تاریخ انتشار: جمعه 1398/04/07 - 10:52
کد خبر: 317459

رئیسی: اقتدار امروز ایران نتیجه راهبرد مقاومت است یا مذاکره؟

رئیس قوه‌قضاییه گفت: این عزتی که امروز ایران اسلامی دارد و وضعیتی که ما در آن قرار داریم، آیا این وضعیت با راهبرد مذاکره حاصل شده یا با راهبرد مقاومت وایستادگی؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه در دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران قوه قضاییه ضمن بیان تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق (ع) گفت: یاد شهدای تاثیرگذار در دستگاه قضایی، همواره زنده است. شهید لاجوردی، شهید قدوسی و شهید کچویی و همه کسانی که نامورانی هستند که نام آنها را خداوند بلند کرد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه بلندآوازه شدن دست این و آن نیست، اظهار کرد: شهدای ما بلند آوازه هستند و نام آنها را خداوند بلند کرد و آنچنان رفعت به آنها داد که امروز انتساب به شهید بعنوان همسر، مادر، پدر و فرزند و نوه و نتیجه همه نسبت ها به انسان جایگاه می دهد و این نسبت ها مسئولیت آور است. هر کدام از شما خانواده های معظم شهیدان در هر کوی و برزن و در هر کارخانه و شرکت و هر مدرسه و مکتبی به عنوان پرچمدار انقلاب، نظام و ارزش ها هستید.

وی ادامه داد: نسبت فرزند شهید، برادر شهید، خواهر شهید و هر کسی که از اقوام شهید باشد، این جایگاه پرچمداری برای انقلاب، نظام و ارزش هاست. امروز خانواده‌های معظم شهیدان در هر کوی و برزنی که هستند به عنوان سرمایه‌های بی بدیل انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه رویش‌هایی که در فرزندان شهدا داریم رویش‌های بسیار مثال زدنی است، گفت: این‌ها کسانی هستند که هم تجربه پدر را دارند و هم بر دوش خود یک احساس مسئولیت و بار گرانی احساس می‌کنند که باید یک وظیفه سنگین و خطیر را ایفا کنند. این بسیار ارزشمند است و اتصالی که شهید و وجه الله پیدا کرد، رمز بقای او همین اتصال شد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در عالم همه چیز از بین رفتنی است، گفت: همه چیز بعداً از بین نمی‌رود؛ بلکه همین الان از بین رفته است. چیزی وجود ندارد و هر چه هست، وجه الله است. آن است که بقا دارد. هر چه در عالم باقی است، چون وجه الله شد، باقی می‌ماند.

رئیسی ادامه داد: ما هم می خواهیم در زیارت عاشورا خداوند ما را وجیه بر حسین (ع) قرار دهد. این وجاهت جز در خانه اهل بیت در جای دیگر وجود ندارد، اگر کسی بخواهد در عالم کریم شود و وجیه شود، باید به در خانه کریمان و وجیهان برود. در عالم خیلی‌ها اهل بخشش هستند، اما کریم نیستند. خیلی‌ها سفره دارند؛ اما کریم نیستند. به هر سفره دار که کریم نمی گویند. سفره در عالم خیلی زیاد است؛ اما کریم نه. اولین رمز کرامت آن است که انسان خدامحور، خداخواه و خدابین شود و جز خدا نبیند و جز به خدا نیندیشد و جز در مسیر خدا حرکت نکند.وقتی انسان به مقام خدامحوری رسید، اهل کرامت می شود. کرامت به معنی بخشش نیست؛ بلکه بخشش جلوه کرامت است. کرامت مقامی است که انسان را از یک کرامت اخلاقی و روحی و شخصیتی برخوردار می کند که انسان محورش در زندگی خداست و به او می اندیشد.

وی با بیان اینکه امامان و پیشوایان ما به این معنا کریمان هستند، گفت: اگر کسی بخواهد کریم شود باید در پرتوی آموزه های قرآن کریم و اهلبیت کریم، کریم شود. کرامت جایگاهی به عبد و انسان می دهد که بخشش جلوه انسان است. گاهی با بخشش مال سفره دار می شود و گاهی با بخشش آبرو در میدان می آید و از همه آبروی خود حاضر است بگذرد و گاهی هم با بخشش جان. ایثارگران و شهدای ما قبل از آنکه مقام شهادت داشته باشند، مقام کرامت دارند و اول کریم شدند و سپس شهید شدند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: شهید اول مقام کرامت یافت و بعد مقام شهادت و حاضر شد برای خدا از آنچه که خداوند به او داده جان، مال، آبرو و سلامتی و هر چه هست، بگذارد در مسیر او، جز خدا نبیند و جز به خدا نیندیشد. کسانی که در این مصائب بردبارند و علم و صبر دارند، خیلی جایگاه دارند. خانواده معظم شهیدان در این نبودن فرزند، همسر و نبودن خواهر و برادر آنچنان صبورانه برای خدا تحمل می کنند که این صبر برای خداوند متعال بسیار انسان را ارتقا و جایگاه و شرح صدر می دهد.

