تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/04/12 - 13:56
کد خبر: 318157

انتقاد وزیر بهداشت از مقاله محوری دانشگاه‌ها

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه‌ها باید به شدت در جذب دانشجویان نخبه نقش آفرینی کنند و در آنها علاقه وافری به ایران به وجود بیاورند. در برخی موارد، متأسفانه دانشجویان به قدری از ما بی مهری و کم لطفی می‌بینند که بیشتر مشتاق مهاجرت می‌شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم بازنگری در حوزه آموزش پزشکی، گفت: از دانشگاه علوم پزشکی کرمان به عنوان پیشتاز دانشگاه‌های مادر کشور می‌خواهم که به چالش‌های نظام آموزشی مانند گران قیمت بودن دوره‌های آموزشی، تک بعدی تربیت کردن دانشجویان، جامعه محور نبودن آموزش‌ها و عدم تناسب مهارت‌ها با مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت بپردازد.

دکتر سعید نمکی در نشست با مسئولان دانشگاهی و استانی کرمان اظهار داشت: درست است که مقاله یک محصول علمی است، اما هیچ کشوری تنها با تولید مقاله، رشد نمی‌کند. بسیاری از پژوهش‌هایی که در حوزه علوم پزشکی انجام می‌شود، کمکی به حل مسائل نظام ارائه خدمت نمی‌کنند و روشی برای بهبود اقتصاد سلامت در پژوهش‌ها حاصل نمی‌شود. البته شرکت‌های دانش بنیان نقش آفرینی بسیار مؤثری دارند و جوانان مستعد کشور، کارهای بزرگی انجام داده اند.

وی با بیان اینکه در امور دانشجویی، راه‌های نرفته بسیاری در پیش داریم، گفت: امروز با چندین نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان نشستی داشتم و به اندک رفاهی که برای آنها فراهم شده بود، راضی هستند اما آیا در عرصه فرهنگ، اقدامات درستی در دانشگاه‌ها انجام می‌دهیم؟ آیا سرگشتگی و بی خویشتنی دانشجویان، حاصل بی مبالاتی ما نبوده است؟ متأسفانه برخی جوانان مستعد کشور، خودشان را خیلی به آب و خاک ایران متعلق نمی‌دانند و به دنبال مهاجرت هستند اما خاطرم هست که دکتر فاضل به دلیل عشق به ایران از آمریکا به ایران مهاجرت کرد و پیوند اعضا را در کشور ایجاد و تقویت کرد که همین اقدامات، امروز موجب افتخار ما است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه‌ها باید به شدت در جذب دانشجویان نخبه نقش آفرینی کنند و در آنها علاقه وافری به ایران به وجود بیاورند. در برخی موارد، متأسفانه دانشجویان به قدری از ما بی مهری و کم لطفی می‌بینند که بیشتر مشتاق مهاجرت می‌شوند.

دکتر نمکی از بیماری‌های غیر واگیر به عنوان یکی از چالش‌های مهم نظام سلامت در اکثر کشورهای دنیا یاد کرد و افزود: ایران کشوری با تنوع اقلیمی و بیماری است و البته نمی‌توانیم و نباید از بیماری‌های واگیردار نیز غافل شویم و در استان کرمان نمی‌توانیم چشم مان را بر روی بیماری‌های واگیردار و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ببندیم و فکر کنیم که بیماری‌های غیر واگیر، چالش عمده این استان است.

وی درخصوص توسعه زیرساخت‌های بهداشتی در استان کرمان گفت: باید برنامه توسعه زیرساخت‌های بهداشتی در استان کرمان به زودی تهیه و تدوین شود چون اولویت اول ما به ویژه در استان کرمان با پراکندگی جمعیت و مناطق روستایی، تقویت و تکمیل زیرساخت‌های حوزه بهداشت است و نمی تواتیم حداقل خدمات بهداشتی را از مردم دریغ کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top