تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/04/05 - 14:22
کد خبر: 317226

شهردار تهران شلاق می‌خورد؟

حناچی روز سه‌شنبه گذشته در جریان بررسی تفریغ بودجه سال ۹۶ شهرداری تهران، طی اظهاراتی گفته است: اگر چارچوب‌های مالی به‌طور کامل اجرا می‌شد ما با بدهی بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومانی روبرو نبودیم!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، پس از آنکه یک عضو شورای شهر تهران با طرح ادعایی مجرمانه علیه شهردار سابق، به حبس و شلاق محکوم شد؛ حالا پیروز حناچی، شهردار اصلاح‌طلب تهران نیز همان جرم را مرتکب شده است.

حناچی روز سه‌شنبه گذشته در جریان بررسی تفریغ بودجه سال ۹۶ شهرداری تهران، طی اظهاراتی گفته است: اگر چارچوب‌های مالی به‌طور کامل اجرا می‌شد ما با بدهی بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومانی روبرو نبودیم!

او می‌افزاید: تمام تلاشمان این است که هزینه کردها در چارچوب بودجه مشخص شورا باشد. هر چند که موانع زیاد است اما از همکارانم نیز درخواست شده که شرکت‌ها و سازمان‌ها را به گونه‌ای هدایت کنند که هزینه‌کرد آن‌ها در چارچوب مصوب انجام شود.

این خبر با تیتر «بدهی ۵۰ هزارمیلیاردی شهرداری بخاطر عدم رعایت چارچوب‌های مالی در گذشته» در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است.

ادعای حناچی درباره بدهی ۵۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری در دوره سابق، در حالی است که پیش از این محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران نیز چنین ادعایی را مطرح کرد اما پس از شکایت محمدباقر قالیباف، به جرم توهین و نشر اکاذیب به ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

قالیباف در کنار شکایت از میرلوحی، همچنین در یک برنامه تلویزیونی پیرامون رقم صحیح بدهی‌های شهرداری در پایان دوره کاری خود از این گفت که نرخ بدهی شهرداری تهران در زمان اتمام مسئولیت او ۱۶ هزار میلیارد تومان بوده که از این میزان نیز ۱۴ هزار میلیارد تومان مربوط به طلب شهرداری از دولت است.

و اما چرا شهردار اصلاح‌طلب تهران نیز با اینکه می‌داند در حال تکرار یک دروغ است اما به جرگه «۵۰ میلیاردی‌های شورای شهر» پیوسته است؟

آگاهان سیاسی از این می‌گویند که شهرداری تهران پس از مشخص شدن ناکارآمدی‌ها، فروخوابیدن غبارهای اقدامات تبلیغاتی و باز افتتاح پروژه‌های قالیباف؛ قصد دارد با هجوم تبلیغاتی به سمت شهردار سابق و کارنامه «مدیریت جهادی»، دست به عرض اندام سیاسی بزند و ناکارآمدی خود را با سیاست‌بازی پوشش دهد. اقدامی که توسط نجفی هم پی گرفته شد اما به بدعاقبتی انجامید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top