تاریخ انتشار: شنبه 1398/04/01 - 16:34
کد خبر: 316650

برگزاری نشست هم‌اندیشی بررسی گام دوم در دانشگاه علامه

مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه اظهار داشت: در گفتمان سازی که به تعبیر مقام معظم رهبری تبدیل شدن به باور عمومی است، ابتدا کل یک متن و در مرحله دوم پرداختن به مباحث راهبردی داخل بیانیه است و ما بر این اساس بنا داریم هسته‌ها و کارگروه های علمی با حضور اساتید و دانشجویان نخبه راه بیاندازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نشست هم‌اندیشی بررسی بیانیه گام دوم انقلاب به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه و با حضور جمعی از دانشجویان برگزار شد.

* مسئولان باید میدان عمل را به جوانان مومن انقلابی جهادی مجهز به علم و معرفت بسپارند
حجت‌الاسلام اکبری‌اقدم مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طی سخنانی در این نشست گفت: همه کشور، افراد و نهادها مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب هستند اما ما در دانشگاه علامه به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور وظیفه سنگین‌تری داریم، همچنان که دانشجویان و جوانان به واسطه‌ تخاطب ویژه، نقش برجسته‌تری خواهند داشت.

وی ادامه داد: اگرچه نفس چنین جلساتی به واسطه دغدغه سازی در جامعه مفید و ضروری است اما برای تحقق توصیه‌های رهبر انقلاب در محورهای هفتگانه‌ی مندرج در بیانیه گام‌های عملی لازم است.

حجت الاسلام اکبری‌اقدم تصریح کرد: این بیانیه که خود یک گفتمان راهبردی است نیاز به گفتمان سازی دارد و نقش دانشگاهیان و مخصوصا دانشگاه علامه به خاطر علوم انسانی بودنش پررنگ است.

مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه یادآور شد: در گفتمان سازی باید به فرهنگ سازی و کار رسانه ای و تبلیغی در کنار انگاره سازی و برساخت سازی با رویکرد اقناع سازی توجه جدی کرد.

حجت‌الاسلام اکبری‌اقدم در ادامه گفت: در بحث گفتمان‌سازی که به تعبیر مقام معظم رهبری تبدیل شدن به باور عمومی است، ابتدا کل یک متن و در مرحله دوم پرداختن به مباحث راهبردی داخل بیانیه مهم است و ما بر این اساس بنا داریم هسته‌ها و کارگروه های علمی با حضور اساتید و دانشجویان نخبه راه بیاندازیم.

وی ادامه داد: ما معتقدیم دغدغه‌ها و باورهای  مردم نوعا مرتبط با مطالب و نکات راهبردی درون بیانیه، همچون عدالت و مبارزه با فساد و وضعیت اقتصادی و معیشتی و ... بوده و هست و این کار را برای گفتمان سازی آسان می‌کند چرا که گفتمانی موفق است که باور عمومی و دغدغه و مساله مردم شده باشد متتهی باید تبیین علمی و منطقی از مباحث درون بیانیه داشت.

حجت‌الاسلام اکبری‌اقدم تاکید کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری دستگاهها باید به سراغ نخبگان علمی دانشگاهی برونند و راه حل‌های مورد نیازشان را دریافت کنند. بر همین اساس ما بنا داریم به تبیین علمی و منطقی و تفصیل بیانیه بپردازیم.

وی گفت: دستگاه‌ها و مسئولان هم باید میدان عمل را به جوانان مومن انقلابی جهادی که مجهز به علم و معرفت هستند، بسپارند و زمینه حضور و نقش آفرینی آنها را رقم زنند و برای معیشت و اقتصاد مردم بیشتر تلاش کنند.

مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه اظهار داشت: در گفتمان سازی که به تعبیر مقام معظم رهبری تبدیل شدن به باور عمومی است، ابتدا کل یک متن و در مرحله دوم پرداختن به مباحث راهبردی داخل بیانیه است و ما بر این اساس بنا داریم هسته‌ها و کارگروه های علمی با حضور اساتید و دانشجویان نخبه راه بیاندازیم.

* فراخوان رهبر انقلاب برای تکمیل الگوی پیشرفت ایران  یعنی تهاجم تمام عیار به نقشه دشمن
احمد قدیری دانشجوی دکترای حقوق بین الملل هم در ادامه این نشست گفت: رهبر انقلاب پیش از این دو مرتبه افکار عمومی و مؤکدا جوانان را در غرب مورد خطاب قرار داده بودند و اینک افتخار مخاطبِ کلام واقع شدن در نامه‌ای تفصیلی، نصیب ما شده است.

وی ادامه داد: تبیین اهداف و مسیر پیش‌رو، به منزله انتقال مسئولیت و مأموریت اهداف انقلاب از نسل اول به نسل‌های بعدی است.

قدیری یادآور شد: در شرایطی که دشمنان ملت متوهمانه از پایان عمر جمهوری اسلامی سخن می‌گویند، فراخوان رهبر انقلاب برای تکمیل الگوی پیشرفت ایران در پنجاه سال آینده و نیز صدور بیانیه گام دوم که نقشه راه چهل سال دوم است، یعنی تهاجم تمام عیار به نقشه دشمن.

