تاریخ انتشار: شنبه 1398/04/15 - 16:37
کد خبر: 318515

بسیج دانشجویی را بیشتر بشناسید

بسیج دانشجویی را بیشتر بشناسید

بسیج دانشجویی با فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۷ تشکیل شد و مهم ترین هدف آن نیز تربیت نیروی همطراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی با فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۷ تشکیل شد و مهم ترین هدف آن نیز تربیت نیروی همطراز انقلاب اسلامی است. تبیین، ترویج و تحقق فرامین و رهنمودهای حضرت امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، تحکیم و تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی و تبیین و توسعه فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها،  بسط فرهنگ و تفکر بسیجی و ارتقاء معرفت دینی و بینش فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشجویان و دفاع همه‌جانبه از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در عرصه‌های گوناگون فکری، فرهنگی، علمی، سیاسی، اجتماعی و صنفی تنها بخشی از اهداف این تشکل دانشجویی است.

مسئول این تشکل در هر دانشگاه با نظرخواهی از اعضای بسیج دانشجویی هر دانشگاه انتخاب می شود و سازمان بسیج دانشجویی کشور، فرد منتخب را به عنوان مسئول بسیج دانشجویی آن دانشگاه منصوب می‌نماید. بسیج دانشجویی در هر دانشگاه دارای معاونت های مختلفی است.

معاونت نیروی انسانی وظیفه ی ساماندهی و پیگیری امور اعضای بسیج را برعهده دارد. معاونت مالی مسئول برنامه ریزی مالی و پیگیری و تامین مالی این تشکل است. معاونت بررسی و تحلیل یا همان معاونت سیاسی سابق، وظیفه بررسی، رصد و تحلیل مسائل سیاسی، برگزاری کرسی های آزاداندیشی و تریبون های آزاد در دانشگاه را بر عهده دارد.

برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم و اردوی راهیان نور در مناطق عملیاتی و خدمت رسانی در مساله اربعین حسینی از وظایف معاونت جهادی و قرارگاه نور است. بالابردن سطح فکر و اندیشه دانشجویان بسیجی، تقویت مسائل اعتقادی و مواجهه با عوامل و پایگاه‌های فکری از جمله فعالیت هایی است که معاونت تعلیم و تربیت(آموزش) انجام می دهد. پیگیری مسائل اداری، دفتری و تهیه اقلام و تجهیزات و ثبت کلیه اموال از وظایف معاونت اداری و پشتیبانی است.

معاونت علمی و اقتصاد نیز از معاونت های نوپا در بسیج دانشجویی است که به دنبال ایجاد تحول علمی و تحقق جنبش نرم‌افزاری و تولید علم و جهاد علمی در دانشگاه‌ها است و آخرین بخش، معاونت فرهنگی اجتماعی است که خود از کانون های بسیاری تشکیل شده است. کانون های قرآن و عترت، هنر و رسانه، زنان و خانواده، دفاع مقدس، تربیت بدنی، فضای مجازی و سایبری برخی از فعالیت های این معاونت در موضوعات مختلف است. تقویت و توسعه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در جهت بسط فرهنگ انقلاب اسلامی، تقویت و توسعه فعالیت‌های ورزشی و تربیت‌بدنی به منظور حفظ و ارتقاء روحیه نشاط و شادابی و مقابله با تلاش دشمن و ایادی آن در تضعیف و تخریب بنیان‌های فکری، اعتقادی و اخلاقی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی و پیشگری از بحران‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و تقویت آمادگی و روحیه جهادی برای دفاع همه‌جانبه از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن بخشی از وظایف معاونت فرهنگی-اجتماعی در بسیج دانشجویی است.

در بسیج دانشجویی، واحد خواهران درحوزه ی خود دارای استقلال می باشد و در ضمن هماهنگی های تعریف شده تمامی معاونت-های ذکر شده در واحد خواهران نیز فعالیت می کنند. مسئول واحد خواهران به عنوان جانشینِ مسئول بسیج دانشجویی در هر دانشگاه محسوب می شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top