تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/04/03 - 10:13
کد خبر: 316898

آموزش و پرورش اولویت اول دولت نیست

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: هیچ کشوری بدون برخورداری از نیروی انسانی کارآمد، عالم، عاقل و متعهد، قادر نیست به پیشرفت نائل شود؛ ولو منابع زیرزمینی و ثروت‌های گوناگون داشته باشد. ثروت اصلی برای هر ملتی، نیروی انسان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ قائم پناه دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: هر چه در آموزش و پرورش هزینه شود، سرمایه گذاری محسوب میشود که مسلما بازده‌های آن در زمان خود، در وقت خود، به مراتب بیش از آن مقداری که سرمایه گذاری مادی و معنوی شده، ارزش خواهد داشت.

وی افزود: هیچ کشوری بدون برخورداری از نیروی انسانی کارآمد، عالم، عاقل و متعهد، قادر نیست به پیشرفت نائل شود؛ ولو منابع زیرزمینی و ثروت‌های گوناگون داشته باشد. ثروت اصلی برای هر ملتی، نیروی انسان است. معلمان این ثروت را از حالت بالقوه به بالفعل درمی آورند؛ لذا ریشه مشکلات و پیشرفت ها، اموزش و پرورش است.

قائم پناه تصریح کرد: آموزش و پرورش سنگ بنای آینده کشور است. ما اگر مشکلاتی در زمینه‌های اخلاقی و رفتاری، علمی، اعتماد به نفس ملی و عمومی و در زمینه‌های گوناگون دیگر داریم، در ریشه کاوی این‌ها به آموزش و پرورش می‌رسیم ... بازده آموزش و پرورش یک بازده حیاتی، تعیین کننده و ماندگار است. اگر آموزش و پرورش در یک کشور ارتقا پیدا بکند و اصلاح شود، در اقتصاد، سلامت و بهداشت، محیط زیست، مرگ ومیز، باروری، زیبایی و هنر، رفتار‌های گوناگون مردم در سطح جامعه با یکدیگر، و فراتر از همه اینها، در دین، فلسفه و اخلاق تأثیر خواهد گذاشت؛ و این موضوع باید در دید مسئولین ما هم روشن شود تا نگاه هزینه‌ای به آموزش و پرورش نداشته باشند و با این حال متاسفانه آموزش و پرورش اولویت اول دولت نیست.

وی بیان کرد: اگر آموزش و پرورش اولویت دولت نباشد، قطعا به سمت رشد و تعالی نخواهد رفت. نظام آموزش و پرورش را نمی‌توان حزبی اداره کرد. نظام آموزش و پرورش متعلق به مردم و معلمانی است که سلیقه‌های گوناگون دارند و همه نیرو‌ها باید بسیج شوند تا آموزش و پرورش بتواند پرقدرت حرکت کند؛ لذا باید نگاه فراجناحی و غیرحزبی به نظام تعلیم و تربیت وجود داشته باشد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نگاه کلان و نقشه جامع را شرط اول از شروط تحول در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: ما در حال حاضر این نقشه را در دست داریم، نقشه ما که میتوان گفت: نقشه راه آموزش و پرورش است، سند تحول بنیادین بوده و این سند، نسخه شفا بخش آموزش و پرورش است.

قائم پناه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته، موکدا دلیل دوری آموزش و پرورش از جایگاه واقعی خود و ناتوانی در ارائه کارکرد مطلوب را در عدم ابتنای آن بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و وارداتی بودن نظام فعلی دانسته اند، افزود: ایشان بیان می‌کنند:" نظام آموزشی ما نظام وارداتی است و بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی مبتنی و استوار نمی‌باشد" به استناد فرمایشات ایشان بسیاری از چالش ها، کاستی‌ها و مسائلی که آموزش و پرورش با آن روبروست ریشه در مبانی نظری و روش‌های وارداتی این نظام دارد که با اعتقادات، باورها، انتظارات و فرهنگ مردم مؤمن و خداجوی ما همخوانی ندارد. پس سوال این خواهد بود که تحول در آموزش و پرورش باید چگونه باشد؟

وی با تاکید بر اینکه تحول باید بر اساس ایجاد یک الگوی مستقل ایرانی و برخاسته از منویات و نیاز این کشور یعنی برخاسته از اسلام ناب و اسلام مورد اعتقاد ما باشد، اظهار کرد: ما باید چنین الگوئی به وجود بیاوریم. تحول باید ناظر به این باشد. هدف این الگوی جدید، این ترکیب و ساخت جدید برای آموزش و پرورش باید چه باشد؟ هدف، تربیت نیروی انسانی طراز جمهوری اسلامی است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: الگوی ما اکنون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌باشد که باید همه در اجرای آن تلاش کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top