تاریخ انتشار: جمعه 1398/04/14 - 14:40
کد خبر: 318423

آیت الله موحدی کرمانی در نماز جمعه تهران:

قفل مشکلات اگر با کلید باز نمی‌شود، دولت سراغ چکش برود

خطیب نماز جمعه خطاب به دولت، گفت: شما می گویید دولت تدبیر و امید هستید؛ کلید هم که دارید پس قفل مشکلات را باز کنید و اگر با کلید باز نمی‌شود، با چکش باز کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به آیات و روایات قرآن کریم، اظهار داشت: قرآن از امتحان به فتنه تعبیر می‌کند، همه ما باید از فتنه بر حذر باشیم و بدانیم که خطر فتنه همواره ما را تهدید می‌کند. فتنه به صورت یک امتحان به سراغ انسان می‌آید و همه ما امتحان می‌شوی؛ در انقلاب اسلامی هم برخی امتحان شدند، نمره صفر آورده و از قطار انقلاب پیاده شدند.

وی با اشاره به فتنه‌های صدر اسلام، یادآور شد: در صدر اسلام نیز مسلمانان بارها در زمان پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) امتحان شدند. عده‌ای با علی (ع) بیعت کرده و بیعت شکستند و جنگ جمل را یاران علی (ع) بودند که با ایشان به راه انداختند. آنها با امام علی (ع) بیعت کرده بودند و بیعت خود را شکستند.

«اقدام آنها یک فتنه و امتحان بود که سربلند از آن بیرون نیامدند.»

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: در جنگ نهروان نیز افرادی که با علی (ع) بودند، یک‌دفعه برگشتند و گروه خوارج را تشکیل داده و با ایشان جنگیدند.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه اما شما ملت وفادار در مسیر خود، مستحکم و ثابت‌قدم هستید، اظهار داشت: رمز وفاداری و آگاهی مردم ایران، توسل به ولایت است.

وی با اشاره به اینکه ملت ما با تمسک به امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، به راه و هدف آنها وفادار هستند، می‌گوید: خدا را شاکریم که ملت ما نسبت به ولایت‌فقیه و رهبری، ثابت‌قدم و گوش به فرمان آنها هستند.

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه دوم با تبریک ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، گفت: اهل‌بیت (ع) مایه برکت برای شیعیان هستند و این روز عزیز به روز دختر نامگذاری شده است که به آنها تبریک می‌گویم. توجه به دختران، فرزندان و نسلی که می‌خواهند ادامه‌دهنده راه انقلاب و اسلام باشند، بسیار مهم است و نیاز به آگاهی، تعلیم و تربیت دارد. همه ما از مسئولیت خود در قبال فرزندان نباید غفلت کنیم.

وی با تبریک دهه کرامت و ولادت امام علی بن موسی‌الرضا (ع)، افزود: این ایام همزمان است با سالگرد جنایت آمریکا در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران که نشان‌دهنده اوج جنایت آمریکایی‌ها است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران، رئیس‌جمهور آمریکا را خطاب قرار داد و گفت: آقای ترامپ! من اقتدار آمریکا را با اقتدار ایران مقایسه می‌کنم. اقتدار آمریکا این است که با وحشی‌گری، مسافران بی‌گناه یک هواپیما را هدف قرار می‌دهد و در مقابل اقتدار ایران ناشی از هوش، اخلاق و انسانیت است که همه مشاهده می‌کنند.

آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: ایران پهپاد فوق‌پیشرفته و رادار گریز آمریکا را در ارتفاع ۶۵ هزار پایی، درحالی‌که هیچ مسافر و سرنشینی نداشت، هدف قرار داد و آمریکا هواپیمای مسافربری را در ارتفاع ۲۵ هزار پایی و به عمد و با تعداد زیادی مسافر، هدف قرار می‌دهد؛ اینها خود گویای اقتدار ایران در مقابل رفتار آمریکا است.

