تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/04/03 - 15:20
کد خبر: 316933

واکنش جامعه اسلامی دانشجویان به اتفاقات دانشگاه شهید بهشتی

نکته جالب اینجاست که چطور این تعداد از افراد که از لحاظ ظاهری پیرو هیچ ضابطه ای نبودند با کمال آرامش از جلوی درب ورودی دانشگاه گذر کرده و اجازه ورود به حریم مقدس دانشگاه را گرفته اند؟ مگر جز این است که مکان علمی دانشگاه تقدس خود را دارد و حراست باید از کیان دانشگاه در مقابل بی قانونی و آسیبها جلوگیری به عمل آورد؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمد کاهانی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی با اشاره به برگزاری این برنامه گفت: میهمانان این جشن را والدین، مربیان و دانش آموزان مدرسه‌ای لاکچری در پایتخت تشکیل می‌دادند که با ظاهری به دور از چارچوب و مقررات فضای علمی دانشگاه در این مراسم تجملاتی شرکت کرده بودند.

وی ادامه داد: حضور این افراد با این ظاهر تعجب هر دانشجویی را برمی‌انگیخت و این سوال مطرح می‌شد که چطور چنین مراسم بی‌ضابطه و قانونی در حال برگزاری در قلب فضایی آکادمیک و قانون‌مند است؟

کاهانی افزود: نکته جالب اینجاست که چطور این تعداد از افراد که از لحاظ ظاهری پیرو هیچ ضابطه ای نبودند با کمال آرامش از جلوی درب ورودی دانشگاه گذر کرده و اجازه ورود به حریم مقدس دانشگاه را گرفته اند؟ مگر جز این است که مکان علمی دانشگاه تقدس خود را دارد و حراست باید از کیان دانشگاه در مقابل بی قانونی و آسیبها جلوگیری به عمل آورد؟

این فعال دانشجویی یادآور شد: متاسفانه این اولین باری نیست که برخی از مسئولان دانشگاه شهید بهشتی سالنهای دانشگاه را در اختیار چنین برنامه های هنجار شکنانه ای می گذارند. در صورتی که متاسفانه بعضا دیده شده این امکانات و فضاهای خوب دانشگاه در اختیار برنامه های علمی، فرهنگی و معنوی دانشجویان قرار نگرفته است.

وی گفت:‌ مسئله این است که با توجه به وظیفه مسئولان دانشگاه برای حمایت از برنامه های تشکل ها که در مسیر رشد و توسعه فعالیت های علمی، فرهنگی، هنری، آموزشی و حتی سیاسی در دانشگاه و ایجاد شور و سرزندگی در دانشجویان شوند متاسفانه در مواردی با سنگ اندازی های خود مانع برگزاری برنامه ها می شوند.

کاهانی ادامه داد: برای شاهد مثال می توان به مواردی همچون عدم کمک مالی بعضی واحدها به اکثر برنامه های تشکل‌ها تا عدم هماهنگ شدن سالن ها برای برگزاری برنامه های جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اشاره کرد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی اظهار داشت: متاسفانه با دیدن چنین برنامه هایی تنها این فکر در ذهن دانشجویان دغدغه مند تداعی می شود که درآمدزایی به هر طریقی در اولویت برخی ماست تا فعالیتهای بحق. همچنین برخی افراد در دانشگاه، بیشتر، حافظ منافع قانون شکنان و هنجارشکنان هستند تا تشکل های قانون مند .

وی افزود: در مجموع دانشگاه شهید بهشتی برای چندمین بار طی سال تحصیلی گذشته میزبان مراسماتی بدور از رسالت اصلی این فضای علمی بوده است.

کاهانی گفت:‌ ما دانشجویان تقاضا داریم که مسئولان دغدغه مند و حافظ منافع دانشگاه و دانشجویان با تلاششان بستری برای رشد بهتر دانشجویان فراهم آورند و در کنار دانشجویان از این اتفاقاتی که در شان دانشگاه و رسالت اصلی این فضای علمی نبوده جلوگیری کنند و همچنین برخورد قانونی به عمل آوردند تا انشاءالله شاهد چنین اتفاقاتی در دانشگاه شهید بهشتی نباشیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top