تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/04/16 - 19:31
کد خبر: 318705

موزه‌های آستان قدس رضوی در دهه کرامت رایگان شد

در بسته خبری امروز دهه کرامت خبرهایی از جمله آغاز مسابقه ملی کتابخوانی اوسنه‌ گوهرشاد، موزه‌های آستان قدس رضوی در دهه کرامت رایگان شد، افتتاح کتابخانه عمومی تایباد در دهه کرامت و کتابخوانی امید و آرامش به همراه می‌آورد، منتشر شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ در بسته خبری امروز دهه کرامت خبرهایی از جمله آغاز مسابقه ملی کتابخوانی اوسنه‌ گوهرشاد، موزه‌های آستان قدس رضوی در دهه کرامت رایگان شد، افتتاح کتابخانه عمومی تایباد در دهه کرامت و کتابخوانی امید و آرامش به همراه می‌آورد، منتشر شده است.

میزبانی رایگان موزه‌های آستان قدس رضوی از فرهنگ‌دوستان در روز میلاد امام هشتم(ع)
موزه‌های آستان قدس رضوی با دستور مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در سال‌‌روز میلاد پربرکت امام هشتم(ع) از عموم فرهنگ‌دوستان به‌صورت رایگان میزبانی می‌کنند.

بر این اساس دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی ـ ایرانی به مناسبت ولادت باسعادت امام رضا(ع) می‌توانند در روز یکشنبه، 23 تیر 1398 از موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی به‌صورت رایگان دیدن کنند.

همچنین بازدید از بخش‌های مختلف موزه ملی ملک در ایام دهه کرامت برای عموم علاقه‌مندان رایگان اعلام شده است.

گفتنی است؛ موزه‌ مرکزی آستان قدس رضوی یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های ایران به شمار می‌آید که سالانه بیش از یک میلیون بازدیدکننده دارد، علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در صحن کوثر بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع)، از مجموعه‌ آثار متنوع و جذاب تاریخی و هنری موزه مرکزی، موزه فرش و گنجینه قرآن و نفایس و گنجینه هدایای مقام معظم رهبری دیدن کنند.

آغاز مسابقه ملی کتابخوانی اوسنه‌ گوهرشاد
مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) از آغاز ششمین پویش مطالعاتی این مجموعه در قالب مسابقه کتابخوانی ملی «اوسنه‌ گوهرشاد» همزمان با دهه کرامت خبر داد.

بنا بر گزارش روابط عمومی به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، حسین سعیدی با اعلام اینکه از سال 95 تاکنون 5 پویش مطالعاتی شامل مسابقه کتابخوانی ریحانه یک و 2، مهمان امام، دعبل و زلفا و درهوای انقلاب به‌مناسبت‌های گوناگون در گسترده کشوری توسط این مجموعه برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع این 5 پویش بالغ بر 360 هزار نفر در این مسابقات کتابخوانی شرکت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری مسابقات و پویش‌های کتابخوانی و مطالعاتی یکی از سرفصل‌های مصوب ابلاغی به مجموعه انتشارات آستان قدس رضوی است، اضافه کرد: اداره‌ای با عنوان اداره تبلیغی ـ ترویجی در این مجموعه از سال 95 ایجاد و فعالیت‌هایی از قبیل برگزاری مسابقات، نشست‌های نقد وبررسی، رونمایی و جشن امضا و سایر برنامه‌های تبلیغی کتاب محور را برگزار می‌کند.

سعیدی در تشریح مسابقه ملی کتابخوانی «اوسنه گوهرشاد» ویژه دهه کرامت بیان کرد: اوسنه درلغت به معنای افسانه است و کتاب اوسنه گوهرشاد مجموعه داستان‌های به هم پیوسته فارسی و روایت خیالی هم گام با داستانی نو مبتنی بر حقیقت از واقعه 21 تیر ماه و شهادت و سرکوب خونین قیام مردم در مسجد گوهرشاد و حرم مطهر رضوی و زندگی گوهرشاد بیگم در دوره تیموریان است.

