تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/04/12 - 13:50
کد خبر: 318155

در نامه تشکل‌های دانشجویی استان یزد به ظریف مطرح شد؛

کاهش تعهدات هسته‌ای حتی با اجرایی شدن اینستکس

جمعی شکل های دانشجویی استان یزد در نامه ای به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشور، ضمن یادآوری تجربیات برجام و عدم اطمینان به آمریکا و اروپا، خواستار کاهش تعهدات هسته ای طبق حتی در صورت اجرایی شدن اینستکس شدند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تشکل های دانشجویی استان یزد در نامه ای به ظریف ضمن یادآوری تجربیات برجام و عدم اطمینان به آمریکا و اروپا، خواستار کاهش تعهدات هسته ای طبق حتی در صورت اجرایی شدن اینستکس شدند. در بخشی از این نامه آمده است:« لذا انتظار می رود از وزارت امور خارجه ضمن پایبندی به اصول در سیاست خارجی از پذیرش تعهدات خلاف تجربه و عقل و منافع و مصالح عممومی مردم پرهیز کند به علاوه مطالبه مهم ما اجرا شدن طرح کاهش تعهدات هسته ای و از سرگیری فعالیت هسته ای حتی در صورت اجرا کردن اینستکس توسط اروپا می باشد.»

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

الَّذِینَ عَاهَدتَّ مِنْهُمْ ثُمَّ یَنقُضُونَ عَهْدَهُمْ فِی کُلِّ مَرَّةٍ وَهُمْ لَا یَتَّقُونَ

جناب آقای دکتر ظریف
وزیر خارجه محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم
با احترام، ملت ایران مستحضرند که مدتی است اروپایی‌ها موضوعی به نام اینستکس یا کانال مالی اروپا و پذیرش آن توسط جمهوری اسلامی ایران را مطرح نموده‌اند. لذا با توجه به بدعهدی اروپایی‌ها در گذشته، تشکل‌های دانشجویی استان یزد بر اساس رسالت دانشجویی خود مطالبات و تذکراتی در این باب را به استحضار جنابعالی می‌رساند.

تجربه همچون چراغ راهی برای طی کردن مسیر آینده و تصمیم گیری‌ها می باشد لذا بازخوانی تجربه تلخ برجام و نقش اتحادیه اروپا در ناکامی آن خالی از لطف نیست؛ در این تجربه تاریخی شاهد انجام تمام و کمال تعهدات توسط جمهوری اسلامی و بی‌تعهدی و نقض‌های مکرر طرف مقابل در برابر تعهداتش بوده‌ایم و در این میان با خروج آمریکا از برجام اروپایی‌ها خود را میانجی  و مشکل‌گشا و بازگرداننده آمریکا به تعهداتش ذیل برجام معرفی کردند. انتظار ایران از اروپا خرید نفت ایران توسط اروپا و تبادلات بانکی بود که هیچ کدام عملی نشد و در این مدت اروپا جز وعده وحرف و بیانیه‌های رنگارنگ سیاسی هیچ اقدامی عملی مثبتی  از خود نشان نداده است؛ بلکه گاه در مقام سخن هم خانم موگرینی به عنوان نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی هیچ اقدامی جز تاسف  در قبال عدم پایبندی آمریکا به برجام و همچنین عدم انجام اقدامات عملی اتحادیه اروپا در راستای تعهداتش از خود نشان نداده است؛ این اتفاقات  مهر تاییدی برگفته شما که در تاریخ 4/6/ 1397در برنامه تلوزیونی حالا خورشید است مبنی بر اینکه:« اروپا و آمریکا دو متحد قدیمی هستند و باقی خواهند ماند و ما نمی توانیم آن ها را از یکدیگر جدابدانیم.» اظهار داشتید می‌باشد.

باعنایت بر تجربیات فوق و نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران امر و هم‌چنین عدم وجود هیچ‌گونه تضمینی برای اینستکس بر هر انسان عاقلی واضح و مبرهن است که اعتماد دوباره به اروپا در قالب اینستکس یا هر تعهد دیگری امری به دور از عقلانیت می‌باشد و لذا به تعبیر رهبر معظم انقلاب ،طرح این موضوع به شوخی تلخی می‌ماند که دلخوش کردن به آن دور از تعقل و انقلابیگری است.

آقای ظریف شما از ابتدا در بطن برجام بوده‌اید و بیشتر از همه باید بر این نکته اذعان نمایید که «جوهر توافق با اروپا از جنس جوهر توافق با آمریکاست و ارزشی ندارد» و اگر به توان و تولید داخلی اتکا کنید می توان به راحتی در مقابل تحریم ها ایستاد و آمریکا را شکست داد البته باید ازکشور های اروپایی قطع امید کنید و در ثانی این را هم از یاد نبرید که ما توان خوبی در دور زدن تحریم ها را داریم.

لذا انتظار می رود از وزارت امور خارجه ضمن پایبندی به اصول در سیاست خارجی از پذیرش تعهدات خلاف تجربه و عقل و منافع و مصالح عمومی مردم پرهیز کند به علاوه مطالبه مهم ما اجرا شدن طرح کاهش تعهدات هسته ای و از سرگیری فعالیت هسته ای حتی در صورت اجرا کردن اینستکس توسط اروپا می باشد.

درپایان لازم به ذکر است که ما دانشجویان انقلابی هیچ گاه در برابر تعهدات و لوایحی که با منفعت ملی در تعارض است سکوت نخواهیم کرد و منتظر اقدام و مواجهه انقلابی جنابعالی و دستگاه دیپلماسی کشور با این‌گونه بازی‌های سیاسی غربی‌ها هستیم.

وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى

1- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه  یزد

2-انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد

3.انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی یزد

4.‌‌عدالتخواه  دانشگاه فرهنگیان یزد

5.تشکل فاطمه الزهرادانشگاه  علوم پزشکی یزد

6.بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یزد

7.بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یزد

8بسیج دانشجویی دانشگاه علم و هنر یزد

9.بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور یزد

10.بسیج دانشجویی دانشگاه میبد

11.بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی میبد

12.بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top