تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/04/13 - 18:59
کد خبر: 318349

ریابکوف: آمریکا آگاهانه باعث وخامت اوضاع در خلیج فارس می‌شود

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به سیاست اعمال فشار حداکثری و اقدامات تحریک آمیز آگاهانه آمریکا علیه ایران، راه اندازی هرچه سریعتر مکانیزم مالی «اینستکس» برای تامین منافع اقتصادی تهران را، راهی برای کمک به حل و فصل وضعیت پیچیده کنونی دانست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم،"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، در تفسیر اوضاع کنونی پیرامون ایران و توافق هسته‌ای گفت، واقعیت این است که واشنگتن اعمال فشار زیادی را بر تهران وارد می‌کند و آگاهانه باعث افزایش وخامت اوضاع پیرامون این کشور شده، گویا این اعمال فشار باعث نرم شدن مواضع مقامات تهران می شود، در حالی که مشکلات به وجود آمده تنها از راه‌های سیاسی و دیپلماتیک قابل حل و فصل هستند.

ریابکوف گفت: «سیاست اعمال فشار حداکثر بر ایران از طرف آمریکا که بطور علنی هم اعلام شده، همچنان ادامه دارد. تلاش برای ایجاد یک جبهه ضدایرانی، از جمله در خلیج‌فارس نیز بسیار نگران کننده است. جای خوشبختی دارد که همتایان ایرانی ما اعصاب قوی دارند و من فکر نمی‌کنم که آنها در برخورد با اقدامات تحریک آمیز آمریکا دست به اشتباه بزنند. البته واضح است که جمهوری اسلامی منافع اقتصادی مربوط به انعقاد توافق هسته‌ای را به دست نیاورده و اخیراً نیز تحریم‌های شدیداللحنی از سوی آمریکا را تحمل می کند. ما امیدواریم که مکانیسم مالی "اینستکس" به زودی فعالیت شده و اجازه دهد تا مبادلات بازرگانی با ایران نه تنها برای کشورهای اتحادیه اروپا، بلکه برای سایر کشورهای علاقه مند آسانتر شود و باعث گردد تا برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم حفظ شود.»

معاون وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه گفت، مسکو تاکنون نتوانسته درک کند که آیا واشنگتن بالاخره آمادگی تمدید پیمان مربوط به کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی، «استارت-3» که زمان اعتبار آن در سال 2021 به پایان می‌رسد را دارد یا خیر.

این دیپلمات بلندپایه یادآور شد که کشورهای عضو ناتو پیمان نابودی موشک‌های دارای برد کوتاه و متوسط را از دستور کار خود لغو نکرده‌اند و در عین حال تلاش می کنند تا مسئولیت از بین رفتن این توافقنامه را به گردن روسیه بیاندازند.

ریابکوف افزود: «پس از آنکه آمریکا روند خروج از پیمان موشکی که در تاریخ دوم آگوست (11 مرداد ماه) به اتمام می‌رسد را آغاز کرد، من دیگر هیچ دورنمایی برای این توافقنامه مهم نمی بینم. هر نوع تغییری در وضعیت پیچیده به وجود آمده در عرصه کنترل تسلیحات تنها در صورتی ممکن خواهد بود که معجزه‌ای رخ داده و آمریکایی‌ها موافقت کنند که مذاکرات حرفه‌ای و سازنده‌ای برای حل و فصل مشکلات مربوط به این توافق نامه انجام گیرد. ولی فعلاً هیچ علامتی در این رابطه در مواضع آمریکا یا سایر متحدان این کشور در ناتو دیده نمی‌شود.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top