تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/04/05 - 10:57
کد خبر: 317186

مشکلات کشور موضوع پایان‌نامه می‌شود

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم فهرست مشوقهای فرصت مطالعاتی در صنعت را اعلام کرد و گفت: مشکلات کشور موضوع پایان نامه می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمدسعید سیف با اشاره به ارتباط میان هیئت علمی دانشگاه‌ها و صنایع اجرایی، گفت: هرچند این ارتباط از طرق مختلف برقرار است، با این وجود اما ارتباطی جدی و همه جانبه نیست و طبعاً به واسطه آن شناخت همه جانبه و دقیقی حاصل نمی‌شود. به همین دلیل پیش بینی شده است، اعضای هیئت علمی بین ۳ ماه تا یکسال در قالب فرصت مطالعاتی به صورت تمام وقت یا پاره وقت در کارخانجات، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و وزارتخانه‌ها حضور یابند تا بلکه بتوانند نقش مؤثر و مفیدی ایفا کنند.

وی ادامه داد: این برنامه چند نتیجه در پی خواهد داشت؛ نخست اینکه ضمن دستیابی به شناخت خوب برای اقدامات آینده و فعالیت علمی، اقدامات آموزشی و پژوهشی خود را نیز هم سو با نیازهای کشور خواهند کرد و در درجه دوم، به واسطه این حضور، با نمایان شدن چالش‌ها و مشکلاتی که نیاز به کار پژوهشی جدی دارد، این موارد موضوع قرارداد، پایان نامه یا رساله قرار می‌گیرد که در نهایت به صورت دو جانبه با کمک دانشگاه و دستگاه مربوطه، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سیف افزود: همچنین از طرفی دیگر، این همکاری‌ها می‌تواند شناختی را به وجود آورد که اساتید می‌توانند از آن برای کارآموزی دانشجویان، پایان نامه‌ها و بازدیدهای علمی استفاده کنند و در نهایت، رفت و آمد بیشتری بین دستگاه‌های اجرایی و مراکز عملیاتی در وزارتخانه‌ها و دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم گفت: این رویه برای اساتیدی که هیأت علمی جوان محسوب شده و یا در بدو ورود بوده و یا می‌خواهند رسمی-آزمایشی یا رسمی شوند، یک دوره اجباری محسوب می‌شود و برای سایر اساتید، اختیاری است. از طرفی به منظور ایجاد استقبال بیشتر از این دوره‌ها، قرار است برای هر دو گروه فوق، مشوق‌هایی پیش بینی شود که این مشوق‌ها می‌تواند امتیازات ارتقا، سهمیه پذیرش دانشجو، در حیطه بار موظفی و یا کار اجرایی آنها باشد.

وی اظهار داشت: در راستای رونق تولید ملی، قرار است دانشگاه‌ها در استان‌های مختلف، طرح‌های خود را ارائه و در نهایت طرح‌های برگزیده مشخص شود. مشوق‌هایی پیش بینی و در پایان سال نیز طرح برگزیده کشوری معرفی خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top