تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/04/09 - 18:54
کد خبر: 317759

در انتخاب وزیر آموزش و پرورش از سیاسی‌کاری پرهیز شود

جامعه اسلامی فرهنگیان با تاکید بر اینکه حضور سه وزیر و یک سرپرست، طی شش سال، نشان دهندۀ آشفتگی شدید منصب وزارت آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: وزیر جدید اولویت اصلی خود را حل مسائل معیشتی فرهنگیان قراردهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ جامعه اسلامی فرهنگیان در خصوص انتخاب وزیر آموزش و پرورش بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:
در فرایند و تکوین توسعه و پیشرفت و نیز در فرایند نظام‌سازی، دولت سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی نهاد تعلیم و تربیت از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. رهنمود و دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی"مد ظله العالی" که فرمودند: "مهم‌ترین موضوع تمدنی ما تعلیم و تربیت است" نیز در همین راستا است که باید عمیقاً مورد توجه قرار گیرد. با این نگاه والا انتظار می‌رود که سکاندار و عالی‌ترین مدیر این نهاد عظیم با حدود یک میلیون معلم و حدود چهارده میلیون دانش‌آموز، در حد و طراز این دستگاه بزرگ کشور باشد. نگاهی به نحوۀ انتخاب و انتصاب وزرای آموزش و پرورش در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نشان می‌دهد که رویکردهای فوق در نظر گرفته نشده است.

از نظر کمی حضور سه وزیر و یک سرپرست در طی شش سال، نشان دهندۀ عدم ثبات و آشفتگی و تغییر‌پذیری شدید منصب وزارت و از نظر کیفی نیز همین تغییرات موجب عدم تمرکز لازم بر برنامه‌ها خصوصاً سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. در کنار این موارد، مسائل معیشتی و مالی معلمان را که کیفیت زندگی آنان را عمیقاً تحت تأثیر قرار داده و موجب کاهش شدید کیفیت آموزش شده است، می‌توان مهم‌ترین موضوعی دانست که نیازمند توجه ویژه مسئولان است و وزیر جدیدی که معرفی می‌شود اولویت اصلی خود را باید حل مسائل معیشتی قراردهد تا از این طریق بتوان اعتماد اجتماعی آنان را برای کار و فعالیت بیشتر احیا نمود.

در این راستا انتظار می‌رود در معرفی وزیر جدید آموزش و پرورش صرفاً صلاحیت‌ها و شایستگی‌های لازم در نظر گرفته شده و با پرهیز از سیاسی‌کاری و جناح‌بندی‌های سیاسی، افراد دلسوز و در عین حال دارای ویژگی‌های پویایی، انگیزه‌بخشی، احیای امید در میان فرهنگیان، دارای کمترین حواشی و دارای تفکر راهبردی جهت حل مسائل تعلیم و تربیت انتخاب شود.

آنچه که در میان این شایستگی‌ها مهم است، لزوم توجه به مبانی و گفتمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و پرداختن جدی به اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. سند تحول بنیادین که امروزه شالوده و بنیان هر فعالیت در آموزش و پرورش محسوب می‌شود نیاز به آن دارد که وزیری با داشتن نگاه کلی‌نگر، سیستمی، همه‌جانبه و دارای روحیۀ هم‌افزایی با به‌کارگیری متخصصان و دلسوزان تحول بنیادین را اجرایی کند.

در این راستا برنامه‌محوری و توجه به اولویت‌های ضروری که بتواند تحول ایجاد کند، از مهمترین فعالیت‌ها به‌شمار می‌رود. همچنین دارا بودن ظرفیت‌های متنوع که متناسب با مأموریت این دستگاه بزرگ باشد، و شناخت وی از جریانات درون آموزش و پرورش و تشخیص مسائل و محدودیت های وزارتخانه و اولویت‌بندی جهت حل این مسائل و مشکلات در دو سال فرصت باقیمانده تا پایان دولت از دیگر ویژگی‌های وزیر پیشنهادی باید باشد.

جامعۀ اسلامی فرهنگیان با تأسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و با درک شرایط موجود کشور و خصوصاً وزارت آموزش و پرورش، امید دارد با انتخاب وزیری مقتدر، آگاه و هوشمند، روند پویایی، تحول و سرزندگی در میان دانش‌آموزان و فرهنگیان آغاز تا اقدامات لازم برای پیگیری آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی و اجرایی‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب و نیز تحول بنیادین آموزش و پرورش فراهم شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top