تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/04/04 - 15:07
کد خبر: 317086

۲۶ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد:

آقای طهرانچی! دستور بازگشت سکه‌ها به خزانه را صادر کنید

بیست‌وشش دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد در نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه آزاد از «بذل و بخشش» سکه‌های طلا در نشست مسئولین واحدهای این دانشگاه شدیدا انتقاد کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، بیست‌وشش دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد در نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه آزاد از «بذل و بخشش» سکه‌های طلا در نشست مسئولین واحدهای این دانشگاه شدیدا انتقاد کردند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اجلاس روسای واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی، روز بیست و دوم و بیست و سوم خرداد ماه در حالی برگزار شد که بذل و بخشش چند صد سکه‌ای دانشگاه باعث تعجب و تاسف معطلین گردیده است معلوم نیست برگزار کنندگان این اجلاس چه تفسیری از بیانیه گام دوم رهبری داشتند که در اجلاسی تحت عنوان "دانشگاه آزاد اسلامی گام دوم انقلاب اسلامی" برگزار شده است دست به این اقدام زده اند!

شاید اگر تغییر و تحول دانشگاه آزاد ایجاد نشده بود از مدیریت اشرافی اسبق چنین عملی عجیب به نظر نمی‌رسیدو انتظاری نمی‌رفت، اما با تغییرات انجام شده در دانشگاه که شخص رهبرمعظم انقلاب با هزینه کردن خود آن را به ریل انقلاب برگردانده اند بروز چنین اتفاقاتی با گفتمان حاکم در دوره جدید که منتقد ریخت و پاش‌های بدون حد و حصر دوره مدیریتی سابق است همخوانی ندارد.

جناب آقای دکتر طهرانچی
هر چند اقداماتی همچون راه اندازی قرارگاه جهادی و خدمت رسانی به مردم مناطق سیل زده که از درک صحیح مدیریت دانشگاه از نقش اجتماعی و مردمی دانشگاه حکایت دارد قابل تقدیر است، اما لزوم ساده زیستی مسئولین در کلام معصومین (علیهم السلام) و امامین انقلاب اسلامی باید نصب العین مسئولین دانشگاه قرار بگیرد سابه اشتباهات گذشته دانشگاه بر کسی پوشیده نیست و البته تکرار این گونه اشتباهات هرگز پذیرفتنی نخواهد بود.

قطعا مسئولین از وضعیت مالی و زیان ده بودن بسیاری واحد‌های دانشگاه بهتر از دانشجویان مطلع اند و پرداخت حقوق کارکنان دانشگاه به عنوان چالش اصلی به طور کلی حل نشده است امروز کمتر کسی است که فشار اقتصادی روی مردم را در سطح جامعه حس نکند حال با این اوصاف و آیا توزیع ۳۱۵ سکه بین مدیران آن هم در شرایط فعلی خطایی سنگین‌تر حساب نمی‌شود؟ در شرایطی که بسیاری از برنامه‌های فرهنگی به دلیل کمبود بودجه انجام نمی‌شد این کار چه معنایی دارد؟ آیا چنین کاری که همواره به عنوان عملی مذموم شناخته می‌شده است اثرات بد فرهنگی در بین مدیران ندارد؟

کارکنانی که حقوق آن‌ها عقب افتاده و دانشجویانی که شهریه و قیمت غذای آن‌ها در ترم پیش رو با افزایش چشگیر روبه رو است چه فکری در مورد تیم مدیریتی جدید که منتسب به جریان انقلاب است می‌کنند؟ قطعا چنین کاری موجب بدبینی آحاد مختلف و دانشجویان از مدیران ارشد دانشگاه خواهد شد و زمینه برای سواستفاده دشمنان و سرزنش کنندگان فراهم خواهد شد.

با این تفاسیر بسیج دانشجویی ضمن اعتراض به این رویه غلط توزیع سکه به عنوان پاداش که امری مذموم بین بدنه نیرو‌های انقلابی و مردم شناخته می‌شود رفتار نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در جهت جمع آوری و عودت این سکه‌ها ارج نهاده و پیشنهاد می‌کند برای دانشگاه با الگو قرار دادن نهاد نمایندگی اقدام خود را اصلاح کند.

بسیج دانشجویی خواستار عودت ۳۱۵ سکه توزیع شده در اجلاس روسای واحد‌ها و ۳۱ سکه توزیع شده در نشست شورای دانشگاه در واحد اصفهان به خزانه دانشگاه و ارایه گزارش آن به مطلعین است در غیر این صورت بسیج دانشجویی راسا با مکاتبه با روسای واحد‌ها نسبت به جمع آوری سکه‌ها و ارسال آن به دانشگاه اقدام خواهد نمود برای بعد از این بهتر است هر گونه پاداش در قالب‌های متعارف و متناسب با وضعیت مالی دانشگاه پرداخت گردد.

در پایان لازم به ذکر است تصریح شود که مجموعه بسیج دانشجویی من باب امر به معروف و نهی از منکر و جهت کمک به دانشگاه چنین مرقومه‌ای را ارسال نمود و البته همچنان راه حل جلوگیری از این اقدامات مسئله ساز را ایجاد ساز و کار‌های شفافیت در تمام فرآیند‌های دانشگاه به خصوص فرآیند‌های مربوط به امور پولی و مالی می‌دانیم.

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد در واحدهای: تهران‌شمال، زاهدان، پرند، کرمان، رشت، شهر کرد، ارومیه، کرمانشاه، کرج، سمنان، نجف آباد، اردیبل، سنندج، خرم آباد، اهواز، بیرجند، بجنور، شیراز، لاهیجان، دزفول، تهران غرب، قزوین، خوراسگان، تهران‌جنوب، اراک، همدان.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top