تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/04/02 - 13:43
کد خبر: 316774

جدیدترین اقدامات دانشگاه آزاد برای ایمنی سازی مسیر تردد دانشجویان

سرپرست واحد علوم و تحقیقات گفت: مکانیزمی که توسط پیمانکار برای ایمن‌سازی مسیر تردد دانشجویان واحد علوم و تحقیقات طراحی شده، از نظر ایمنی دارای بالاترین استانداردهاست و از متوسط ایمنی کشور بالاتر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، دکتر رضا مسعودی سرپرست واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه بعد از حادثه واژگونی اتوبوس، با پیمانکار خلع قرارداد شد، گفت: بلافاصله بعد از حادثه با یکی از بهترین شرکت‌های اتوبوسرانی درون شهری قرارداد بستیم و تمام اتوبوس‌های قدیمی تعویض شدند.

وی با بیان اینکه روزانه ۵۰۰ سرویس رفت و برگشت توسط ۵۰ اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات انجام می‌شود، افزود: اخیراً در برخی از مسیرها که در گذشته سرویس حمل و نقل عمومی و امکان استفاده از اتوبوس نبوده، از خودروهای ون استفاده کردیم که حداقل دانشجویان در ایام امتحانات آسایش بیشتری داشته باشند.

دکتر مسعودی با تأکید بر اینکه به منظور نصب گاردریل و ایمنی سازی مسیر تردد در واحد علوم و تحقیقات با یکی از پیمانکاران مطرح ساختمانی کشور وارد مذاکره شدیم، اظهار داشت: از ابتدای تعامل و مذاکره تأکید مان ارائه بهترین کیفیت و تأیید نظر پلیس راهنمایی و رانندگی بود. با توجه به اینکه طول مسیر بر حسب شرایط، نیاز به گاردریل‌های مختلفی از جمله سه موج، یک موج، نیوجرسی و قرقره‌دار دارد، بنابراین نیاز به مطالعات میدانی جامع شدیداً احساس می‌شد.

سرپرست واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: پس از آنکه طرح اولیه از سوی پیمانکار مشخص شد، با پلیس راهنمایی و رانندگی چندین جلسه به منظور تأیید طرح برگزار کردیم و در نهایت طرح اجرایی هفته گذشته ارائه شد و به دنبال بستن قرارداد با پیمانکار مرتبط هستیم. مکانیزمی که توسط پیمانکار برای ایمن سازی مسیر تردد دانشجویان واحد علوم و تحقیقات طراحی شده از نظر ایمنی دارای بالاترین استانداردهاست و از متوسط ایمنی کشور بالاتر است.

وی افزود: همچنین دفتر فنی دانشگاه مسیرهایی که به طور قطع و یقین نیاز به گاردریل دارد و به فرایند دیگری نیاز ندارد، شناسایی کرده و حدود هزار متر گاردریل توسط پیمانکار نصب شده و همین مقدار نیز در حال خریداری و نصب است.

سرپرست واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: جاده واحد علوم و تحقیقات ۲۵ سال گذشته کشیده و ارتباطی به دوران مدیریت سه ماهه اینجانب ندارد. از ابتدا نیز این جاده مجهز به گاردریل نبوده است.

دکتر مسعودی در ادامه با تأکید بر اینکه تله کابین اساساً مشکل حمل و نقل واحد علوم و تحقیقات را حل نمی‌کند، گفت: چرا که در ساعت پیک رفت و آمد در واحد علوم و تحقیقات ۴۶۰۰ نفر باید جا به جا شوند، در حالی که ظرفیت تله کابین حدود ۲ هزار نفر است. علاوه بر اینکه تله کابین مسیر مستقیم را طی می‌کند و ساختمان‌هایی در مسیر داریم که تله کابین پوشش نمی‌دهد.

وی در پایان اظهار داشت: همچنین هزینه نگهداری و استفاده از تله کابین از نظر اقتصادی هیچ گونه توجیهی ندارد. این موضوع نیز در گزارش کمیسیون مجلس نیز ذکر شده که تله کابین مناسب حمل و نقل دانشجویان واحد علوم و تحقیقات نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top