تاریخ انتشار: جمعه 1398/04/14 - 02:10
کد خبر: 318373

نگاهی به تشکل‌های دانشجویی در هفته‌ای که گذشت؛

جلوگیری از حیف‌ومیل ۱۰۰ میلیونی شهرداری صدرا/ نامه تشکل‌های دانشجویی به ظریف و دادستان تهران

جلوگیری از حیف‌ومیل ۱۰۰ میلیونی شهرداری صدرا/ نامه تشکل‌های دانشجویی به ظریف و دادستان تهران

هر چند با آمدن تابستان تعطیلات دانشگاهی را سپری میکنیم اما تشکل های دانشجویی در این تعطیلات نیز در حال پیگیری برنامه های خود هستند. هفته کاری تشکل های دانشجویی با دیدار با سیدسعید رضا عاملی آغاز شد و دانشجویان در این جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هر چند با آمدن تابستان تعطیلات دانشگاهی را سپری میکنیم اما تشکل های دانشجویی در این تعطیلات نیز در حال پیگیری برنامه های خود هستند. هفته کاری تشکل های دانشجویی با دیدار با سیدسعید رضا عاملی آغاز شد و دانشجویان در این جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

دیدار تشکل‌های دانشجویی با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی
پیام مرادی در مورد این دیدار به «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: در این جلسه در پاسخ به مطالبات دانشجویان دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد مساعدی پیرامون تقویت نقش و بهره برداری از مشورتهای فعالین فرهنگی ارائه دادند که در آینده اجرایی خواهد شد. امیدواریم تکیه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ظرفیت نخبگان از فعالین فرهنگی،علمی و سیاسی دانشگاه ها بیش از پیش تقویت شود

بیشتر بخوانید: مرادی: مشکل شورا عدم ضمانت اجرایی است/ صلایی: شفافیت و جوانگرایی راه حل شورا

مژگان صلایی نیز پیرامون مباحث مطرح شده گفت: اولین مطلبی که مطرح شد در رابطه با تقلیل جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود. این شورا باید طراحی راهبردها و راه حل ها را به علاوه بر اجرایی نمودن آنرا پیگیری نمایند که این مهم وظیفه دبیرخانه شورای عالی لنقلاب فرهنگی است.

او گفت: ما بارها به دو مقوله شفافیت و جوانگرایی هم اشاره کرده ایم منتهی جوانگرایی که به سبب رابطه نباشد، همچنین نسبت به منفعل بودن کمیسیون دانشجویی نقد جدی داشته و داریم و در دوران مسئولیت اقای مخبر دزفولی نیز به این مسئله پرداخته ایم.

شهرداری صدرا و لغو کنگ زنی 100 میلیونی
شاید شهرداری صدرا را چندین بار شنیده باشید، حاشیه های این شهرداری این بار به یک کلگ زنی باز می گردد که قرار بود برای آن مبلغ 100 میلیون تومان اختصاص داده شود، البته برای توجیه آن نیز از معاون وزیر برای حضور در این کنگ زنی دعوت شده بود. همین موضوع باعث شد تا تشکل عدالتخواه دانشگاه شیراز در اعتراض به روند شکل گرفته در این شورا اعتراض کند و این اعتراضات نیز در نهایت منجر به لغو معاون وزیر کشور و لغو مراسم کنگ زنی شد.

بیشتر بخوانید: لغو کلنگ‌زنی پرهزینه شهرداری صدرا

رحیم خدابخشی در همین مورد می گوید: شنیده ایم دکتر جمالی نژاد اظهار داشته که پس از کسب اطلاع از محتوا و هزینه های مراسم کلنگ زنی شهرصدرا که برخلاف پیش بینی ها بود، حضور در این مراسم را لغو کردم. ایشان همچنین از حساسیت دانشجویان جنبش عدالتخواه دانشجویی تشکر کردند. مجمع آرمان نیز از ایشان بابت این واکنش و تصمیم به جا و بزرگوارانه تقدیر و تشکر می کند.

او در ادامه می گوید:در مورد طرح هایی در حال آغاز در صدرا ابهامات پرشمار دیگری نیز وجود دارد. ابتدا اینکه کدام نهاد وجود نیاز واقعی به چنین طرح هایی و اولویت و ضرورت آنها را در صدرا تایید کرده است؟ آیا مطالعات ترافیکی صورت گرفته است؟ آیا همراستایی این طرح ها با اسناد بالادستی مانند طرح جامع ترافیک صدرا اثبات شده است؟ آیا شورای ترافیک استان مجوزی در این راستا صادر کرده یا خیر؟

نامه تشکل های دانشجویی استان یزد به ظریف
تشکل های دانشجویی استان یزد در نامه ای خطاب به ظریف ضمن آنکه به بدعهدی اروپا و آمریکا در برجام اشاره کردند، خواستار کاهش تعهدات هسته ای کشور نسبت به برجام شدند. در بخشی از این نامه آمده بود: اعتماد دوباره به اروپا در قالب اینستکس یا هر تعهد دیگری امری به دور از عقلانیت می‌باشد.

