تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/04/09 - 23:48
کد خبر: 317799

بر اساس رتبه‌بندی شانگ‌های ۲۰۱۹؛

دانشگاه سمنان در فهرست دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت

نام دانشگاه سمنان در رده ۲۰۱- ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان در نظام رتبه بندی شانگ‌های در چهار رشته در سال ۲۰۱۹ قرار گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان از قرار گرفتن نام دانشگاه سمنان در رده ۲۰۱- ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان در نظام رتبه بندی شانگ‌های در چهار رشته در سال ۲۰۱۹ خبر داد.

سیف الله سعدالدین با اعلام این خبر افزود: نظام رتبه‌بندی شانگ‌های در سال ۲۰۱۹ میلادی برای سومین سال، رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های برتر دنیا را منتشر کرد و ۳۲ دانشگاه از ایران در فهرست دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفتند.

سعدالدین ادامه داد: نظام رتبه‌بندی شانگ‌های در سال ۲۰۱۹ میلادی برای سومین سال، رتبه بندی موضوعی دانشگاه‌های برتر دنیا را در۵۴ رشته در قالب ۵ حوزه کلی شامل حوزه مهندسی (۲۲ رشته)، حوزه علوم پایه (۸ رشته)، حوزه علوم زیستی (۴ رشته)، حوزه علوم پزشکی (۶ رشته) و حوزه علوم اجتماعی (۱۴ رشته) منتشر کرده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه در سال ۲۰۱۸ این رتبه بندی دانشگاه سمنان در رشته مهندسی شیمی موفق شده بود در جمع ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گیرد گفت:: بر اساس رتبه بندی سال ۲۰۱۹ دانشگاه سمنان توانست تعداد رشته‌های خود را به چهار رشته افزایش دهد.

سعدالدین افزود: بر اساس جدیدترین رده بندی شانگ‌های در سال ۲۰۱۹، دانشگاه سمنان در رده ۲۰۱- ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان در رشته مهندسی عمران، رده ۲۰۱- ۳۰۰ دانشگاه برتر در رشته مهندسی مکانیک، رده ۴۰۱ - ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان در رشته علوم ومهندسی انرژی (علوم و فناوری‌های نوین) و برای دومین بار در رده ۴۰۱ - ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان در رشته مهندسی شیمی قرار گرفت.

وی گفت: در این رتبه بندی دانشگاه‌های واجد شرایط بر اساس پنج شاخص ارزیابی می‌شوند که شامل شاخص pub (تعداد تولیدات علمی در هر موضوع دانشگاهی)، TOP (تعداد تولیدات علمی در مجلات برتر در هر حوزه)، IC (درصد همکاری‌های بین المللی در تولید مقالات، CNCI (میانگین تاثیر مقالات یا استنادات نرمال شده) و AWARD (تعداد برندگان جوایز مشهور بین المللی) است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ضمن تبریک به جامعه دانشگاهی، قرارگرفتن نام دانشگاه سمنان در رشته‌های مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، علوم و مهندسی انرژی (علوم و فناوری‌های نوین) و مهندسی شیمی را در این رتبه بندی مرهون تلاش‌های صورت گرفته همکارانی که در این رشته‌ها فعالیت دارند دانست و اظهار امیدواری کرد: نام سایر رشته‌ها نیز در آینده نزدیک در این رتبه بندی قرار گیرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top