تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/04/16 - 14:26
کد خبر: 318626

شیوه جدید نظارت بر عملکرد مدرسان علمی کاربردی از مهر ۹۸

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از افزایش نظارت بر عملکرد مدرسان این دانشگاه خبر داد و گفت: از مهر سال۹۸ با شیوه های جدید فعالیت مدرسان کنترل می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمد حسن امید صبح امروز در نشست خبری که در سازمان مرکزی دانشگاه جامع علمی و کاربردی برگزار شد برنامه های فرهنگی و ورزشی این دانشگاه را تشریح کرد.

تعیین میزان افزایش شهریه دانشگاه هفته اول مرداد

وی در بخشی از سخنان خود به زمان اعلام میزان افزایش شهریه این دانشگاه در سال جدید اشاره کرد و گفت: جلسه هیئت امنای دانشگاه برای تعیین میزان شهریه هفته اول مردادماه برگزار می شود.

وی ادامه داد: حداکثر افزایش تا ۱۵ درصد خواهد بود، در برخی از رشته ها ۵ و در برخی از رشته ها تا ۱۵ درصد افزایش شهریه خواهیم داشت که البته کمتر از نرخ تورم است.

ارائه کمک هزینه تغذیه دانشجویان به صورت نقدی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: از سال گذشته همچنین تصمیم گرفتیم کمک هزینه تغذیه مراکز را به صورت نقدی به آنها ارائه دهیم.

وی افزود: بر همین اساس با توافقاتی که با برخی از بانک ها انجام دادیم، کارت های رفاهی برای دانشجویان در این زمینه صادر شد که در فاز اول به استان های محروم و بین دانشجویان محروم این کارت ها توزیع می شود.

امید ادامه داد: در گذشته دولت پولی را بابت یارانه غذا به دانشگاه اختصاص می داد تا به مراکز محرومی که قصد دارند غذای گرم بین دانشجویان توزیع کنند ارائه شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نظارت دقیقی بر چگونگی ارائه آن به دانشجویان صورت نمی گرفت، تصمیم گرفتیم از سال جاری این یارانه را به صورت نقدی و در قالب کارت های رفاه دانشجویی به دانشجویان مناطق محروم که نیاز به آن دارند، ارائه دهیم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵ استان شناسایی شده اند که این کارت ها به دانشجویان این استان ها تعلق می گیرد. البته تمام دانشجویان نمی توانند از این کارت استفاده کنند، تنها بین دانشجویانی که محروم بوده و به آن نیاز دارند توزیع می شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به پنجمین المپیاد ورزشی-دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: این المپیاد در شهرکرد در ۱۱ رشته برای پسران و ۸ رشته برای دختران برگزار می شود.

امید گفت: دانشگاه علمی کاربردی اهتمام ویژه ای به برنامه های ورزشی دارد و جنس فعالیت های دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه با دانشگاه های دیگر متفاوت است.

وی افزود: در دانشگاه جامع زیرساخت و امکانات ورزشی مستقل وجود ندارد و باید برای امکانات آن از جاهای دیگر تهیه شده و هزینه آن پرداخت شود ولی با این وجود دانشگاه اهتمام زیادی به برنامه های فوق برنامه و ورزشی دارد.

احیای ورزش های بومی و محلی در دانشگاه جامع

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: یکی از برنامه هایی که دانشگاه به آن پرداخته است احیای ورزش‌های بومی و محلی مثل ورزش زورخانه ای است که کمتر به آن توجه شده است.

وی بیان اینکه حدود ۳ هزار نفر از دانشجویان در این المپیاد شرکت می کنند، ادامه داد: ۵ تا ۹ مردادماه المپیاد ورزشی دختران و ۱۳ تا ۱۸ مردادماه المپیاد ورزشی پسران برگزار می شود. ۲۹۲۵ نفر دانشجو در این المپیاد شرکت کرده اند که ۱۸۴۸ نفر آنها پسر و مابقی دختران هستند.

تخفیف شهریه ویژه رتبه های اول تا سوم المپیاد ورزشی

وی بیان داشت: کسانی که در این المپیاد امتیاز کسب کنند، از تخفیف شهریه برخوردار می شوند. نفرات اول ۶۰ درصد، نفرات دوم ۵۰ درصد و نفرات سوم ۴۰ درصد از تخفیف شهریه برخوردار می شوند.

اختصاص حدود ۷ درصد بودجه دانشگاه ویژه فعالیت های فرهنگی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: دانشگاه علمی کاربردی ۷ الی ۸ درصد بودجه خود را صرف فعالیت های فرهنگی و فوق برنامه می کند و از سال جاری سرانه ای برای فعالیت های فرهنگی و فوق برنامه تعیین کرده و به مراکز ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: مراکز علمی کاربردی از سال تحصیلی جدید ملزم هستند ۵ درصد از شهریه دانشجویان را صرف فعالیت های فرهنگی و فوق برنامه کنند.

جبران کاهش جمعیت دانشجویی دانشگاه در سال تحصیلی جدید

امید با اشاره به کاهش جمعیت دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: درست است که در سال ۹۷ ما از خروجی های آموزش و پرورش دانشجو نداشتیم ولی مطمئن هستیم در سال ۹۸ این کمبود دانشجو جبران خواهد شد و البته ما در سال ۹۷ با اینکه از آموزش و پرورش خروجی نداشتیم، اما ۱۵۰ هزار دانشجو جذب کردیم.

وی درباره مدرسین دانشگاه علمی کاربردی گفت: بیش از ۵۰ هزار مدرس داریم که اکثراً در ورود به این دوره ها ارزیابی شده اند، فرایند اعطای مجوز برای این مدرسان از سال ۹۵ آغاز شد و اکنون مدرسان جدید همه بر اساس چارچوب های قانونی پذیرش می شوند.

عدم فعالیت مدرسان دانشگاه بدون طی فرایند جذب از مهرماه

امید افزود: مدرسان قبلی دانشگاه نیز در حال ارزیابی شدن هستند و از مهرماه ۹۸ هیچ مدرسی که فرایند جذب را طی نکرده باشد، نمی تواند در کلاس های علمی کاربردی شرکت کند.

نظارت برمدرسان دانشگاه با نرم افزارهای موبایلی و شیوه های جدید

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: برای جلوگیری از تخلفاتی که بعضاً امکان دارد رخ دهد، از مهرماه ۹۸ با شیوه های جدید و نرم افزارهای موبایلی مدرسان را کنترل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بدین صورت که دانشجویان در این نرم افزار ها می توانند مشاهده کنند که کدام استاد، استاد این درس بوده و باید به آنها درس بدهد.

امید ادامه داد: برخی از مدرسان در گذشته بودند که آی دی خود را به فرد دیگر داده و فرد دیگری در کلاس فعالیت می کرد که آی دی این مدرسین لغو شده و با مراکز آنها نیز برخورد شده است.

وی از دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی خواست که تمام مشکلات موجود را به دانشگاه علمی کاربردی منتقل کنند و بدانند که با دقت تمام مواردی که آنها اعلام کرده اند بدون آنکه دانشجو معرفی شود، پیگیری می شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top