رئیسی در ادامه سخنان خود بیان کرد: خداوند متعال وقتی چهره انبیا را در قرآن ترسیم می کند، مهمترین مدالی که به اولیا و انبیای خود می دهد، صبر است. نسبت به وجود مقدس شخصیت اول جهان بشریت، خاتم الانبیا (ص) که فرمود هیچ پیامبری مثل من اذیت نشد، آنچه خداوند برای تحمل همه این سختی‌ها به او داد، مدال ارزشمند شرح صدر بود. انسان ظرفیتی پیدا می کند که بتواند تحمل همه سختی‌ها و بسیاری از مشکلات را داشته باشد که بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه بهترین قلوب باظرفیت‌ترین قلوب است، گفت: خیلی سختی و فراز و فرودها در عالم هست؛ اما انسان بتواند در برابر سختی‌ها بایستد، مهم است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه داستان هایی که تعریف می شود، افسانه نیست، گفت: این‌ها وقایعی است که اتفاق افتاده است و جبهه های ما بچه های صبور و باظرفیتی دارد. بچه های ما در جبهه فقط یک کار نکردند آن هم تسلیم شدن در مقابل دشمن بود. یا ایستادند و جنگیدند دشمن را از توان درآوردند و یا به اسارت درآمدند و یا به شهادت رسیدند.

رئیسی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: سخن این است که ما در کدام جبهه قرار داریم و در کدامین جبهه تعریف شویم. روحیه راحت طلبی، تن به جنگ ندادن، در نبرد حضور موثر نداشتن، تماشاگر بودن، این همیشه بوده؛ شما آیات قرآن کریم در رابطه با جنگ بدر، احد و نبردها را بخوانید؛ همین وضعیت و شرایط بوده؛ انسان‌هایی که اسیر نفس و یا تسلیم خواسته‌های دشمنان شدند. اما در این میدان راه چیست؟ راهی که شهدا به ما آموختند راه ایستادگی و مقاومت بر ارزش هاست.

رئیس قوه قضاییه در ادامه گفت: راهی که شهدا به ما آموختند، راه نبرد با دشمن است و راهی است که ما در مسیر حق پافشاری کنیم و یقین بدانیم مقاومت و ایستادگی و پافشاری بر مواضع و اصول می‌تواند کار را پیش ببرد.مسئله مذاکره متعلق به زمان حال نیست. مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه یک خطبه را به مذاکره و کسانی که طرفدار این نگاه و نظریه هستند، اختصاص دادند. ایشان تحلیل‌های بسیاری کردند که مذاکره با این شرایط برای ملت ما سود ندارد؛ بلکه زیان دارد. در مقوله این نوع مذاکره، بحث صحبت کردن نیست؛ بحث از ارزشها گذشتن و از قدرتها گذشتن است و گذشتن از مواهبی است که خدای متعال به برکت ایستادگی شهدا عطا کرده است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: سخن در این است، وگرنه سخن در این نیست که کسی در این باره با دیگران حرف بزند. اما می‌بینیم در گوشه و کنار این بحث وجود دارد. حضور شما خانواده‌های شهدا که سرمایه‌های ما هستید عرض می‌کنیم امروز تحلیل این است که ایران حرف اول و دست برتر در منطقه است و این فقط حرف ما نیست. امروز کاری که نیروهای سپاه در میدان کردند و ساقط کردن پهپاد، درس بزرگی بود که به دشمن متجاوز دادند که ما از مرزهای جغرافیایی خود، چه هوایی، چه زمینی چه دریایی مراقبت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم کسی به آن نزدیک شود. این عزتی که امروز ایران اسلامی دارد و وضعیتی که ما در آن قرار داریم، آیا این وضعیت با راهبرد مذاکره حاصل شده یا با راهبرد مقاومت وایستادگی؟

