تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/04/16 - 01:51
کد خبر: 318530

کتاب شروع برنامه‌نویسی با چارچوب Django +دانلود

کتاب شروع برنامه‌نویسی با چارچوب Django +دانلود

توسعه‌دهندگانی که در حوزه برنامه‌نویسی تحت وب با پایتون مشغول به فعالیت هستند به خوبی می‌دانند چارچوب Django تا چه اندازه کارها را ساده کرده است. Django چارچوبی است که برای ساخت برنامه‌های تحت وب مبتنی بر پایتون به کار گرفته شده و به شما اجازه می‌‌دهد کارهای پیچیده و زمان‌بر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  این کتاب اصولی که برای کار با Django به آن نیاز دارید از جمله به‌کارگیری RESTFUL APIS را به شما آموزش می‌دهد.

نام کتاب:  Beginning Django

ناشر: Apress

نویسندگان: دانیل روبیو (Daniel Rubio)

سال انتشار: 2017

شابک:  978-1-4842-2786-2

تعداد صفحات: 609 صفحه

شرح مختصری از کتاب

بازار چارچوب‌های تحت وب به دلیل تعدد زبان‌های برنامه‌نویسی و چارچوب‌های طراحی مختلفی که هر یک بر مبنای الگوی معماری خاصی به وجود آمده‌اند به شدت رقابتی است. اگر به دنبال آن هستید تا برنامه‌های تحت وب را به سرعت نوشته و مهم‌تر از آن از یک زبان اسکریپت‌نویسی قدرتمند استفاده کنید، Django یکی از بهترین گزینه‌هایی است که پیش روی شما قرار دارد. Django رقبای زیادی دارد که از آن جمله به چارچوب Flask می‌توان اشاره کرد، اما به دلیل این‌که Django با اکوسیستم پایتون نزدیکی زیادی دارد، بیشتر توسعه‌دهندگان از این چارچوب استفاده می‌کنند. کتابی که پیشنهاد می‌کنیم به مطالعه آن بپردازید همه مفاهیم مرتبط با چارچوب Django را به بهترین شکل آموزش داده است.

این کتاب به شما یاد می‌دهد چگونه از این چارچوب استفاده کرده و بر مبنای الگوهای طراحی درست پروژه‌های خود را به سرانجام برسانید. فصل اول کتاب به معرفی چارچوب Django پرداخته، نحوه نصب پایتون، به‌روزرسانی Package Manager را آموزش داده، یاد می‌دهد چگونه Django را به شکل مستقیم یا از طریق Git نصب کرده، نحوه ساخت یک پروژه بر مبنای Django، اتصال یک بانک اطلاعاتی به Django و نکات کاربری دیگر را آموزش می‌دهد. فصل دوم مبحث آدرس‌های اینترنتی، عبارت‌های با قاعده استفاده شده در آدرس‌های اینترنتی، مفاهیم مرتبط با HTTP همچون مکانیسم‌ها ارسال درخواست‌ها و واکنش به درخواست‌ها را نشان می‌دهد. فصل سوم ترکیب نحوی، پیکربندی و ساخت الگوها در Django را نشان می‌دهد. فصل چهارم Jinja Templates درDjango  را بررسی کرده و مزایا و معایب آن‌را بررسی کرده است. فصل پنجم مدیریت برنامه‌های کاربردی در Django را بررسی کرده است و به شما یاد می‌دهد چگونه می‌توانید در Django Templates به منابع ایستا دسترسی پیدا کنید.

در ادامه مبحث گزارش‌گیری، به‌کارگیری سرویس ایمیل، اشکال‌زدایی برنامه‌های Django و مباحث پیشرفته‌تر مرتبط را بررسی کرده است. فصل ششم به مبحث فرم‌ها در Django اختصاص پیدا کرده است. این فصل به شما نشان می‌دهد چگونه فرم‌ها را پردازش کرده، مقدا‌ردهی اولیه کرده، به فیلدها دسترسی داشته، فرآیند اعتبارسنجی را انجام داده و چگونه از مکانیسم‌های مدیریت خطا استفاده کنید. فصل هفتم اطلاعات جالب و جامعی در ارتباط با مدل‌ها و نحوه ساخت مدل‌ها در Django ارائه می‌کند. فصل هشتم به مبحث محاوره‌ها و مدیریت آن‌ها اشاره کرده و چهار عمل اصلی انجام شده روی محاوره‌ها را بررسی کرده، شما را با ترکیب نحوی SQL و کلیدواژهای آن آشنا کرده و نشان می‌دهد که چگونه محاوره‌های پیچیده‌ای را ایجاد کنید. در سایر فصل‌های کتاب با مباحث پیشرفته‌تری همچون مجوزها، مدیریت بر کاربران یک وب‌سایت، احراز هویت و مدیریت خودکار، REST Services با Django را بررسی می‌کند.

در مجموع باید بگوییم اگر به دنبال یادگیری چارچوب Django هستید، کتاب فوق نقطه شروع خوبی است.

دانلود

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top