* جریان دانشجویی و اساتید می‌توانند در بیانیه گام دوم نقش کلیدی ایفا کنند
حمید رضا میررکنی فارغ التحصیل کارشناسی فلسفه هم در این نشست تصریح کرد: بیانیه گام دوم در یک کلام در پی شاکله‌سازی دوباره است؛ اولا شاکله‌سازی مردم؛ از همین رو حضرت آقا در تفسیر بیانیه گام دوم آن را مستلزم یک حرکت عمومی منضبط دانستند‌.

میررکنی ادامه داد: این شاکله‌سازی در سطح دولت و حاکمیت نیز امتداد می یابد، در نهایت نیرویی از درون مردم، بدل به نیرویی درون دولت می‌شود. این مطلب هم در قید «در درون دولت» ذیل بند اقتصادی بیانیه مطرح شده است و هم در دیداراخیر ایشان با دانشجویان، با عنوان زمینه‌سازی دولت جوانان حزب‌اللهی تصریح شد.

وی افزود:‌ خود این شاکله سازی متوقف به نطقی عام و گفتاری عمومی است. جریان دانشجویی و اساتید در این نقطه می‌توانند نقش کلیدی ایفا کنند، و با گفتاری عمومی، نیروهای حاضر در صحنه را حول‌محوری واحد متشکل و منضبط گردانند.

*یافتن مسیری برای عملی کردن بیانیه گام دوم در دانشگاه و جامعه وظیفه دانشجویان است
فهیمه اثنی‌عشری دانشجوی ارشد زبان و ادبیات فارسی: هم در ادامه این نشست گفت: عصاره سی سال رهبری حضرت آیت الله خامنه ای را در بیانیه گام دوم می‌شود، دید.

وی ادامه داد: این بیانیه یک مجموعه‌ای منظم، دقیق و انسجام یافته است که احتیاج به تفسیر ندارد. بلکه نیازمند تبیین و روشنگری دقیق جملات و کلمات آن است که وظیفه اصلی دانشجویان روشنگری و بررسی ابزارها و یافتن مسیری برای عملی کردن آن در دانشگاه و جامعه است.

* مهم‌ترین نقش دانشجو مطالبه‌گری و شفافیت خواهی است
زینب عباسی دانشجوی کارشناسی مدیریت تکنولوژی هم در ادامه گفت: در بعد عدالت و مبارزه با فساد مهم ترین نقش دانشجو مطالبه گری و شفافیت خواهی است.

وی افزود: اما تمامی این موارد زیر سایه عنصری حیاتی به نام امید تحقق پیدا خواهد. دانشگاه باید امید به آینده و حس خودباوری و پویایی را برای تحقق این مهم به جامعه تزریق کند.

*راه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه چیزی جز کار تشکیلاتیِ هدفمندِ مبنی بر سیره اهل بیت نیست
زهرا شاهانی دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی هم در این نشست گفت: برگزاری این جلسات شروع یک فعالیت عملیاتی در راستای گام دوم انقلاب در دانشگاه علامه طباطبایی است زیرا که کم‌ترین خروجی‌اش می‌تواند تبین و روشنگری باشد.

وی افزود: بیانیه خطاب به آحاد مردم به ویژه جوانان نوشته شده به تعبیر من این یعنی حضرت آقا امید اصلاح ساختار را به‌وسیله جوانان دارد و یعنی ظرفیت این کار وجود دارد که رهبر انقلاب توقع‌ش را دارند.

شاهانی یادآور شد: مقام معظم رهبری بارها گفتند خودتان را کم نبینید. تشکیلات را کوچک نشمرید. راه تحقق گام دوم انقلاب در دانشگاه چیزی جز کار تشکیلاتیِ هدفمندِ مبنی بر سیره اهل بیت نیست. تشکیلات جمعیت را مدیریت می‌کند و حرکت می‌دهد.

وی گفت: از ابتدای انقلاب  ما با تشکیلات جلو رفتیم کنار گذاشتن و جلو نبردن تشکیلات گام عقب است.

* باید انسان تاثیرگذاری باشیم
هانیه دیانت مقدم دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی هم گفت: اگر می‌خواهیم  انسان تاثیرگذاری باشیم اولین قدم خودمان هستیم. باید نکته‌ای را مد نظر داشته باشیم و آن اینکه تفاوت های فردی را در نظر بگیرم و در مقابل فهم دیگران انقدر سخت و گنگ حرف نزنیم، بلکه در عمل عامل باشیم.

* جوان این دوره جوانی است که دارای بینش عمیق است
نجمه گلاب قدکساز دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی هم گفت: مقام معظم رهبری در قسمتی از بیانیه می‌فرمایند: «انقلابیون اسلامی بدون تجربه و  سرمشق آغاز کردند». به عقیده بنده جوان این دوره جوانی است که دارای بینش عمیق است و بعلاوه اینکه الگوی انقلابی دارد.

وی گفت: ما باید تنها محب امام حسین(ع) و اهل بیت نباشیم و با مطالعه سیره آنها شیعه آنها شویم و از این طریق خودسازی مد نظر مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم که بنده فکر می‌کنم در این زمینه فعالیت هایی داشته ایم که انشالله گسترده‌تر شود.

منبع: فارس

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top