تاریخ انتشار: شنبه 1398/04/01 - 10:28
کد خبر: 316622

واکنش یک فعال دانشجویی به اعلام نتیجه انتخابات نشریات دانشجویی

وی گفت: در این میان وزارت علوم به اعتراضات ۱۵۱ مدیر مسئول نشریه دانشجویی که کاملا شفاف و بدون تقلب و جعل امضا، اعتراض نامه ائتلاف نجات آزادی احیای عدالت را امضا زده بودند رسیدگی نکرده است و با وجود تمام اسناد و مدارک هیچ پاسخی به این دانشجویان نداده است.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، میلاد مفاخری دانشجوی بسیجی دانشگاه پیام نور و عضو شورای ناظر بر نشریات دانشجویی درباره برگزاری انتخابات نشریات دانشجویی گفت: انتخابات امسال بر خلاف عقل، منطق قانون و بر خلاف روند همیشگی خود به جای برگزاری در اردیبهشت ماه با تاخیری یک ماهه در خرداد ماه و پس ماه مبارکه رمضان  و در پر ترافیک‌ترین زمان ممکن برای دانشجویان برگزار شد، یعنی دقیقا در زمان برگزاری امتحانات دانشجویان.

وی ادامه داد: این امر باعث شد بسیاری از واجدین شرایط نتوانند در انتخابات شرکت کنند و به جای خود نماینده بفرستند، این درحالی است که یکی از دلایل وزارت علوم از تعویق انتخابات فراهم آوردن امکان حضور همه دانشجویان بوده است!

مفاخری یادآور شد: در طول چند ماهه اخیر اتفاقات عجیب در وزارت علوم کم رخ نداده است به عنوان مثال انتخابات کمیته ناظر بر نشریات ۲۵ دانشگاه کشور به طرز مشکوکی و مهندسی شده ای ابطال شد این ابطال ها در حالی انجام گرفت که برنده بیش از ۸۰ درصد کمیته های ناظر بر نشریات دانشگاه ها دانشجویان جبهه انقلاب بوده اند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد:‌در زمان برگزاری انتخابات از سوی ائتلاف غروب آزادی( ائتلاف اصلاح طلبان) تخلفات فراوانی صورت گرفت،  اما آنچه که از همه مهمتر بود آرایی بود که از طرف یک خانم با سهل انگاری مسئولان وزارت علوم به صندوق رای گیری ریخته شد. و این تخلف بر همگان حتی وزارت علوم آشکار شد.

عضو شورای ناظر بر نشریات دانشجویی اظهار داشت: طبق ماده۲۶ شیوه نامه آرایی که توسط یک نفر به صندوق ریخته شده باشد آرای باطله محسوب شده و باید آرای ریخته شده به صندوق باطل شود. اما در کمال ناباوری وزارت علوم زیر بار ابطال آرا نرفته و تنها یکی از آرا مربوطه را ابطال کرد.

وی افزود:‌اما ماجرای به همین جا ختم نشد، طیف مقابل که خود را در هر صورت بازنده می‌دانست، تصمیم گرفته بود با نسبت دادن تخلفات  خود که برای همگان شفاف و روشن شده بود به ائتلاف احیای عدالت نجات آزادی کل انتخابات را ابطال کنند و اعتراض نامه‌ای طبق بند اول  ماده ۶۱ تهیه و تحویل وزارت علوم دهند.

مفاخری تاکید کرد: این اتفاق در حالی رخ داد که هر دو ائتلاف اعتراض های خود را با حداکثر امضا جهت رسیدگی به تخلفات وزارت علوم و همچنین طیف مقابل خود با امضای بیش از نصف شرکت کنندگان در انتخابات مدیران مسئول نشریات دانشگاهی تقدیم وزارت علوم کرده بودند.

این فعال دانشجویی یادآور شد: اما ماجرای وقتی جالب می شود که کسانی که ادعای قانون‌مداری دارند و معتقدند باید به تخلفات وزارت علوم رسیدگی شود خود مرتکب تخلف می شوند. ائتلاف طلوع آزادی با جعل امضای دو نفر از دانشجویان سعی در به حدنصاب رساندن امضاهای خود داشت تا به شکایتش در شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم رسیدگی شود. امضاهایی که اگر جرم محسوب نشوند قطعا عملی غیر اخلاقی و ناپسند هستند.

وی گفت: این امضاءها نه تنها رنگ بوی عدالت خواهی ندارند بلکه بوی بی اخلاقی، بی عدالتی، نفی حق انتخاب و آزادی فردی را دارند. امضاهایی از جنس همان تخلفاتی که در دانشگاه ها و در انتخابات شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم انجام داشتند، امضاهایی که تعدادی از آن های مربوط به به بی صدا ترین دانشجویان کشور یعنی دانشگاه پیام نور است.

مفاخری تاکید کرد: دانشجویان از خود سوال می‌پرسند چگونه گروهی که ادعای حق طلبی، آزادی وعدالت دارد خود دست به چنین تخلفات گسترده‌ای می‌زنند؟ آیا چنین گروهی قابل اعتمادند؟

این فعال دانشجویی اظهار داشت: ما از وزارت علوم نیز سوال داریم و قطعا منتظر پاسخی منطقی از سوی آنان هستیم. چگونه است که کوچکترین و یا بعضاً تخلفات صورت نگرفته در دانشگاهی از سوی منسوبان آنها پاسخش طبق قانون ابطال صندوق رای دانشحویان مظلوم و بی صدای دانشگاه‌های مختلف کشور است اما تخلفی به این روشنی از سوی دانشجویان هم طیف شما با این مقدار لطافت روبه رو می شود؟

وی گفت: در این میان  وزارت علوم به اعتراضات ۱۵۱ مدیر مسئول نشریه دانشجویی که کاملا شفاف و بدون تقلب و جعل امضا، اعتراض نامه ائتلاف نجات آزادی احیای عدالت را امضا زده بودند رسیدگی نکرده است و با وجود تمام اسناد و مدارک هیچ پاسخی به این دانشجویان نداده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top