تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/04/03 - 01:59
کد خبر: 316883

کاهش رغبت دانشجویان خارجی برای ورود به دانشگاه‌های مشهد

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: میل و رغبت دانشجویان در ورود به رشته‌ها و دانشگاه‌های شهر مشهد رو به افول است که باید در این زمینه ورود جدی پیدا کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، مرتضی رجوعی، رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در نشست تخصصی بررسی نقش و جایگاه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی غیر دولتی در پیشبرد سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 که در موسسه آموزش عالی بینالود برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه امام رضا(ع) تقریبا سه سال است که قصد پذیرش دانشجوی غیر ایرانی را دارد، اما در این زمینه دچار مشکل است، زیرا سیاست‌های صحیحی در سطح راهبردی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه فعالیت‌ها در سطح کشور دستخوش رقابت‌های ناسالم بین دانشگاه‌ها قرار گرفته و در این زمینه سیاست‌گذاری مشخص و مدونی توسط وزارت علوم وجود ندارد.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) اضافه کرد: متاسفانه به دلیل نبود نگاه راهبردی، افراد از کشورهایی مانند افغانستان به ترکیه و هندوستان برای تحصیل سفر می‌کنند و تقریبا می‌توان گفت میل و رغبت آن‌ها در ورود به رشته‌ها و دانشگاه‌های شهر مشهد رو به افول است که باید در این زمینه ورود جدی پیدا کرد. اثرگذاری آموزش‌های بین المللی برای نفوذ در کشورهایی که هم راستا با سیاست‌های جمهوری اسلامی هستند بسیار حائز اهمیت است.

ظرفیت های معنوی در مشهد باعث جذب دانشجویان خارجی شده است

علی سروری مجد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز در این نشست تصریح کرد: با توجه به وجود بارگاه حضرت رضا(ع) در شهر مشهد و همچنین ظرفیت‌هایی که در این حوزه وجود دارد، بسیاری از دانشجویان غیر ایرانی علاقه دارند در مشهد تحصیل کنند که از وزارت علوم می‌خواهیم توجه بیشتری به این موضوع داشته باشد.

وی با بیان اینکه سرفصل‌های آموزشی وزارت علوم را به طور دقیق اجرا می‌کنیم، افزود: در ترم تابستان برای دانشجویان غیر ایرانی دوره زبان تخصصی فارسی به طور مجزا برگزار می‌کنیم و از وزارت علوم تقاضا داریم که حمایت‌های جدی‌تری در این خصوص انجام دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در سال جاری بیشترین تعداد دانشجوی غیر ایرانی را جذب کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری +فیلم
پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا
شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری
نگرانی از ورود هوش مصنوعی به سینما
«محبی» نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
واکنش اوسمار به تمدید قرارداد با پرسپولیس
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته
۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز
رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top