تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/04/16 - 12:11
کد خبر: 318612

متولی توزیع تبلیغات در شهرداری کرج مشخص نیست

عضو شورای شهر کرج گفت: متاسفانه متولی امر توزیع مناقصه، آگهی و تبلیغات در شهرداری کرج مشخص نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، رحیم خستو در جلسه علنی شورای شهر کرج که صبح یکشنبه برگزار شد در نطق پیش از دستور خود به مشکلات رسانه و روابط عمومی‌ها اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها نقش ویژه‌ای در نظارت و سلامت سیستم اداری، سیاسی و مدیریتی دارند. به گفته وی رسانه‌ای مستقل است که قادر باشد برای ادامه چرخه اقتصادی خود تبلیغات و آگهی کسب کند.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه هرگونه وابستگی رسانه‌ها به نهادها و دستگاه‌ها از استقلال آنها کم می‌کند، گفت: اما این واقعیت را نمی‌توان نادیده گرفت که وضعیت اقتصادی کشور به گونه‌ای رقم خورده که رسانه‌ها از وضعیت ضعیفی برخوردار هستند. خستو با بیان اینکه طبق قانون ناچار به حمایت از رسانه‌ها هستیم، گفت: برای ارتقای سطح مدیریت شهری باید زمینه تقویت رسانه‌ها فراهم شود.

وی در بخش دیگری به قاچاق، گرانی کاغذ و تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: بسیاری از مدیران سواد رسانه‌ای و نوع تعامل با رسانه‌ها را بلد نیستند و در نهایت ضعف رسانه‌ها باعث ایجاد آشفته بازار شده است به طوری که حد و مرزی برای حمله یا نقد وجود ندارد.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه وظیفه داریم به رسانه‌ها کمک کنیم، گفت: برخی از خبرنگاران به دلیل شکایت برخی از مدیران درگیر پیچ و خم دادگاه هستند، بسیاری از مدیران حاشیه امن ندارند و به راحتی مورد حمله یا اتهام قرار می‌گیرند، اگر زمینه استقلال مطبوعات رقم بخورد شاهد عمر طولانی‌تر مدیریت‌ها و رعایت شان مدیران خواهیم بود.

خستو در بخش دیگری تاکید کرد: تجربه نشان داده برخی در کرج تلاش کردند و امیدوار بودند به واسطه رسانه‌ها حریف را از دور خارج کنند در حالی که خودشان از دور خارج شدند، اما مدیرانی که با رسانه ها تعامل درستی داشتند به نوعی عمر مدیریتشان طولانی تر و ماندگارتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه باید بپذریم رسانه بخش انکار نشدنی جامعه و حوزه مدیریت هستند، گفت: جامعه بدون رسانه مثل مسابقه دربی بدون تماشاگر است که روح و بازتابی ندارد.

عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه شعار شورای پنجم شفافیت، اطلاع رسانی درست و فرهنگ سازی است، گفت: می‌توانیم با وجود رسانه‌ها بخشی از سیاست‌های خود را تحقق ببخشیم.

خستو در بخش دیگری گفت: متاسفانه در شهرداری کرج متولی امر توزیع مناقصه، آگهی و تبلیغات مشخص نیست، مسئولیت با بخش از ساختار مدیریتی است و منابع مالی در اختیار دیگری است به عنوان مثال امور پیمان‌ها متن آگاهی را تنظیم و به روابط عمومی ارائه می‌کند و روابط عمومی که وظیفه تعامل با رسانه‌ها را دار باید اقدام به انتشار کند.

روابط عمومی شهرداری تقویت شود
وی با تاکید بر اینکه به عنوان رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات از بهمن ماه سال گذشته پیگیر نحوه توزیع مناقصه، آگهی و تبلیغات شهرداری کرج بوده‌ام، گفت: با گذشت ماه ها هنوز این اطلاعات به طور کامل به دست بنده نرسیده است تا بتوانیم به شهروندان و دیگر اعضای شورای شهر پاسخ دهم.

به گفته عضو شورای شهر کرج اگر ساختار روابط عمومی تقویت شود می‌تواند پاسخگو باشد و مدیر روابط عمومی نمی‌تواند بگوید منابع مالی در اختیار من نیست.

خستو در ادامه اضافه کرد: نکته دیگری که باید اینجا عرض کنم مربوط به حق نشر مطالب از سوی برخی خبرنگاران است به طوری که برخی اذعان می‌کنند برای گرفتن حق نشر درگیر پیچ و خم شهرداری می‌شوند و چه بسا با آنها برخوردهای تحقیرآمیزی می‌شود به طوری که برخی از خبرنگاران وارد این چرخه نمی‌شوند.

وی از شهردار کرج خواست به واسطه معاون مالی و اقتصادی و روابط عمومی کارگزاری برای دریافت حق نشر خبرنگاران تعریف شود، در صورت تحقق این مهم حاشیه امنی برای شهردار به وجود می آید که درگیر دستورات شخصی نشود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top