تاریخ انتشار: جمعه 1398/03/31 - 10:19
کد خبر: 316521

منظور توئیت ترامپ تهدید ایران به اقدام تلافی‌جویانه نبود

یک پایگاه خبری در گزارشی نوشته منظور پیام توئیتری «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به سرنگونی پهپاد آمریکایی از سوی ایران، تهدید ایران به اقدام تلافی‌جویانه نبوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، یک پایگاه خبری در گزارشی نوشته منظور پیام توئیتری « دونالد ترامپ »، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به سرنگونی پهپاد آمریکایی از سوی ایران، تهدید ایران به اقدام تلافی‌جویانه نبوده است.

پایگاه ووکس‌نیوز نوشته ممکن است شما اصطلاح «سایه جنگ» را شنیده باشید؛ منظور از این اصطلاح این است که وقتی طرف‌های متعارض در تب و تاب درگیری هستند، فهمیدن اینکه چه اتفاقی واقعا در جریان است خیلی دشوار است. در چنین شرایطی پیام‌هایی که یکی از طرف‌ها برای طرف مقابل می‌فرستد، اهمیتی حیاتی دارند.

این رسانه نوشته است: «در چنین زمان‌هایی اهمیت دارد که سران دو کشور در بیانیه‌های خودشان کاملاً به روشنی منظورشان را بیان کنند تا احتمال هیچ‌گونه سوءتفاهمی وجود نداشته است.»

ووکس‌نیوز نوشته به همین دلیل توئیتی که ترامپ در واکنش به ساقط شدن پهپاد آمریکا منتشر کرد نگران‌کننده است. او در توئیتر نوشت: «ایران اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شد.»

طبق این تحلیل، هر خواننده‌ای بعد از خواندن این توئیت احتمالاً برداشتش این است که ایران از خطوط قرمز آمریکا عبور کرده و بایستی بابت آن هزینه بپردازد. به نوشته ووکس‌نیوز، بعد از این توئیت عده زیادی نگران شدند که او احتمالاً انجام حملات تلافی‌جویانه علیه ایران را بررسی می‌کند.

اما، ظاهراً منظور ترامپ این نبوده است.

ترامپ ساعاتی بعدتر در کنار نخست‌وزیر کانادا در کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره سرنگون شدن پهپاد آمریکا منظورش را به صورت روشن‌تر بیان کرده و گفت که ایران ممکن است تصادفاً این هواپیما را هدف قرار داده باشد.

وی گفت: «تصورم این است که یک ژنرال یا فردی دیگر اشتباهی مرتکب شده و آن پهپاد را سرنگون کرده است. احساسم این است که این اتفاق اشتباهی از سوی کسی بوده که نباید این کار را انجام می‌داده.»

طبق تحلیل ووکس‌نیوز، منظور توئیت ترامپ این نبوده که ایران از خط قرمز او عبور کرده و به این خاطر مرتکب اشتباهی بسیار بزرگ شده، منظور او در واقع این بوده که هدف قرار دادن این پهپاد، به اشتباه صورت گرفته است.

این البته نخستین اشتباه زبانی و نوشتاری ترامپ نیست. او چندی پیش هم پیامش درباره برنامه‌های ناسا را به نوعی نوشته بود که گویی از نظر او «ماه بخشی از مریخ است.»

ترامپ حدود دو هفته پیش نوشت: « «با این همه پولی که هزینه می‌کنیم ناسا نباید درباره رفتن به ماه صحبت کند، ما این کار را ۵۰ سال پیش انجام داده‌ایم. آنها باید تمرکزشان را روی کارهای بزرگتری قرار دهند که ما انجام می‌دهیم، از جمله مریخ (که ماه هم بخشی از آن است) مسائل دفاعی و علوم.»

عده‌ای از کاربران پای این پست ترامپ او را به باد سخره گرفته‌ و نوشته‌اند که او ماه را بخشی از مریخ می‌داند، اما بررسی‌های بعدی نشان داد منظور او در واقع برنامه «از ماه به مریخ» ناسا بوده است.

پایگاه ووکس در توضیحی درباره آن پیام ترامپ نوشت: «احتمالاً ترامپ به طرح ناسا برای ایجاد منابع ماندگار روی ماه و اطراف آن اشاره می‌کند. به عبارت دیگر، منظور این است که هر چیزی که ما برای یک مأموریت مربوط به ماه ایجاد می‌کنیم بایستی در خدمت مأموریت‌های آینده ما برای مریخ یا فراتر از آن در منظومه شمسی باشد. این طرحی بوده که از مدت‌ها قبل مطرح بوده است: ایجاد یک ایستگاه انسانی دائمی در اطراف ماه تا بتوان از طریق آن آماده انجام سفرهای طولانی‌تر یا سخت‌تر به سمت مریخ و فراسوی آن شد.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top