تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/04/03 - 12:58
کد خبر: 316916

مدیرکل مطالعات و پژوهش های کمیته امداد امام خمینی(ره) مطرح کرد؛

تشکیل هسته‌های تخصصی محرومیت‌زدایی و توانمندسازی کمیته امداد امام(ره) در تمامی استان‌های کشور

تشکیل هسته‌های تخصصی محرومیت‌زدایی و توانمندسازی کمیته امداد امام(ره) در تمامی استان‌های کشور

مدیرکل مطالعات و پژوهش های کمیته امداد امام خمینی(ره) از تشکیل هسته های تخصصی محرومیت زدایی و توانمندسازی در همه ی استان های کشور با هدف بهره گیری از ظرفیت گروه های نخبگانی حوزه و دانشگاه خبر داد.

سیدمرتضی حسینی در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: بهره گیری موثر از ظرفیت های مراکز دانشگاهی، پژوهشی، دانش‌بنیان و حوزه های علمیه به منظور کاهش فقر و محرومیت زدایی و ترویج خیر و احسان در جامعه از مهم ترین اهداف راه اندازی هسته های تخصصی در سراسر کشور است.

وی گفت: در دنیای امروز، کشوری عزت مند و مقتدر است  که بتواند با بهره گیری از دانش و توانایی خود مسایل و چالش های پیش روی خود را شناسایی نموده و با تکیه بر علم و دانش برای رفع آنها برنامه ریزی و اقدام نماید، لذا با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و ضرورت استفاده موثر از گروه های نخبگانی در سراسر کشور اعم از اساتید دانشگاه، دانشجویان، طلاب و پژوهشگران و جوانان فعال در مجموعه های دانش بنیان و نوآور هسته های تخصصی محرومیت زدایی و توانمندسازی در سراسر کشور شکل گرفته است.

مدیرکل مطالعات و پژوهش های کمیته امداد امام(ره) افزود: شکل گیری میزهای مشورتی، برگزاری برنامه های متعدد در دانشگاه ها و حوزه های علمیه با موضوعات فقرزدایی، توانمندسازی، خیر و احسان، استفاده از ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری این بخش ها، پایش وضعیت فقر در مناطق مختلف و ارائه راهکارهای موثر، شناسایی علل و عوامل مولد فقر، مزیت سنجی مناطق، استعداد سنجی گروه های هدف، برنامه ریزی برای توانمندسازی افراد و اجرای اقدامات پژوهشی کاربردی را، بخش دیگری از اهداف شکل گیری این هسته ها برشمرد.

حسینی خاطر نشان کرد: به جهت علاقه همه گروه های نخبگانی جامعه به موضوعات خیر و نیکوکاری و شناخت دقیق آنان از وضعیت فقر در جامعه و همچنین توانایی های موجود برای رفع آنها شاهد استقبال خوب و موثر دانشگاه ها، حوزه های علمیه، پارک های علم و فناوری و گروه های خلاق و نوآور است. وی به این نکته اشاره نمود: با همکاری و مشورت این مجموعه ها و ایده اساتید دانشگاه و دانشجویان، ساماندهی اساتید، دانشجویان و طلاب کشور برای فعالیت های مختلف در زمینه های محرومیت زدایی و اقدامات نیکوکارانه شروع شده و تا پایان سال جاری بیش از شش هزار نفر از این طلاب و دانشجویان برای انجام این نوع اقدامات ساماندهی می شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top