تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/04/11 - 19:58
کد خبر: 318065

تحلیلگر کانادایی: هدف معامله قرن تکمیل پروژه صهیونیسم است

یک تحلیلگر کانادایی در مصاحبه‌ای هدف کاخ سفید از طرح موسوم به «معامله قرن» را تکمیل پروژه صهیونیسم علیه ملت فلسطین توصیف کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، یک تحلیلگر کانادایی در مصاحبه‌ای اختصاصی برگزاری نشست «منامه» برای رونمایی از بخش اقتصادی برنامه کاخ سفید برای ایجاد سازش میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی موسوم به «معامله قرن» را «مضحک» توصیف کرد.

«بری گراسمن» در مصاحبه با بخش انگلیسی خبرگزاری تسنیم تصریح کرده که در «معامله قرن» در واقع معامله‌‌ای در کار نیست و بایستی آن را نوعی مداخله خارجی برای کامل کردن پروژه صهیونیسم برای فلسطین دانست.

او در پاسخ به سؤالی درباره اهداف دولت آمریکا از برگزاری نشست منامه گفت: این کنفرانس به‌وضوح بر جلب حمایت‌های عمومی و منطقه‌ای برای اصطلاحاً "معامله قرن" ترامپ متمرکز بود. این طرح در واقع اصلاً معامله نیست و بیشتر نوعی مداخله خارجی جهت تکمیل پروژه صهیونیسم برای فلسطین است که از مدت‌ها قبل شروع شده بود؛ پیش از آنکه اسرائیل تولدش را در سال 1948 به‌قیمت نادیده گرفتن فلسطینی‌ها آغاز کند.

گراسمن در ادامه تصریح کرد: آشکار است که هر اتفاق دیگری بیفتد، هر توافقی که حاصل شود را نمی‌توان معامله نامید؛ نه‌فقط به‌خاطر اینکه فلسطین در این طرح مشارکتی نداشته، بلکه به‌خاطر اینکه سیاست‌های اشغالگرانه از دیرباز هدفشان این بوده که هیچ گروه منسجم سیاسی که به‌طور مشروع نماینده همه فلسطینی‌ها باشد پدیدار نشود.

تحلیلگر کانادایی طرح معامله صلح را تلاشی برای باج‌دهی به کشورهای عربی جهت وادار کردن آنها به پذیرش راه‌حل تحمیل‌شده توسط آمریکا و تحمیل تسلیم به مردم فلسطین و گرفتن سرزمین اجدادی از آنها دانست.

وی درباره رویکرد دولت آمریکا به درگیری‌های میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها و آینده معامله قرن گفت: رویکردی که در پیش گرفته شده کاملاً مضحک است و نشان‌دهنده ذهنیت استعماری تمامی کسانی است که در کلید زدن آن نقش دارند.

گراسمن همچنین تأکید کرد: این حقیقت را که دنیای آتلانتیک به‌رهبری آمریکا تصمیم به تشدید حمایت‌های خود از اشغالگری و چشم بستن به این تاکتیک‌های مجرمانه و ضدانسانی گرفته فقط در صورت پذیرش موضع آنها مبنی بر اینکه آنها ملتی آن‌قدر استثنایی هستند که زیر بار قوانین بین‌الملل بروند می‌توان درک کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top