تاریخ انتشار: جمعه 1398/04/07 - 11:10
کد خبر: 317462

اقساط وام طرح خانه‌دار شدن کارکنان دولت چقدر است؟

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در نشست تبادل نظر و بررسی طرح‌های تام فاز و تام کاد از جزئیات طرح خانه دار شدن کارکنان دولت خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس فرهادیه مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در جلسه تبادل نظر و بررسی طرح‌های تام فاز و تام کاد در خصوص طرح تامین مسکن کارکنان دولت گفت: کمک به تامین مسکن کارکنان فاقد مسکن در دستگاه‌های دولتی از اهداف کلان این طرح است.

به گفته وی متولی اصلی طرح دولت است و دستگاه‌ها و نهادهای دولتی متقاضی احداث مسکن موظف به تامین زمین برای کارکنان خود در این طرح هستند. در این طرح، سازنده، پیمانکار یا انبوه ساز واجد شرایط بخشی خصوصی است که توسط دستگاه واگذارکننده زمین برای احداث پروژه انتخاب می‌شود.

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان ویژگی‌های طرح شاملِ تامین هزینه آماده سازی زمین و اخذ پروانه از محل آورده اولیه متقاضیان در اقساط پنج ساله است. همچنین تامین کل هزینه ساخت توسط شریک سازنده، و پرداخت قیمت عرصه یا عرصه و اعیان در اقساط ۲۰ ساله از دیگر ویژگی‌های این طرح است. اتمام ساخت در این طرح حداکثر دو سال پیش بینی شده است.

به گفته فرهادیه چهارگزینه اولیه برای اجرای طرح پیش بینی شده است که شاملِ تقسیط کامل و ترکیب نقد و اقساط است. در تقسیط کامل با کسر ۲۰ درصد حقوق ماهیانه ابتدا، هزینه اعیان و سپس هزینه عرصه مستهلک می‌شود. همچنین در ترکیب نقد و اقساط با کسر ۲۰ درصد حقوق ماهیانه نیز ابتدا هزینه اعیان (ساخت) و سپس عرصه مستهلک می‌شود.

وی در ادامه چرخه کلی دریافت و اقساط و تحویل واحدها را نیز تشریح کرد.

بنا بر این طرح، در تقسط کامل با کسر ۴۰ درصد حقوق ماهیانه نیز هزینه اعیان (ساخت) و عرصه همزمان مستهلک خواهد شد و در ترکیب نقد و اقساط با کسر ۴۰ درصد حقوق ماهیانه نیز هزنیه اعیان (ساخت) و عرصه همزمان مستهلک می‌شود. در ادامه این نشست نیز برخی از صاحبنظران شرکت کننده به ارایه نقطه نظرات خود در این رابطه پرداختند.

در همین ارتباط محمدهاشم بت شکن مدیرعامل اسبق بانک مسکن اعلام کرد: در نظر گرفتن پیوست تامین مالی برای طرح تام فاز و تام کاد ضروری است. در غیر اینصورت به نظر می‌رسد اجرای این طرح، موفقیت آمیز نباشد.

فردین یزدانی یکی دیگر از کارشناسان حوزه مسکن که در نشست فوق حاضر شد، گفت: سال گذشته رکود مسکن را تجربه کردیم و در عین حال شاهد بودیم که سازندگان سود اقتصادی نداشتند. در عین حال، در شرایط فعلی اگر به سازنده‌ها بگوییم که بدون تامین مالی وارد موضوع شوند عملاً با عدم استقبال سازندگان مواجه خواهیم بود.

وی بیان کرد: طرح‌های ارایه شده پیوست‌های کسب و کار می‌خواهد و در غیر اینصورت، با عدم موفقیت روبه رو خواهند شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top