تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/03/30 - 09:56
کد خبر: 316446

پلوسی: نباید ایران را تحریک کنیم

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه نباید ایران را تحریک کرد، گفت رسانه‌ها باید مردم آمریکا را در جریان قرار دهند که کشتی‌های مورد حمله در دریای عمان، آمریکایی نبوده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه از تنش‌های شکل‌گرفته در منطقه خلیج فارس ابراز نگرانی کرد و گفت رسانه‌ها باید با اطلاع‌رسانی درست به کاهش تنش کمک کنند.

وی که در نشستی به میزبانی نشریه «کریسشن ساینس مانیتور» در واشنگتن صحبت می‌کرد، گفت: «در ارتباط با ایران، من شدیدا درباره سوء محاسبه‌ای که ممکن است آنجا رخ دهد، نگران هستم. فکر نمی‌کنم رئیس‌جمهور خواهان جنگ باشد. او بارها و بارها این را به من گفته است، نه در مورد ایران، بلکه در ارتباط با عراق و اینکه [آن حمله] اشتباه بود و نباید اتفاق می‌افتاد.»

پلوسی افزود: «من از این وضعیت بسیار بسیار نگران است... بگذارید از رسانه‌ها بپرسم، وقتی درباره حمله به کشتی‌ها می‌نویسید، می‌توانید اشاره کنید که آن‌ها نروژی، سعودی و ژاپنی بوده‌اند؟ افکار عمومی آمریکا این برداشت را دارد که این حملات به کشتی‌های آمریکایی انجام شده است.»

وی وضعیت کنونی در منطقه را «تأسف‌بار» توصیف کرد و با بیان اینکه ایرانی‌ها در ادامه اقداماتشان «به خود تردید راه نمی‌دهند»، گفت: «ما نباید آن‌ها را تحریک کنیم.»

این نماینده ارشد مجلس نمایندگان آمریکا ایران را حامی «بازیگران بد» در منطقه خواند و از انتقال موشک‌های بالستیک ایران به این گروه‌ها در منطقه انتقاد کرد و گفت دموکرات‌ها «توهمی» در این رابطه ندارد، اما در عین حال تصمیم دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای را اشتباه می‌دانند. او گفت: «کنار رفتن از یک توافق هسته‌ای، به شکلی که این دولت انجام داد، بسیار بسیار غلط است.»

هفته گذشته رسانه‌ها اعلام کردند دو کشتی در دریای عمان دچار حریق شده‌اند. ساعاتی بعد ادعا شد که این کشتی‌ها هدف حمله قرار گرفته‌اند و دلیل آتش‌سوزی نیز انفجار بوده است. دولت آمریکا در روزهای گذشته ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کرده و در تلاش است تا دیگر کشورها را با خود همراه کند.

با این وجود، برخی از نزدیکترین متحدان آمریکا از جمله آلمان و ژاپن، دلایل ارائه‌شده از سوی واشنگتن را ناکافی دانسته‌اند. «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد هم انجام تحقیقات مستقل و کامل درباره این حادثه را خواستار شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top