رئیس قوه قضاییه گفت: از ابتدا فریاد رهبری این است که راهبرد کشور راهبرد مقاومت است تحلیل ایشان این است و درست می‌فرمایند؛ زیرا هر تحلیلگر سیاسی منصف که بخواهد درست تحلیل کند، می‌داند که امروز ما در موضع برتر قرار داریم.امروز ما نه در کشور بلکه در منطقه در امتداد راهبردی قرار داریم؛ دشمن هم در امتداد راهبردی قرار دارد. امتداد راهبردی دشمن در منطقه آل سعود و آل خلیفه است و امتداد راهبردی ما امروز در منطقه و جهان تمام انسان‌های حق طلب، حق خواه، عدالت خواه و آزادی‌خواه در تمام مناطق جهان هستند.

رئیس قوه قضاییه افزود: بوش می‌خواست شکست مردم عراق اتفاق بیفتد؛ اما اتفاق نیفتاد و اتفاقی که ما می‌خواستیم افتاد و اینکه عراق از دست آمریکایی‌ها خارج شد.

رئیسی گفت: اوباما هم خواست اتفاقی دیگری را رقم بزند؛ اما خواست او اتفاق نیافتاد. او می‌خواست سوریه، مرکز اشغال و فرماندهی مستکبرین با جریان داعش باشد؛ اما این خواست او اتفاق نیافتاد؛ ولی ما خواستیم مردم سوریه پیروز شوند واتفاق افتاد و سوریه از دست آنها بیرون آمد. امروز ترامپ می‌خواهد کار دو رئیس جمهور قبلی را تجربه کند. من فکر می‌کنم زمینه آن این است که مسئله فلسطین و مسئله معامله قرن اتفاق بیافتد که حتماً اتفاق نمی‌افتد و آنچه ما می‌خواهیم اتفاق خواهد افتاد.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: در این قضیه عجیب است که همه گروه‌های فلسطینی که با هم اختلاف داشتند، بدون استثنا مخالفت جدی دارند. یعنی گروه‌های فلسطینی و مردم فلسطین یکپارچه هستند.

رئیسی گفت: تا جایی که وزیر خارجه آمریکا چند روز پیش گفته است این معامله قرن به جایی نخواهد رسید که به نظر می‌رسد این قضیه در این دوره به عنایت حضرت حق به آزادی فلسطین و قدس شریف منتهی می‌شود؛ چون عنایت الهی به اراده پولادین مردان و زنان ماست و آنچه اراده مردان و زنان الهی است، تحقق پیدا می‌کند نه آنکه افراد حیله‌گر متجاوز خواسته‌اند و دست آنها به خون زنان و کودکان بیگناه در فلسطین و لبنان و یمن آلوده شده است.

وی با بیان اینکه محقق شدن اراده الهی در گرو عمل به قوانین خداست، گفت: باید به سنت‌های الهی که همان مقاومت است، پایدار بمانیم و کسی که در مسیر خدا نیاید، قرار نیست خدا دست او را بگیرد؛ چون هدایت خاصه متعلق به همه انسان‌ها نیست؛ هدایت عامه متعلق به همه است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: خداوند وعده کرده و فرموده هر که دین مرا یاری کند و در مسیر من بیاید، دست او را می‌گیرم و این هدایت خاصه است که متعلق به ممتازان جامعه است و خداوند اینها را در مسیر قرار داده است.

رئیسی افزود: به شما خانواده شهدا، می‌گویم آثار خون شهدای شما بعدها نمایان‌تر خواهد شد: "باش تا صبح دولتش بدمد". آن روز اباعبدالله (ع) خون مطهر خود و فرزندان و اصحابش را در راه خدا داد تا از جامعه جهل زدایی بشود و امروز این بیداری در منطقه اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: امروز امپراتوری رسانه‌ای و خبری دشمن ضد جمهوری اسلامی ایران کار می‌کند؛ اما چه شد که با این همه تلاش دشمن این بیداری در عالم پیدا شد؟ خداوند به برکت خون مطهر شهیدان از جامعه و منطقه جهل زدایی کرد.

رئیس قوه قضاییه گفت: مردم یمن امروز چطور با شکم گرسنه و با این همه شهید در منطقه مقاومت می‌کنند و آنچنان مقاوم هستند که سعودی‌ها مستأصل شده‌اند؟ چه اتفاقی افتاده؟ به برکت خون شهدا از عالم جهل زدایی شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
افزایش امنیت با توسعه هوشمندسازی در طرح‌های پلیسی
ارائه رایگان خدمات سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت کشور
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top