقل از یک "منبع نزدیک به آبه شینزو نخست‌وزیر ژاپن" گزارش داد: «این‌ها ثابت نمی‌کند که ایران در پشت حملات بوده است. حتی اگر آمریکا هم آنها را تایید کند ما نمی‌توانیم به راحتی آنها را بپذیریم.»

پنتاگون در بیانیه خود یکی از دلایل متهم کردن ایران به دست داشتن در حادثه انفجار نفتکش‌ها را برخورداری ایران از مهارت و تخصص لازم برای انجام این عملیات ذکر کرده است. اما به گفته یک مقام ارشد در وزارت خارجه ژاپن، «اگر صرفِ داشتن تخصص و مهارت لازم برای انجام این عملیات می‌تواند دلیلی برای متهم کردن ایران باشد، پس آمریکا و اسرائیل هم می‌توانند عامل حمله به نفتکش‌ها باشند.“

رد ادعای آمریکا علیه ایران از سوی مقامات ژاپنی در حالی صورت می‌گیرد که واشنگتن تلاش دارد به دلیل همزمانی حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان با حضور نخست‌وزیر ژاپن در تهران، آن را بهانه‌ای برای مخدوش کردن چهره ایران و برهم زدن رابطه آن با ژاپن قرار دهد.

در ادامه تصاویر جدیدی که پنتاگون ادعا می‌کند مربوط به حمله‌ی پنجشنبه گذشته به نفتکش ژاپنی «کوکوکا کوریجس» و نزدیک شدن یک قایق منتسب به سپاه به این کشتی برای جدا کردن یکی از مین‌های عمل‌نکرده است را مشاهده می‌کنید.

گفتنی است تا این لحظه اظهارنظرهای زیادی از سوی مقامات کشورهای مختلف در رد ادعای آمریکا علیه ایران صورت گرفته است؛ از جمله اینکه یک مقام ارشد کویت اعلام کرده است به سختی می‌توان ثابت کرد قایقی که در ویدئوی منتشرشده آمریکا مشاهده می‌شود، متعلق به سپاه پاسداران ایران است.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان هم اعلام کرده ویدئویی که توسط آمریکا ارائه شده برای اثبات این موضوع که ایران پشت حمله به تانکرهای حمل نفت در دریای عمان است، کافی نیست. همچنین، دومینیک ترینکاند، نماینده سابق فرانسه در سازمان ملل، نیز سرعت آمریکا در ارائه مدرک درباره نقش ایران در حادثه اخیر در دریای عمان را تعجب‌برانگیز و ادله آن را متناقض خوانده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top