تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/04/05 - 14:11
کد خبر: 317221

ماجرای جنجالی عکس رضا گلزار در بدن‌سازی

حالا مسئله این جاست که ما از بعضی افراد و چهره‌ها، یک سری انتظارات داریم چون شخصیت و رفتار آن‌ها الگوی بسیاری از جوانان است و نباید تاثیر هر رفتار یا گفتارشان را کم اهمیت تصور کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، محمدرضا گلزار روز گذشته عکس عجیبی از خود در اینستاگرام منتشر شد، او که به نظر می آید در یک باشگاه بدن سازی است با ایستادن در مقابل یک آینه تی شرت خود را بالا زده تا عضلات بدنش دیده شود. روزنامه خراسان در یادداشتی به این موضوع پرداخته و نوشت:

«محمدرضا گلزار» که این روزها با فیلم «ما همه با هم هستیم» روی پرده سینماها دیده می‌شود، در آخرین پست صفحه اینستاگرام شخصی‌اش که کامنت‌هایش را هم بسته، عکسی از خودش منتشر کرده که تی شرتش را بالا زده تا عضلات بدنش دیده شود. عکسی که تا لحظه تنظیم این مطلب، بیش از 300 هزار لایک هم خورده است. ظاهرا این عکس در یک باشگاه بدنسازی و در مقابل آینه گرفته شده و گلزار در این عکس، تمام تمرکزش را روی عضلات شکم خود جمع کرده و آمادگی فوق‌العاده خودش را به رخ کشیده است. درست است که این روزها، فراوانی چنین عکس‌هایی در شبکه های اجتماعی، اصلا و ابدا کم نیست و چند دلیل مهم از منظر روان‌شناسی دارد اما درباره «محمدرضا گلزار»، ماجرا کمی متفاوت‌تر به نظر می‌رسد.

می‌دانیم که دنبال خودنمایی نیستید! گذاشتن عکس آن‌هم با این پوشش و ژست توسط «گلزار» چند دلیل می‌تواند داشته باشد؛ اول این‌که گاهی افراد برای خودنمایی و نشان دادن و مطرح کردن خودشان دست به چنین اقدامی می‌زنند که این مسئله درباره این بازیگر صدق نمی‌کند چون او به اندازه کافی مطرح و سرشناس هست. داشتن حدود  6.5 میلیون فالوئر، گواهی بر همین ادعاست.

حواست به جوانان و الگوبرداری ‌های شان باشد گاهی افراد برای این‌که آمادگی بدنی خودشان را بسنجند، از خودشان عکس می‌گیرند تا تغییرات را مشاهده کنند و شاهد پیشرفت بدن‌شان باشند. سپس با انتشار آن، دنبال کنندگان‌شان در شبکه‌های اجتماعی را هم از این موضوع مطلع می کنند. حالا مسئله این جاست که ما از بعضی افراد و چهره‌ها، یک سری انتظارات داریم چون شخصیت و رفتار آن‌ها الگوی بسیاری از جوانان است و نباید تاثیر هر رفتار یا گفتارشان را کم اهمیت تصور کنند.

به عقیده بیشتر روان‌شناسان، مهم ترین نوع یادگیری و الگوبرداری از طریق مشاهده است یعنی فرد با نگاه کردن یک رفتار از آن الگوبرداری و آن را اجرا می‌کند. این ماجرا در جوانان، نمود بیشتری دارد چراکه معمولا آن‌ها توجه نمی کنند که آن رفتار زشت و ناپسند است یا خوب و پسندیده و فقط چون از فلان بازیگر سر زده، آن را تکرار می‌کنند. از لحاظ فرهنگی، باید بپذیریم که بعضی رفتارهای این چنینی، ناشایست است و قابل قبول نیست. متاسفانه فضای مجازی و اعتماد به نفس کاذبی که لایک‌ها و پیام‌ها برای چنین اقداماتی پدید می‌آورند، زمینه شکل‌گیری و تقویت چنین رفتارهایی را  فراهم می‌سازد اما با شناختی که ما از شخصیت این بازیگر و سوپراستار داریم، امیدواریم که توجه بیشتری به این مسائل داشته باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top