وی با اشاره به اقدام آمریکا در جنگ جهانی دوم و بمباران دو شهر ژاپن با بمب اتم اظهار داشت: آمریکا دو شهر ژاپن را با بمب اتم هدف قرار داد و ۲۲۰ هزار کودک، زن و مرد بی‌گناه را در آتش سوزان اتم سوزاند اما می‌گوید «برای کشته نشدن ۱۵۰ ایرانی، حمله به ایران را لغو کرده‌اند»؛ خیر این‌چنین نیست، تو در مقابل دیدگان خود، جنازه سربازان آمریکایی را دیدی و به همین دلیل دستور حمله به ایران را لغو کردی و به خود گفتی وقتی آنها یک پهپاد را در ارتفاع ۶۵ هزار پایی هدف قرار می‌دهند، پس با یک ناو به این بزرگی و بر روی دریا چه می‌کنند؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اقدام ایران برای افزایش غنی‌سازی اورانیوم، گفت: ایران به غنی‌سازی خود ادامه می‌دهد، البته غنی‌سازی ما برای بمب اتم نیست چون نه آن را مشروع می‌دانیم و نه به آن نیازی داریم.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: کافی است برای آنکه به جنایت‌های رژیم صهیونیستی پایان دهیم، نیروگاه اتمی «دیمونا» را هدف قرار دهیم تا با انفجار بمب‌های اتمی که در آنجا وجود دارد، این سرزمین چندین‌بار شخم زده شود.

وی تأکید کرد: ما از ۱۶ تیرماه غنی‌سازی اورانیوم را در هر اندازه و به هر مقدار که لازم باشد، انجام خواهیم داد و اگر شما مایل هستید رنگ آب‌های خلیج‌فارس که نیلی است، به سرخ تغییر نیابد، به فکر حمله نباشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، مسئولان کشور را خطاب قرار داد و گفت: مسئولان با مردم رابطه داشته و با آنها ملاقات کنند و جواب نامه‌های آنها را بدهند. مسئولان نباید در جاهایی در بسته زندگی کنند تا مردم به آنها دسترسی نداشته باشند. ممکن است مردم گرفتار باشند و درد داشته باشند. به درد آنها برسید و ببینید آنها چه می‌خواهند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: از رهبری یاد بگیرید، ایشان همواره با جوانان و دانشجویان دیدار دارند؛ شما که از ایشان بالاتر نیستید. اگر خودتان هم نمی‌رسید، یک فرد را مأمور کنید تا این کار را انجام دهد.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اقدامات اخیر قوه قضائیه اظهار داشت: من از رئیس قوه قضائیه تشکر می‌کنم که خود به میان مردم می‌آید و برخورد قاطعی با مفسدان دارد؛ از برنامه‌ها و اقدامات وی هم تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به گرانی‌ها و مشکلات مردم گفت: مسئولان! شما شاهد گرانی‌ها هستید و می‌بینید مردم در چه شرایط سختی هستند. چه کار می‌خواهید کنید؟ شما هم که می‌گوئید دولت تدبیر و امید است؛ کلید هم که دارید، قفل مشکلات را باز کنید و اگر با کلید باز نمی‌شود، با چکش قفل را باز کنید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: اگر هم می‌بینید که تدبیر شما کارساز نیست و کلید هم نمی‌تواند قفل را باز کند، با افراد تحصیل‌کرده و صاحبنظران مشورت کنید و با مجلس، مشکلات مردم را حل کنید. کارد به استخوان مردم رسیده و نزدیک است به حلقوم هم برسد.

آیت الله موحدی کرمانی، افزایش بی‌رویه اجاره‌بها را یکی دیگر از مشکلات مردم دانست و گفت: اجاره‌بها افزایش سرسام‌آوری داشته است. چه خبر است؟ چرا اجاره‌بها این‌قدر بالا رفته است؟ مردم نه می‌توانند خانه بخرند و نه رهن و اجاره کنند؛ پس چه خاکی به سرشان کنند؟

وی خاطرنشان کرد: آمار طلاق هم بالا رفته و خانواده‌های زیادی متلاشی می‌شوند. دولت، مجلس و قوه قضائیه باید دست به دست هم دهند و فکری برای این موضوع کرده و مشکلات را حل کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top