تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/03/29 - 14:17
کد خبر: 316366

رئیس مرکز سنجش پزشکی:

۳هزار داوطلب دکتری تخصصی پزشکی به دلیل نقص مدرک از آزمون جاماندند

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: از تعداد بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ داوطلب آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی حدود ۳ هزار داوطلب به دلیل نقص مدرک ثبت نامی از آزمون باز ماندند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، دکتر آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری پژوهشی در ۶۴ رشته علوم پایه پزشکی و بهداشت، ۲ رشته دندانپزشکی و ۱۳ رشته داروسازی در روزهای ۳۰ و ۳۱ خرداد برگزار می‌شود.

وی افزود: تعداد ۹ هزار و ۲۲۰ نفر در آزمون دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی سال ۹۸ ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۳ هزار نفر به دلیل نقص مدارک ثبت نامی نتوانستند کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند و با توجه به اینکه امروز آخرین فرصت دریافت کارت آزمون بود، این گروه از آزمون بازماندند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی یادآور شد: از تعداد ۹ هزار و ۲۲۰ نفر ثبت نام کننده در آزمون دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی سال ۹۸ تعداد ۸ هزار و ۹۰۱ نفر در آزمون دکتری تخصصی آموزش محور و تعداد ۳۱۹ نفر در آزمون دکتری تخصصی پژوهش محور ثبت نام کرده بودند.

وی یادآور شد: همچنین از از تعداد ۹ هزار و ۲۲۰ نفر ثبت نام کننده تعداد ۶ هزار و ۱۲۱ داوطلب زن و ۳ هزار و ۹۹ داوطلب مرد بودند.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: زمان آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) گروه علوم پزشکی سال ۹۸ به منظور کمک به متقاضیان شرکت در آزمون دکتری تخصصی ساکن در مناطق درگیر با سیل اخیر از ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت به ۳۰ و ۳۱ خرداد ماه سال جاری تغییر کرد ه بود.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه جدید آزمون، آزمون کتبی تمامی رشته‌هایی که روز ۱۲ اردیبهشت ۹۸ برگزار می‌شد به روز پنجشنبه ۳۰ خرداد ۹۸ و آزمون کتبی رشته‌هایی که روز ۱۳ اردیبهشت برگزار می‌شد نیز به روز جمعه ۳۱ خرداد ۹۸ منتقل شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: کلید اولیه ساعت ۱۸ به بعد روز اول تیر ماه ۹۸ منتشر می‌شود و مهلت ارسال اعتراض به سوالات آزمون فقط به صورت اینترنتی در روزهای اول تا چهارم تیرماه است. کلید نهایی ساعت ۱۸ به بعد روز ۱۵ تیر ۹۸ اعلام می‌شود.

وی یادآور شد: نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی سال ۹۸ در ۲۶ تیر منتشر می‌شود و انتخاب رشته / محل توسط داوطلبان مجاز در روزهای ۲۶ تا ۳۰ تیر ۹۸ انجام می‌گیرد.

آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی رشته‌های علوم پایه، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در مناطق ده گانه آمایشی در شهرهای تهران (۲ حوزه امتحانی)، تبریز، اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز، کرمان، زنجان، ساری و کرمانشاه برگزار می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نوروز، بزرگ‌ترین جشن ایرانیان
واکنش چین به ساخت ماهواره‌های جاسوسی برای آمریکا
تایید صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌های انتخابیه
برپایی سفره افطار در حرم حضرت معصومه(س) +عکس
ایران حمله اسراییل به بیمارستان شفا در غزه را محکوم کرد
اینفوگرافیک: توصیه‌های مفید برای تشنه نشدن روزه‌داران
میدان تجریش در آستانه نوروز ۱۴۰۳ +عکس
خبر خوش واریزی برای فرهنگیان تا قبل از پایان سال
اینفوگرافیک: توصیه‌هایی برای جلوگیری از چاقی در ماه رمضان
«کودک‌شو» نوروزی از ۲۹ اسفند می‌آید
صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تأیید شد
پوتین با قاطعیت در کرملین ماند
اعزام و پذیرش بیش از ۳۹۴ هزار مسافر هوایی نوروز طی ۴روز
دستورالعمل اجرایی چک الکترونیک ابلاغ شد
شهادت مدیر عملیات پلیس غزه
موضع‌گیری رییس سازمان جهانی بهداشت درباره غزه
برگزاری آیین رونمایی از پویش پیمان محمد (ص)
مصر: آمریکا عواقب حمله به رفح را برای اسرائیل روشن کند
جنگنده‌های از رده خارج سوییس در راه آمریکا
ضیافت افطاری در حرم مطهر رضوی +عکس
کاریکاتور| مسافر نمایان ارز مسافرتی نقره‌داغ می‌شوند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top