مدیرعامل به‌نشر با بیان اینکه این رمان با استفاده از تکنیک‌های فانتزی جان بخشی به شخصیت‌های داستان در زمان‌های مختلف موقعیت‌هایی فوق‌العاده برای خوانندگان خلق می‌کند، افزود: رمانک فانتزی «اوسنه گوهرشاد» توسط سعید تشکری نویسنده ارزشمند و توانای کشورمان به نگارش درآمده است.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با خرید کتاب «اوسنه گوهرشاد»، پس از مطالعه دقیق کتاب پاسخ سؤالات و کد انحصاری روی برگ سؤال را طبق الگوی ارائه شده به سامانه پیامکی اعلام شده ارسال کنند تا علاوه بر قرعه‌کشی بزرگ نهایی از جوایز هشت هفته قرعه کشی ویژه تمامی شرکت‌کنندگان در مسابقه بهره‌مند شوند.

سعیدی در خصوص جوایز این مسابقه گفت: برای مرحله نهایی یک هدیه ویژه سفر به هر نقطه از ایران به همراه خانواده 5 نفره و 8 دستگاه دوچرخه در نظر گرفته شده، همچنین برای 8 هفته قرعه کشی هفتگی نیز هشت هدیه 5 میلیون ریالی کمک هزینه سفر به مشهد، 16 کارت هدیه یک میلیون ریالی و 24 کتاب از تازه‌های نشر کشور با امضای نویسنده به‌نام  برگزیدگان پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل به‌نشر با بیان اینکه منبع مسابقه با تخفیف ۴۰ درصدی از پشت جلد عرضه می‌شود، عنوان کرد: قیمت مصوب برای فروش این رمان 15 هزارتومان بود و عرضه بیشتر از این رقم مورد تایید نیست.

افتتاح کتابخانه عمومی تایباد در دهه کرامت
نماینده مردم شهرستان‌های تایباد باخرز و تربت جام در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی تایباد در دهه کرامت، گفت: سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و هر اقدامی درراستای اعتلای فرهنگ مطالعه و ترویج کتاب و کتابخوانی ارزشمند است.

بنا بر گزارش روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، جلیل رحیمی جهان آبادی ادامه داد: افتتاح این کتابخانه باید دید مردم را نسبت به مطالعه تغییر دهد و بهتر است به کتابخوانی با دید یک عمل خیر نگاه کنیم و آن را انتشار دهیم.

وی ادامه داد: وضعیت ما به نسبت بسیاری از کشورهای همسایه در میزان اقبال عمومی به کتاب و کتابخوانی، چاپ و نشر کتاب و روزنامه، تعداد دانشجویان مراکز آموزش عالی و زنان تحصیلکرده بهتر است.

نماینده مردم شهرستان‌های تایباد باخرز و تربت جام در مجلس شورای اسلامی افتتاح کتابخانه را یک اقدام ارزشمند فرهنگی دانست و ادامه داد: امروز در جلسات مرتبط با کتاب و کتابخوانی تصمیمات خوبی گرفته شد.

کتابخوانی امید و آرامش به همراه می‌آورد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی تایباد در دهه کرامت، ضمن تبریک ایام دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت معصومه(ع) گفت: ما  تلاش کرده‌ایم با محوریت بر کتاب و کتابخوانی و مهارت مطالعه در مسیر گام دوم انقلاب حرکت کنیم.

بنا بر گزارش روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان افتتاح کتابخانه و کتاب،کتابخوانی و مطالعه را سبب ایجاد امید و آرامش در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: در جریان سیل اخیر استان‌های کشور وقتی در اوج مشکلات و ناامیدی و غم و یاس موجود در بین مردم کاروان کتابخانه‌های عمومی با موضوع کتاب و کتابخوانی و قصه‌گویی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی به میان مردم سیل‌زده رفت موجی از امید و نشاط و سرزندگی در بین مردم به‌ویژه کودکان و نو جوانان ایجاد شد.

وی از همه مسؤولان خواست درراستای ادامه اتفاقات خوب فرهنگی مانند آنچه امروز با افتتاح کتابخانه و برگزاری نشست کتاب‌خوان انجام شد، تلاش کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: نکته حایز اهمیت این است که امروز در حوزه کتاب و کتابخوانی با  رقیب جدی فضای مجازی مواجه هستیم که می توانیم از این رقیب جدی رفیق خوب بسازیم و  آنرا به فرصتی برای معرفی کتاب و انتقال آرامش خواندن کتاب به دیگران تبدیل کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top