تاریخ انتشار: شنبه 1398/04/01 - 19:38
کد خبر: 316693

پرداخت ۱۳.۵میلیاردتومان غرامت به کشاورزان گمیشانی

استاندار گلستان با اشاره به جبران بخشی از خسارت‌های کشاورزان سیل‌زده گمیشان گفت: تاکنون حدود ۱۳میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان بابت خسارات وارده به کشاورزان شهرستان گمیشان پرداخت و یک‌هزار و ۶۰۰ پرونده نیز برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها فرستاده شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، هادی حق‌شناس ظهر امروز در شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه گمیشان جزو شهرستان‌های محروم کشور است، اظهارداشت: همه ما باید تلاش کنیم تا محرومیت از شهرها و روستاهای این شهرستان رفع شود.

وی افزود: آسیب‌هایی که سیل به‌بار آورده مشکلات مردم گمیشان را بیشتر کرده است و مسئولان و مدیران باید بیش از گذشته برای رفع محرومیت و مشکلات این شهرستان تلاش کنند.

استاندار گلستان راجع به جبران بخشی از خسارت‌های کشاورزان سیل‌زده گمیشان گفت: تاکنون حدود 13 میلیارد و 500 میلیون تومان بابت خسارات وارده به کشاورزان شهرستان گمیشان پرداخت و یک‌هزار و 600 پرونده نیز برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها فرستاده شده است.

وی با اشاره به تخریب بخشی از واحدهای مسکونی در این شهرستان اظهارداشت: 800 واحد مسکونی احداثی در این شهرستان نیاز به دریافت پروانه ساختمانی دارند که تاکنون پنج درصد آنها موفق به دریافت پروانه شدند.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: باتوجه به پرخطر بودن سکونت در این منازل شهرداران، بخشداران و دهیاران موظف هستند مردم را ترغیب کنند حداکثر تا هفته آینده نسبت به دریافت پروانه ساختمانی اقدام کنند.

وی با اعلام اینکه بخشی از خسارت‌های زیرساختی به شهرهای گمیش‌تپه و سیمین‌شهر به‌زودی جبران می‌شود، گفت: به‌زودی 900 میلیون تومان به شهرداری گمیش‌تپه و 400 میلیون تومان به شهرداری سیمین‌شهر برای اجرای زیرساخت‌ها، فضای سبز و عملیات عمرانی شهری اختصاص داده خواهد شد.

استاندار گلستان‌ زهکشی 280 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و جاده‌های بین‌مزارع را یکی از برنامه‌های مهم و ماندگار در شهرستان گمیشان دانست و اضافه کرد: تاکنون زهکشی حدود 30 هزار هکتار انجام شده و 30 هزار هکتار دیگر نیز کلنگ‌زنی شده است. امیدواریم با تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی همه اراضی اولویت‌دار استان در سریعترین زمان ممکن زهکشی شود.

وی اعلام کرد: شهرستان گمیشان فاقد بیمارستان است و تلاش می‌کنیم امسال یک بیمارستان 68تختخوابی را در این شهرستان کلنگ‌زنی کنیم.

حق‌شناس با تأکید به اهمیت سد وشمگیر در پیشگیری از وقوع سیلاب، گفت: بازسازی دریچه‌های سد وشمگیر یک ضرورت است که باید در هفته آینده پیمانکار اجرای طرح انتخاب شود و مبلغ 600 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز آن نیز تأمین خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top