تاریخ انتشار: جمعه 1398/04/07 - 18:03
کد خبر: 317498

نشست روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور برگزار شد

بیست و سومین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور با حضور روسای ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور در سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، بیست و سومین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور با حضور روسای ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور همچنین عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی و دکتر مسعود برومند معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

این اجلاس با خیر مقدم محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد آغاز ششد. رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از میزبانی این نشست اظهار داشت: دانشگاه فردوسی مشهد توانسته است علی رغم محدودیت‌ها و سختی‌ها مسیر پیشرفت و ارتقاء خود را بپیماید. دکتر محمد کافی با اشاره به شعار دانشگاه که منسوب به حکیم ابوالقاسم فردوسی است، خرد، دانش و راستی را سرلوحه رسالت و فعالیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد دانست.

محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران و رئیس دبیرخانه این اجلاس، باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت الاسلام عاملی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها سخنرانان افتتاحیه این نشست بودند.

محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران و رئیس دبیرخانه اجلاس در سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های تک تک دانشگاه‌های کشور به اهمیت همکاری دانشگاه‌ها و هم افزایی آنان در حل مشکلات کشور اشاره نموده و این اجلاس را نقطه عطفی برای ایجاد این همکاری دانست.

حجت الاسلام عاملی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیست و سومین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور در دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص توانمندی‌های دانشمندان و دانشگاهیان ایرانی در رسیدن به دستاورد‌های فناوری و علمی سخنرانی کرد و پیشرفت‌ها و خودکفایی در بخش نظامی حاصل این پیشرفت‌ها در سال‌های پیس از انقلاب توصیف کرد.

وی تحریم‌ها را نه تنها عامل بازدارنده بلکه عاملی برای پیشرفت در مسیر فناوری‌های نوین در ایران عنوان کرد.

عاملی در ادامه سخنان خود گفت: دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان یکی از سه دانشگاه قدیمی کشور به طور قطع مرجع و منبعی برای توسعه کشور بوده و در آن نقش بسزائی دارد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در ادامه این اجلاس در خصوص مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها و نقش گروه‌های معارف اسلامی سخنرانی کرد.

به گفته وی گروه‌های معارف اسلامی ماموریت و مسئولیت خطیری در فرهنگ سازی و پاسخ به شبهات نسل امروز که در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند، دارند.

در ادامه این نشست مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری به تشریح نظام یکپارچه پژوهش و فناوری در کشور پرداخت و آن را ضروری و اثر بخش توصیف کرد.

وی اهمیت اجرای این طرح را دوری از موازی کاری و همچنین اجرای پژوهش‌های ضرورت محور و منطبق با نیاز‌های واقعی صنعت و جامعه عنوان کرد.

در انتهای این نشست در نوبت صبح، روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور به طرح مسائل و مشکلات دانشگاه‌ها و ارائه راه کار‌هایی برای حل این مسائل پرداختند.

این اجلاس در بعد از ظهر همان روز با سخنان و جمع بندی عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری به پایان رسید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +عکس
سروده رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق +عکس
فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری +فیلم
پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا
شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری
نگرانی از ورود هوش مصنوعی به سینما
«محبی» نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
واکنش اوسمار به تمدید قرارداد با پرسپولیس
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top