بیشتر بخوانید: کاهش تعهدات هسته‌ای حتی با اجرایی شدن اینستکس

در بخش دیگر این نامه نیز آمده است: انتظار می رود از وزارت امور خارجه ضمن پایبندی به اصول در سیاست خارجی از پذیرش تعهدات خلاف تجربه و عقل و منافع و مصالح عمومی مردم پرهیز کند به علاوه مطالبه مهم ما اجرا شدن طرح کاهش تعهدات هسته ای و از سرگیری فعالیت هسته ای حتی در صورت اجرا کردن اینستکس توسط اروپا می باشد.

اعتراض به سکوت نسبت به زندانی بودن دانشمند ایرانی در آمریکا
بیش از نه ماه از اسارت مسعود سلیمانی می گذرد، نه ماهی که تا کنون نه وزارت امور خارجه، نه وزارت علوم و نه نهادهای حقوق بشری واکنش خاصی نسبت به آن نداشته اند. علیرضا فیروزی در گفت و گو با «خبرنامه دانشجویان ایران» در این مورد گفت: : متاسفانه ما برای مرز انسانی کشورمان ارزش قائل نیستم! این نکته به چه معناست؟ بدین معنا، همانطور که برای مرز جغرافیایی کشورمان، تمامیت ارضی و حاکمیت کشورمان ارزش قائلیم و دست متجاوزین را کوتاه کرده ایم به همان اندازه افرادمان نیز برایمان مهم باشند. چه بسا که مسعود سلیمانی یک سرمایه و ارزش ملی هستند. باید برای افراد متخصص و دانشمندانمان که بعضا بازداشت یا ترور می‌شوند بیش از پیش ارزش قائل شویم.

بیشتر بخوانید: اقدام آمریکا در بازداشت دانشمند ایرانی یک ترور علمی است/برای مرز انسانی کشورمان ارزش قائل نیستم

حمایت تشکل های دانشجویی از شیخ زکزاکی
روز پنج شنبه هم جمعی از تشکل های دانشجویی کشور در نامه ای خطاب به ریاست قوه قضاییه از نهضت اسلامی نیجریه حمایت کردند و خواستار مقابله ی فوری با فشارهای همه جانبه علیه رهبر این نهضت شیخ ابراهیم زکزاکی شدند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «تشکل‌های دانشجویی انقلابی ضمن اعلام امادگی نسبت به انجام هرگونه فعالیت فکری و عملیاتی مورد نیاز در موضوعات فوق الذکر، از حضرت عالی درخواست دارند در سایه انفعال و بی تفاوتی سایر نهاد‌های مرتبط همچون دستگاه دیپلماسی کشور و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی علاوه براتخاذ موضع گیری صریح در برابراین ظلم آشکار، پیگیری مجدانه وضعیت شیخ زکزاکی و نهضت اسلامی نجریه را در دستور کار قرار دهید.»

بیشتر بخوانید: تشکل‌های دانشجویی در نامه‌ای خواستار توقف فشار بر شیخ زکزاکی شدند

لواسان و خانه‌های غیرمجاز آفازاده ها
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران که مدتی است پیگیر خانه های غیر مجاز لواسان است روز گذشته در نامه ای به دادستان تهران خواستار ورود جدی وی به این پرونده شدند.

بیشتر بخوانید: شهر لواسان به یک کارگاه ساختمانی بزرگ با مشارکت آقازاده‌ها تبدیل شده/ جرائم را در این شهر متوقف کنید

در بخشی از این نامه آمده است:«قابل تامل آنکه شهرداری لواسان نه تنها عزمی برای جلوگیری از بروز چنین تخلفاتی ندارد، بلکه پس از صدور رای کمیسیون ماده ۱۰۰ مبنی بر تخریب اضافه بنا و قطعی شدن این آرا،حتی پس از پیگیری رسانه ها نیز با گذشت چندین ماه عزمی برای تخریب این ویلاها ندارد....لذا از حضرتعالی تقاضا داریم که دستور توقف اقدامات مجرمانه در این شهر راصادر کرده و امیدواریم که بااقدام عملی و جدی شما اعتبار از دست رفته دستگاه قضایی در خصوص تخریب باغات و قطع درختان تهران و توسعه بی ضابطه شهر لواسان که موجب انتقاد مقام معظم رهبری نیز شده،احیاء شود.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات
قابلیت های هوش مصنوعی به این نرم افزار شکل بهتری داده است
فایننشال تایمز از توانایی‌های پنهان حزب الله لبنان می گوید
هشدار نارنجی هواشناسی درباره بارش‌های اردیبهشتی
ائتلاف خطرناک ستاره‌های پرسپولیس در رختکن +جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top